S&S sistem

prethodna tema - sledeća tema

Vihor

Start stop sistem, da li stvarno stedi ili kad se preracunas zbog habanja akumulatora to nema veze sa stednjom. Dobro, mozda manje CO2 ali ovde su dinari problem.
Kako se pokazao kod dacijnih vozila, da li i koliko koristite?
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Nije to velika novina. Sećam se hibridne Toyote Prius, recimo, od pre više od deset godina, koja je uključivala benzinski motor po potrebi, a zaustavljala ga čim se vozilo zaustavi. Stojiš na semaforu i kad kreneš startuje elektromotor koji te vozi sve dok ne zatražiš više ubrzanja (ili dok ne isprazniš akumulator), a tek onda startuje SUS motor. Ne sećam se da su se vlasnici ikad žalili na neke probleme.
Naravno da je sve ovo napravljeno zbog smanjenja emisije CO2. Efekta ima najviše u "urbanim sredinama" gde se čeka po nekoliko minuta na semaforima.
Jedino sr*nje je što ne možeš da ga isključiš za stalno pa da ga uključiš samo kad ti se ćeifne.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Ma sve moze da se iskljuci..ako mu pocupas zicice koje ga aktiviraju..  :whistling:

dekiv68

#3
Redovno isključujem S&S nakon  prvog gašenja motora kad me on podseti da postoji (nisam još navikao na njega), jer se neprijatno osećam kad se auto iznenada ugasi (pomislim da se nešto pokvarilo). Tek sam počeo da se navikavam na aktivirano ECO mod dugme, u gradskoj vožnji. Možda ću kasnije prihvatiti i S&S sistem, ali za sada imam osećaj da on više aka ceo sistem. Nisam upućen u kvalitet Rombat akumulatora i ne znam dal je ovaj na Sanderu 0.9 predviđen za S&S ali vidim da je kapaciteta 60 Ah (poređenja radi na Puntu 1.2 60KS je fabrički 40Ah) :conf: :conf: :conf:

saša61beograd

S&S sistem,kao i pomenuti hibridi neće smanjti zagađenje,niti će smanjiti troškove vlasnicima.Smišljeni su da se opere savest i da se stvori iluzija da svi (i proizvođači automobila i zakonodavci i vozači) kao nešto brinu o ekologiji i kao nešto štede.
Sigurno je urađeno sve da se posledice čestog paljenja i gašenja motora kod S&S sistema umanje.Ali,razmišljam o prosečnom beogradskom taksisti koji radi 10 sati dnevno.On mnogo puta dnevno upali i ugasi auto.Ako ima auto sa S&S imaće otprilike 50-100 paljenja više svaki dan (u toku leta i klima uređaj će se toliko puta paliti i gasiti).Da li će to proći bez posledica,ne znam,ali me baš zanima.

Keka

S&S nece gasiti auto 50-100x, zato sto to ni jedan akumulator nece izdrzati. U sustini sistem je dobro osmisljen, verovatno je i softverski dobro odradjen, sigurno je i dokazano efikasan, ali efikasnost zavisi od slucaja do slucaja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Ko nije doziveo da se auto ugasi na semaforu ne zna sta je propustio.
Ja sam na Octaviji hteo da isutiram ceo auto zbog tog sranja
Svaki put sam dobijao aritmiju, ohladi te za tili cas.
Mislim da u BG-u taj sistem nema smisla.

zac

Slazem se...a kako si resio problem..jesi ga nekako iskljucio? 

dekiv68


kiconix

Eh, dok ja dodjem do takvih kola procice dosta vremena.
Nije bio moj auto, ali me je par puta presekao, samo preko dugmeta.
Postala je navika, kljuc pa dugme na off.

slavko_bgd

#10
Citat: kiconix poslato 11.05.2016. - 21:48
Ko nije doziveo da se auto ugasi na semaforu ne zna sta je propustio.
Ja sam na Octaviji hteo da isutiram ceo auto zbog tog sranja
Svaki put sam dobijao aritmiju, ohladi te za tili cas.
Mislim da u BG-u taj sistem nema smisla.

Meni je bilo neobično prvi put (Grande Punto) sa S&S-om i isključivao sam ga. Posle sam počeo da vozim Renaulte i Dačije i navikao sam se. Šta više, kad posle S&S-a sednem u svoj auto bez toga, uhvatim sebe kako stojim na semaforu a motor radi. Sunce mu žareno, što se ne gasi?!  :D

A uvek se u vezi S&S-a setim one Bjelogrlićeve replike ("Čika-Kure") iz filma "Rane" : "...radi, a ne čuje se. "

Mislim da je sve samo stvar navike. Nedavno sam vozio novog Passata tdi sa tim sistemom i automatskim menjačem. Stanem u koloni na semaforu, motor se ugasio u S&S-u, držim kočnicu, zeleno A svetli na tabli, sve OK.  Pali se zeleno na semaforu, vozila kreću, ja puštam kočnicu i - NIŠTA?! Motor ne startuje!!!! WTF?!!

Razlika u principu rada a samim tim i u navici: Renault sa automatskim menjačem iz S&S-a pokrene motor čim se otpusti kočnica i pre nego što stopalo može dođe do pedale gasa (cca 0.6 sec) a kod Passata kad se pusti kočnica motor ne startuje dok se ne pipne nogom pedala gasa. Drugim rečima, pri pomeranju u koloni, Renault je udobniji jer u D samo pustiš kočnicu, motor startuje i auto se lagano pomera bez dodira pedale gasa.

Nisam to znao pre neg' sam seo u Passata, tako da razumem kako si se osećao u Octaviji ;)

tetric

Menij je ok, nisam primjetio manju potrošnju. E sada koliko zeza to što se stalno pali gasi nisam siguran mislim da ćemo to vidjeti nakon par godina.
Znam samo da su akumulatori za SS skuplji za nekih 40EUR-a od ovih koji kao nisu za toga, e sada hoćeš li uštedjeti 40eura goriva za tih 3-5 godina koliko akumulator traje to je pitanje..   

Zoran

A, ležajevi na radilici koji svaki put rade bez pritiska ulja..?
Sam svoj gazda - vazda.

jovan

Valjda je neko od inženjera Renoa razmišljao i o tome.

Zoran

Svakako oni o tome razmišljaju ali na naš račun.
Auto kada izađe iz garancije da se počne kvariti...
Sam svoj gazda - vazda.