Srećni vlasnik Sandera 0,9 LPG, sa predumišljajem, u pokušaju

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

 :aplause:

Uživaj u vožnji. Neko ko prvo pročita uputstvo će biti i savestan vlasnik, a auto to i "vrati" na pravi način. Čestitam!

dekiv68

Hvala svima na lepim željama i čestitkama. Nadam se da ćemo se dugo i lepo družiti, a da će se meni promeniti status (happy) vlasnika u pokušaju i da će me Sandero dobro služiti.

Citat: speedo poslato 02.05.2016. - 12:44
Volan možeš presvuči kožom ili nabaciti neku presvlaku ako ti bude smetalo, a točak i dizalicu nabavi odmah.
Planiram da odmah nabavim dizalicu i rezervni točak. Ne znam da li da uzmem sa (novom) zimskom ili letnjom gumom. Nekako mi se čini da je bolje sa zimskom jer sam onda 1/4 speman za iduću zimu. Već sam nabavio solidne, univerzalne, gumene patosnice za 1.290 din (pasuju kao da su za njega pravljene po meri) u lokalnom Autokešu. Navlake za volane imaju od 900 do 2.000 dinara ali mi deluju džiberski (kao prezervativ od gumenih HTZ-čistačica rukavica).

Citat: miki-bgd poslato 02.05.2016. - 12:59
Ako se secam, za moj auto je pisalo da tek kad predje 3000km onda je motor potpuno razradjen i performanse su na visokom nivou (izmedju ostalog i potrosnja goriva).
Sto se tice pene, ja sam dobio informaciju da kad se jednom upotrebi, guma vise nije za popravljanje  A ako je to standardni kompresor koji se prodaje po radnjama, tu pise da on nije za pumpanje gume, nego za dopumpavanje.

U pravu si motor se, po uputstvu, razradi za 3000 km (pune performanse i normalizovana potrošnja).
Guma sa ubrizganim lepkom može da prođe ograničeni broj km, mislim oko 100km (uputstvo mi u autu) sa brzinama do 80km/h. Kompesor je nejak (na upaljaču idu potrošači do max 120W) i uputstvu piše da može raditi najduže 15 min i do tada guma mora da bude na min. 1,8 atmosfera, u suprotnom treba odustati.

Citat: saša61beograd poslato 02.05.2016. - 15:14
Koliko je koštala registracija?

Sveukupni troškovi uz nove tablice i obrazac saobraćajne i popunjavanje obrazaca i uplatnica (sa provizijim banke) je 20.300 dinara. Tehnički je za DŽ u Reno Sava. Samo obavezno osiguranje je 13.700 din


miki-bgd

Ako imas 2 garniture tockova, dakle 4 felne sa zimskim gumama i 4 felne sa letnjim gumama, onda mozes komotno da ostavis zimsku kao rezervnu u letnjoj sezoni, i obrnuto.

Ja tako radim (dobio sam rezervnu uz auto ali je ukradena posle 3 meseca  :bonk: ). Precnik letnje i zimske gume mi je u dozvoljenim odstupanjima, pa to moze da funkcionise. Ako mora da se menja guma preporuka je da se izbegne, ukoliko moze, da na pogonskoj osovini budu 2 neidenticne gume.

dekiv68

Pa da nastavim sa utiscima:
(+) 6. Automatsko uključivanje brisača zadnje šoferke prilikom prebacivanja u rikverc (noćas probao)
(-) 3. Lošija preglednost pozadi nego na Puntu. Deblji A i C stub (prevazilazi se navikom).
(-) 4. Relativno niska nabavna, a relativno visoka prodajna cena. Prema nalazima iz JCI nabavna cena je nešto manja od 5.300 eura, a prodajna je 8.790 istih. Razlika ide na špediciju, carinsko evidentiranje, proviziju uvoznika i prodavca, PDV. Da li je prevelika zarada na novim autima? Možda je tu odgovor kako se isplati beskamatni kredit.
(+) 7. Beskamatni kredit od 5000e na 4 godine i rata od 104e.
(+) 8. Odnos Reno Sava i njihovog prodavca Cece iz Pančeva. Dobijen i poklon u vidu obavezne opreme. Sviđa mi se što obe torbe koje sam dobio imaju čičak i ne landaraju po gepeku.
(+) 9. Intuitivni radio sa solidnim ozvučenjem. Proban USB, a CD nije. Pun pogodak su kontrole kod upravljača (mada u vožnji pre njih nađem nego komande brisača). Blue tooth fino radi i lako se uparuje sa više telefona (mikrofon ispred unutrašnjeg retrovizora nema baš neku razlučivost).
(+) 10. Veći i mnogo pregledniji spoljni retrovizori nego na Puntu
(-) 5. Metalik boja se doplaćuje 400e (kod Fiata je standardna ponuda).

Toliko, za sada.

dekiv68

U spider autu kupljeni i ugrađeni bočni vetrobrani za prednje prozore (3.300 din) i naslon za ruke između prednjih sedišta Armster - klizni (8.500 din), ugradnja gratis (trajala oko 30 minuta i za to vreme pojeli perfektnu đačku pljeskavicu u lokalu pored). Nakon toga voženo oko 200 km Džibarskom magistralom (sve ukupno prešao 500-tinjak km). Naslon za ruku daje autu luksuzniji izgled i vožnju kao iz fotelje. Bočna podrška sedišta je mnogo bolja nego na Puntu. Vetrobrani omogućavaju da auto ostvim parkiran sa otvorenim prozorima što značajno smanjuje temperaturu dok je na suncu. Deluju i na prošlonedeljnoj kiši jer stakla ne magle, a kiša ne ulazi u auto.

Start & stop sistem mi i dalje ne odgovara jer me preseče kad se auto ugasi prvi put, pomislim da se nešto pokvarilo :(, a onda ga isključim i dalje vozim bez njega.

I dalje sam impresioniran kako motor 0,9 TCE povlači od 2.000 obrtaja, ali je izuzetno neubedljiv do 1.500 obrtaja. Do sada sam, uglavnom vozio bez ECO jer umrtvljuje motor i nipošto nije preporučljiv za preticanja na magistrali. Nisam se navikao na prekratku I i predugačku V brzinu. Pri polasku bez ECO u I-voj veoma lako zavrtim motor na 3.000-3.500 obtaja. Kada iz IV-te na 2.500 prebacim u V-tu obrtaji padnu na 1.500-1.700. Za normalnu (življu) vožnju mislim da su i ECO i S&S izlišni.

Poslednjih 60-tak km, sve u gradu, sam vozio sa uključenim ECO dugmetom. Ima smisla ako se vozi opušteno (penzionerski) i što je zanimljivo pri istom šaltanju pegla odlazak preko 3000 obrtaja u I-oj (pri polasku ide do 2.200 obrtaja sa istim stilom menjanja brzina). Takođe mi se čini da podnosi brže šaltanje u V-tu bez paljenja zelene strelice na dole (idi u nižu brzinu). Dugme ECO umrtvljuje motor ali kao da reguliše rad na nižim obrtajima da glatko i bez tzavica prima gas na malim obrtajima  :fiju: (ali samo u gradskoj vožnji).

Eh da nabavljena i LK kod Arene za 13.200 din na 3 rate.

Loganovac

Citat: dekiv68 poslato 08.05.2016. - 18:09
Vetrobrani omogućavaju da auto ostvim parkiran sa otvorenim prozorima što značajno smanjuje temperaturu dok je na suncu.

Koliko se ja (ne) razumem u te vetrobrane, rekao bih da ih je jako lako skinuti kad je staklo spušteno, pa cenim da auto verovatno ostavljaš u svojoj avliji sa otvorenim prozorima.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Skidaju se sa otvorenim prozorom za manje od minut...a montiraju 5 minuta.. po vratima.

dekiv68

Skidaju se lako sa otvorenim ili odškrinutim staklom do dubine vetrobrana, ili je isto u oba slučaja?
Kada je zatvoren prozor čini mi se da se teško skidaju, na silu (najverovatnije  lomiš vetrobran).

zac

Lako se skidaju sa odskrinutim prozorom do dubine vetrobrana...a sa zatvorenim se samo lome.

slavko_bgd

Nemoj da se opterećuješ s tim. Uživaj u svom novom automobilu.

Što se tiče S&S sistema, na žalost trenutno nema načina da se isključi trajno. Ja sam se navikao na taj sistem na službenim automobilima i meni je to OK. Beograd nije Pariz gde se u špicu stoji po 5-6 minuta u mestu pa se vozi 20-30 sekundi i tako u krug. U Parizu S&S može da značajno uštedi ne samo gorivo već i da umanji sve one negativne efekte urbane vožnje i kreni-stani uslova (koksovanje, dilucija ulja, itd).

ECO mod je drugačije "mapiran" u odnosu na "normal" mod, poenta jeste da se ECO koristi u gradu gde je zahtev za manjom snagom, manjim obrtnim momentom i manjom potrošnjom goriva. Na otvorenom ECO mod nema neku praktičnu prednost a definitivno umrtvljuje motor u međuubrzanjima na višim obrtajima. Vozio sam svojevremeno Nissan Juke 1.2tCe 115ks koji ima ECO, NORMAL i SPORT mod. I 6-to stepeni menjač. Pritiskom na bilo koje od pomenuta tri dugmeta osećaj je kao da je promenjen motor. Dijametralno različite performanse a sa njima i potrošnja goriva.

Možda ćeš nekada, ako već nisi, imati priliku da probaš novi Espace, Talisman ili Megane4 kod kojih na 3 osnovna moda (ECO,Neutral,Sport) imaš i opciju "Perso" (nije Seka-Perso :D ) u kojoj vozač sam podešava performanse motora, upravljanja, ogibljenja. Tu se jako lepo vidi razlika u mapiranju motora.

Sv u svemu, zavidim ti na novom autu i želim ti puno bezbrižnih kilometara!  :ziveli:

dekiv68


jovan

dekiv68 da li bi hteo da napraviš neku fotku naslona za ruke? Da li smeta ručnoj i kakav je tvoj osećaj?

dekiv68

Jovane evo fotki naslona, nisu neke, slikane telefonom:

image post




photo hosting sites

Nisam siguran koliko se dobro vide naslon i ručna u sadejstvu.

Bitno je da je podnožje (postolje) naslona za onaj Sandero sa električnim komandama zadnjih prozora (moj ima samo na prednjim) tako da je neometan pristup kružnom mestu (ležištu) za flašicu (kod mene se vidi konzerva osveživača.

Meni naslon ne smeta za ručnu, ali moraš malo da je obuhvatiš (opkoliš) sa suvozačke strane. U suprotnom možeš da podigneš ceo naslon. To može da ti pretstavlja problem samo u gradskoj vožnji, ali stvarno ne smeta. Na otvorenom (gde ređe šaltaš) samo se zavališ i uživaš. Kod mene se gornji deo naslona pomera ka napred (klizač) i ima vijak za podešavanje visine naslona (košta 8.500). Imaju i jeftiniju varijantu od 6.700 din (http://www.spiderauto.co.rs/?menu=pregledartikle&kat=409&gkat=4). Postoji još jeftinija varijanta u Autokešu u Borči od 2.000 din, ali kinezi (http://autokes-delovi.com/kategorija-proizvoda/dodatna-oprema/nasloni-za-ruku-konzole/).

Ja se opredelih za one prve čitajući i temu sa ovog foruma.

jovan

 :to:
hvala ti, bas mu lepo leži. Mislim da su nam auti identični, pa sada i ja razmišljam o naslonu za ruke. Lepo i praktično.