TCE 90 Vs MPI 1.2?

prethodna tema - sledeća tema

fogtrader

Pozdrav svim frumašima.
Želim da se priključim ponosnim vlasnicima Dačije, ali imam par nedoumica, pa ko velim, hajde da pitam iskusnije i pametnije od mene (što i nije teško biti, pošto se u kola razumem tek toliko koje gorivo treba da sipam). Model sam rešio, to je Logan.
Auto mi treba da idem na posao (oko 23 km/radni dan), sa porodicom na izlet (za sada sve ukupno 4 duše) i jednom godišnje na duži put (čitaj u Grčku na more). Cenim da bi godišnje prelazio između 8 i 10 K km. Imam ideju da auto vozim dok se ne raspadne tj. 10 godina.

Nedoumice su sledeće:
- Logan Life TCE 90 sa fabrički ugrađenim plinom ili klasičan benzinac 1.2 u Ambiance opremi?
- Kojeg prodavca preporučujete u Beogradu i zašto?
- Da li se situacija sa ovlašćenim serviserima promenila na bolje?
- Da li se iko prevario što je uzeo auto bez podešavanja sedišta po visini?

Znam da su neka od ovih pitanja već razmatrana na forumu, ali mi se čini da su komentari dosta stari. Izvinjavam se ako mi je nešto promaklo.
Unapred se zahvaljujem na iskustvima i mišljenjima.
Pozdrav.

Veterinar

Cenim da ćeš godišnje prelaziti preko 10000km. Cenim da ti se auto neće raspasti nakon deset godina. Cenim da bih, ukoliko bih menjao automobil na (za mene maloj kilometraži) 100000km, uzeo 0.9 tce sa fabričkim plinom bez razmišljanja.
  Gde? Ne znam. Nisam bio zadovoljan HIT autom kao servisnom kućom, ali bih kupio auto bilo gde. Održavanje je druga priča, ali za odlučne neće biti sekiracija da se pozabave i starijim komentarima na forumu.  :wink:

Nisam ni u jednom modelu imao podešavanje u lumbalnom delu. Nije mi žao zbog toga, a verujem da bi mi prijalo da sam mogao da platim i tu opciju (tada rezervisanu samo za full opremu).

Srećno!  :wave:

Loganovac

Hehe, da se raspadne za 10 godina? Pa ja sam stojadina vozio 30 godina, svog Logana 8 godina starog još uvek vodim pod "novi auto"...  :D

Jedno je podešavanje po visini, a drugo u lumbalnom delu. Imam podešavanje po visini i mislim da je neopghodno, ali podešavanje naslona u lumbalnom delu ne sećam se kad sam zadnji put koristio. Vraćeno je na "flat" i tako stoji godinama.

Potpisujem sve ostalo što je Veterinar napisao. Bez razmišljanja TCe. Srećno!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Takodje i ja racuna svoj auto od 8 godina jos uvek kao nov... sve ostalo su ti vec rekle kolege..  :wave:

fogtrader

Momci, hvala na mišljenjima.  :respect:
Što se tiče konstatacije "dok se ne raspadne" mislio sam na period do kraja eksploatacije, odnosno dok održavanje bude imalo smisla, pa koliko god to bude bilo. Pogotovu što plinski sistem mora da se menja za 10 godina (ako ne promene i taj zakon).

Što se tiče TCE motora, najveća briga mi je koliko je to "kvarljiv" motor. Moja logika je da kupim nov auto baš da ne bih imao problema u prvih par godina i da znam tačno šta se sa autom dešavalo, a koliko sam shvatio sa foruma, ispada da je kupovina Dačije prava lutrija po pitanju održavanja, pogotovu u garantnom roku. Ja sam od onih koji je bio mišljenja da je najjevtinije održavati stalno automobil u ovlašćenom servisu, kad ono međutim... Čovek uči dok je živ.

Da li se nešto promenilo u servisnoj mreži po pitanju kvaliteta usluge?

Pozdrav.

Loganovac

Ne menja se plinski sistem, posle 10 godina menja se boca i to košta 100EUR.
Kvarljiv motor?  :fiju:
Ja sam na Forumu od početka, svaki post sam pročitao i ne razumem kako si ti to zaključio da je kupovina Dačije lutrija u bilo kom pogledu.  :ne:
Da sumiram, iz svega što je pisano ispada da je Dačija najpouzdaniji auto u svojoj cenovnoj klasi a i daleko šire. Sve filozofije po pitanju održavanja su Srbima u krvi, ako bi mogli da se voze džabe... Samo ti lepo kupi Logana i održavaj ga prema servisnom uputstvu, nema glava da te boli!  :cool:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 08:42
Ja sam od onih koji je bio mišljenja da je najjevtinije održavati stalno automobil u ovlašćenom servisu, kad ono međutim... Čovek uči dok je živ.

Pretpostavljam da je kolega mislio na ovo što je napisao - a to zaista stoji - em što ovlašćeni deru sa cenama, em što umeju da rade fušerski. Tu smo imali dosta dokaza...
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Andrix

Ja sam uzeo 1.2 samo zbog 4 cilindra i cene, bez zelje za ugradnjom plina, iako sam ranijeg logana vozio na plin 8 god. Mada uzeti nov 0.9 mislim da nije greska, ima ga komsija i kotrlja, a za tu km koju planiras ga guras godisnje razmislio bih za plin.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

Ja guram baš tu kilometražu i nikad ne bih razmišljao. 100.000km uopšte nije malo za značajne uštede. Više puta smo računali, za to vreme će taj mali zvrk potrošiti oko 6000 litara benzina ili 7000 litara gasa - razlika je nekih 3400EUR, od čega uređaj, atest, reatest i redovni servisi ne mogu da "pojedu" više od nekih 1500 EUR - eto ti računice. Čini mi se da se uz 0.9TCE+LPG nudi i S&S sistem (start&stop), dodatna ušteda u gradskoj vožnji.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 08:42

Što se tiče TCE motora, najveća briga mi je koliko je to "kvarljiv" motor. Moja logika je da kupim nov auto baš da ne bih imao problema u prvih par godina i da znam tačno šta se sa autom dešavalo, a koliko sam shvatio sa foruma, ispada da je kupovina Dačije prava lutrija po pitanju održavanja, pogotovu u garantnom roku. Ja sam od onih koji je bio mišljenja da je najjevtinije održavati stalno automobil u ovlašćenom servisu, kad ono međutim... Čovek uči dok je živ.

Pozdrav.

Motor je nov na tržištu i teško je dati bilo kakvu ocenu o trajnosti. Uostalom to se tebe u prvih 36 meseci i ne tiče jer je motor pod garancijom. Nakon toga - šta ti Bog da, kao i svima ostalima. Ako ga budeš pravilno i redovno održavao i sa kilometražom koju planiraš da prelaziš godišnje ne vidim razlog za pojavu bilo kakvih problema. A i ako se nešto i pokvari van garancije - ne voziš "Bentley" pa da se sekiraš ;) .

Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 08:42
Da li se nešto promenilo u servisnoj mreži po pitanju kvaliteta usluge?
Održavanje u ovlašćenom se podrazumeva u toku garancije po programu održavanja. Nakon isteka garancije - izbor je samo tvoj gde ćeš ga održavati. Obzirom da kupuješ nov auto očekuje se da imaš samo redovno održavanje, dakle planirane i predviđene troškove. Prema nekim anketama i pokazateljima u poslednjih 12 meseci, kvalitet usluge se postepeno popravlja. Otvaranjem skladišta u Novom Mestu raspoloživost delova je odlična i vreme dostave je dva radna dana. Servisni intervali su produženi po pitanju kilometraže za vozila proizvedena od 18.7.2015. Pokrivenost teritorije servisima je poprilično dobra. Dačija nema zamensko vozilo kao Renault ali ima asistenciju. Ako misliš da ti se isplati i da ti treba, imaš i opciju produžene garancije (raspitaj se i o toj mogućnosti) .

Sve u svemu, mislim da si napravio dobru analizu i doneo dobru odluku o izboru automobila. Samo još da ti poželim da ga brzo kupiš i da se slatko voziš  :ziveli:

speedo

Ako si neke prosječne visine i debljine onda ti možda i ne treba podešavanje po  visini. Najbolje da probaš šta i kako. Ja sam malo krupniji (197/100) i mnogo bi bolje bilo da mogu spustiti sjedište 5 ili više cm niže. Ali, i ovako je auto udoban. Što se motora tiče, TCE, nisam probao, ali kapiram da je mnogo ugodniji za vožnju, pa još i fabrički plin.

slavko_bgd

Po mom mišljenju H4Bt u odnosu na D4F je bolji jer:
1. manji broj cilindara=manja masa, manja ccm,
2. manja kubikaža = jeftinija registracija
3. lanac umesto zupčastog = nema velikog servisa
4. 15ks više i veći i ranije raspoloživ obrtni moment: 135Nm prema 105Nm
5. turbo = ZABAVAAAAAA! :D

Veterinar

Za zabavu potvrđujem, taj motor smo vozili na okupljanju u Boru.
Ja sam pogrešio, pisao sam o podešavanju lumbalnog dela sedišta, umesto o podešavanju visine, nisam bio pažljiv prilikom čitanja.

fogtrader

Ovo za bocu nisam znao. Ujak je morao na fijatu marei ove godine da menja kompletan fabrički ugrađen sistem (bocu, creva i ostalo). To ga je koštalo oko 600 evra.
Što se tiče kvarljivosti i pouzdanosti, postove neću da pišem pre nego što popijem jutarnju kafu  :kava: jer nisam bio precizan i najjasniji.  :bonk:

Da ne mislim da je Dačija pouzdan auto ne bih ni razmišljao da ga kupim, cena jeste veoma bitna, ali ima tu još mnogo faktora koji utiču na izbor automobila. Lutrija se odnosi na održavanje u garantnom roku, pošto se ama baš ništa ne razumem u mehaniku automobila i samo ako mi vrate auto bez jednog točka, ja mogu da posumljam da su nešto loše uradili. Mogu da me lažu i mažu kako hoće. Ono što sam pročitao na forumu me je malo uplašilo, jer je očigledno da za isterivanje pravde odnosno dobijnje onoga što si platio i što ti pripada, ti je potrebno i više od elementarnog znanja mehanike, autoelektrike i pravnih nauka.

Što se tiče kvarljivosti, mislio sam da li je potrebno više "angažovanja" za TCe motor kod majstora u odnosu na klasične benzince?
Na forumu ljudi za ovaj motor imaju oprečna mišljenja (naročito 2013.-te). Ne kažem da je mnogo, ali za 6 sati "ronzanja" po forumu, ne nađoh nekog sa konkretnim iskustvom u eksploataciji (potrošnja, održavanje i sl.). Reklame i testovi mi nisu baš neki reper, jer ih ne bi izmislili da ne misle da su dobri. Sa druge strane, drugi sajtovi o Dačiji podrazumevaju druga tržišta i druge servisere, pa ni to nije namerodavnije za donošenje prave odluke.
Da bih voleo da se vozim džabe, iskreno, voleo bih, ali sam potpuno svestan da od toga nema ništa. Održavanje mora (i po mom mišljenju i treba) da se plati, želim samo da prikupim što više informacija za konačnu matematiku za kupovinu i za troškove na godišnjem nivou.

Izvinjavam se na nepreciznosti u prethodnom postu i ako sam sada bio malo preopširan.
Puno pozdrava.

Veterinar

Nisi preopširan, dobro si oblikovao svaki post do sada.  0.9 TCE je nov motor za naše majstore, posebno neovlašćene. Verujem da će njima trebati možda više vremena da se dobro upoznaju s njim, jer su automobili sa tim motorom kod nas uglavnom pod garancijom i servisiraju se u ovlašćenim servisima.  Pisano je mnogo toga, ali nisu svi ovlašćeni servisi na lošem glasu. Da li si vozio automobile sa oba motora? Da li si sklon žustrijoj vožnji (ponekad)?