0.9 Tce 90 LPG S&S

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

#15
Nema još dovoljno povratnih informacija o ovom motoru (sa ili bez LPG). Obzirom da postaje sve interesantniji, potražio sam malo podataka o njemu.
Na žalost, nisam bio u Boru onomad, pa nisam imao priliku da probam ovaj motorić  :ne:



- 135Nm - 90% dostupno od 1.650o/min. Obzirom na turbinu, verujem da je blizu istine.
- 25% manja potrošnja i CO2 - ovo je blizu bajke. Možda u laboratorijskim uslovima.
- 12v - ovo je odavno trebao imati svaki motor - 4 ventila po cilindru.
- 20% smanjenje unutrašnjeg trenja. Normalno kada je izbačen jedan cilindar  :bonk:
- Lanac umesto zupčastog sa teflonom, bla, bla, bez potrebe za zamenom - čitaj, kao rezervni deo će koštati onoliko. Nije ni prvi ni poslednji koji je izašao sa ovakvom reklamom, pa se neki (mnogi) nisu baš proslavili.
- Grafit na suknjicama klipova - već viđeno, odavno.
- Varijabilna uljna pumpa - u teoriji ima neko opravdanje. U praksi će, bojim se, pokazati sve svoje mane.
- Al. blok sa plivajućim hilznama (ako sam dobro video). Pa Al glava odozgo. Javlja mi se da će biti pokrivljenih i blokova i glava prilikom pregrevanja. Tačnije za svako pregrevanje mora motor napolje, rasklapanje...
- S&S interesantno dok radi. Obzirom da elektronika upravlja, i ovde vidim problem u perspektivi.
- Varijabilna remenica bregaste - već viđeno u 1.6 16v motorima. Interesantno dok radi, i skupo kad počne da "zamuckuje".
- Turbina male inercije - ovo mi nije jasno kako su tačno zamislili.

Na žalost, svi proizvođači idu u ovom smeru. Simpatična igračka, iako ne volim 3 cilindra zbog "nesimetričnog" rada (da je 2 takta bilo bi idealno). Mislim da će postati problematičan kao polovnjak sa 5-6 godina i 150.000km.

Eto, ja čisto da napišem koji redak. Ako neko ima još neka saznanja, hajd' da prodiskutujemo :ziveli:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Vihor

Izgleda da ce i motori automobila tj automobili biti, dok radi radi, kad crkenzi vataj novi. Mozda je ta politika negde izvodljiva ali ovde to tesko da bude. Inace lepo izgleda ovaj motoric a autic koji je vozen   u Boru je isao ki mecava.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Veterinar

Naravno, ne može se porediti sa jačim motorima, automobilima pogonjenim na sva četiri točka, ali zanimljivo je da ga ima i na rumunskom reliju.

   

Krece tek od 1:40

Vihor

Steta sto nema brzinu na kameri
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

hobbista

Nije sporno da će ići, i da bi ovo bio i moj izbor posle 1.6 16v, 1.5dci i 1.2 tce (tim redosledom :D )

I nije Dacia/Renault jedina firma koja ovo radi - manje više svi su u toj priči.

Spominjao sam u Kovačici varijabilnu uljnu pumpu koja je na Fiatovim 2.0 jtd m2 ne znajući da je i ovde "ugurana".
Konkretan problem je u nultom (mrtvom) položaju pumpe - bez napajanja ona je u polžaju najnižeg pritiska (1-1,5 bar). Ako nešto u upravljanju pumpom otkaže u vožnji istog trenutka pada pritisak ulja. Prva na udaru će biti turbina.

Plivajuće hilzne u livenom bloku su (po meni) najbolje rešenje. Al-Al je ekonomično rešenje po pitanju težine, dok je za svaku nepredviđenu situaciju (pucanje creva, zaglavljivanje termostata) put ka katastrofi.

Varijabilna remenica - u 1.6 16v su dobili 5 ks (110 umesto 105) i koji mg manje svačega u izduvu (na papiru). Neredovna zamena ulja je tiha smrt za ovo. Remenica je preko 100€ i solenoid nešto manje (bilo do skoro).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

saša61beograd

#20
Oni hrabri i radoznali koji su kupili ili će skoro kupiti Tce možda rizikuju,ali su tri godine pokriveni garancijom.Šta će posle biti,na kilometražama preko 100.000km,ko zna.
Ja sam po godinama među najstarijima na forumu pa se sećam kad sam kao klinac od 10-12 godina slušao šta matorci pričaju o tadašnjoj novotariji,Zastavi 101.Ti matorci su vozili Lade,Tristaće,Škode,VW bube i slično.Na Zastavi 101 su sumnjali u sve:prednji pogon,školjka sa petoro vrata,poprečan motor,bregasta u glavi,zupčasti kaiš,kratak hod klipa,ventilator hladnjaka na struju...Sve ovo je za ono vreme bilo novo i drugačije.I o svim ovim rešenjima na Z 101 su govorili kao o potencijalnim problemima.Prošle su godine,Z 101 je sa svim svojim inovacijama postala obična,klasična i na kraju zastarela.Da je bilo problema,bilo je.Rešeni u hodu.
Sada sve ide brže,vesti idu brzinom svetlosti,ako nešto nije kako treba,Reno već zna i reaguje (nadam se).Za mene je jedan novi Sandero u planu za koju godinu,obavezno sa Tce.Turbina toliko unapredi motor da je prosto glupo lišiti se njenih prednosti.Posebno što to više nije tako nedostižno i skupo,hvala ti Dačijo na tome!

S&S je po meni glupost.Ako je obavezan,da li se može isključiti.

hobbista

Naravno, mislio sam na ono - šta posle 100.000km.
Nisam ja protiv novotarija koje imaju smisla - makar na papiru.
Protiv sam budalaština kao što je navedena uljna pumpa, EGR i sličnih komplikacija kojie imaju izgovor ušteda goriva i smanjenje izduvnih gasova.

S&S bi trebalo da može da se isključi. Ako ne milom (Clipom), onda silom sigurno - po isteku garancije (brisanjem iz programa ECU)  :cul:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

kiconix

Na novoj Octaviji ima dugme koje isključuje ali svaki put kad upališ auto moraš ponovo da deaktiviraš.
Jedino rešenje je dijagnostikom.
Verujem da i Reno ima sličnu situaciju.

slavko_bgd

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
Nema još dovoljno povratnih informacija o ovom motoru (sa ili bez LPG). Obzirom da postaje sve interesantniji, potražio sam malo podataka o njemu.
Na žalost, nisam bio u Boru onomad, pa nisam imao priliku da probam ovaj motorić  :ne:

Nema, motor je nov. Probao sam ga u Clio4 i Twingo3. U Clio4 je malo lenji u startu od slabijeg po snazi 1.5dCi ali zvuk motora 0.9 mi se više dopada.
A Twingo3 sa ovim motorom je kao praćka. Odavno nisam vozio nešto tako malo a tako "prgavo" i zabavno za vožnju.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- 135Nm - 90% dostupno od 1.650o/min. Obzirom na turbinu, verujem da je blizu istine.
Dobar je. Turbina benzincu ipak daje obrtni moment na nižim obrtajima, tako da je i onaj osećaj povlačenja sa nižih obrtaja stvarno bolji. Turbo = FUN :)

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- 20% smanjenje unutrašnjeg trenja. Normalno kada je izbačen jedan cilindar  :bonk:

To je već 25% manje trenja, mase i svega ostalog :) . Ovde se misli na tehnologije koje si nabrojao: teflon, grafit, obrade površina itd...

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Lanac umesto zupčastog sa teflonom, bla, bla, bez potrebe za zamenom - čitaj, kao rezervni deo će koštati onoliko. Nije ni prvi ni poslednji koji je izašao sa ovakvom reklamom, pa se neki (mnogi) nisu baš proslavili.

Lično sam bio pristalica zupčastog kaiša zbog ranijih znanja i saznanja. Međutim, tehnologija izrade lančanih prenosa je otišla dosta daleko poslednjih 10-ak godina, tako da za krajnjeg korisnika (vlasnika vozila) lanac ima prednost najpre zato što nema više potrebe za velikim servisima. Ako lančani prenos na ovom motoru bude bar približno kao na M9R (2.0 dCi) ili R9M (1.6dCi) , a trebalo bi - taj prenos će stvarno biti "for life". A ako ikada dođe do kvara - da, popravka će biti daleko skuplja. Uglavnom, ideja lanca u razvodu je da nema velikih servisa i da se rizik kvarova svede na najmanju moguću meru.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Varijabilna uljna pumpa - u teoriji ima neko opravdanje. U praksi će, bojim se, pokazati sve svoje mane.

Ideja varijabilnog protoka ulja je samo u cilju smanjenja unutrašnjih otpora motora, da bi se smanjila potrošnja goriva i emisija gasova. Kod ovog motora, ako je neispravan ili isključen aktuator - pumpa radi na punom protoku, kao bilo koja klasična pumpa. Kvarovi su mogući, ali kvarile su se i klasične pumpe.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Al. blok sa plivajućim hilznama (ako sam dobro video). Pa Al glava odozgo. Javlja mi se da će biti pokrivljenih i blokova i glava prilikom pregrevanja. Tačnije za svako pregrevanje mora motor napolje, rasklapanje...

Motor 0.9tCe (H4B4xx) ima blok sa suvim košuljicama. Nisam ga video nikada rasklopljenog, ali ako je kao H5F i dođe li do bilo kakvog grebanja cilindara (pregrevanje, gubitak podmazivanja) - nema popravke, samo drugi blok ili drugi motor.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- S&S interesantno dok radi. Obzirom da elektronika upravlja, i ovde vidim problem u perspektivi.

S&S ima smisla u ultra-urbanim uslovima vožnje, kad više stojimo na semaforima i u kolonama nego što vozimo. Ovim sistemom upravlja jedan do dva računara i generalno nije komplikovan. Obzirom da su savremeni automobili već toliko nakrcani elektronikom-ovo je kap u moru. Probao sam S&S na Fiat Grande Puntu i na nekim Renoima: kad se čovek navikne na njega, bude malo neobično kad se sedne u sopstveni auto bez tog sistema. Generalno mi se dopada ali mogu bez njega.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Varijabilna remenica bregaste - već viđeno u 1.6 16v motorima. Interesantno dok radi, i skupo kad počne da "zamuckuje".

Redovnom zamenom ulja i korišćenjem propisanog ulja broj kvarova varijabilne i aktuatora u prvih 150000km može se smatrati zanemarljivim. Mogući su kvarovi ali su toliko retki da o njima ne treba razmišljati. Ako poredimo sa Meganima2 i Lagunama2 koje su uvežene, gde znamo da su servisni intervali bili 3x duži nego u Srbiji i gde ne znamo koliko su ta vozila zaista prešla - mislim da nema razloga za brigu. Uostalom, i ta varijabilna remenica je samo jedna od primenjenih tehnologija da bi iz jednog motora izvukli 100ks/L radne zapremine i da obrtni moment bude pomeren ka nižim obrtajima.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Turbina male inercije - ovo mi nije jasno kako su tačno zamislili.

Turbina je u sklopu izduvne grane. To sad zovu "turbokolektor". Turbinsko kolo je manje i mnogo bliže motoru, samim tim koristi veći deo energije izduvnih gasova i ima manju inerciju. Ne znam kako da ti opišem ovo, a nemam nikakvu sliku ili šemu da ti pokažem. Jednostavna i vrlo pametno osmišljena konstrukcija.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
Na žalost, svi proizvođači idu u ovom smeru. Simpatična igračka, iako ne volim 3 cilindra zbog "nesimetričnog" rada (da je 2 takta bilo bi idealno). Mislim da će postati problematičan kao polovnjak sa 5-6 godina i 150.000km.

Hehehe, sećam se kad me je pre 12 godina bivši kolega pozvao da vidim motor sa 3 cilindra u novoj novcatoj Fabiji1 1.2HTP, rečima "Vidi, šefe, ovaj radi na 3 cilindra!" :D
Sad smo se svi navikli na 3-cilindraše, važno je da ne trese u kabini.

Davno su prošle zlatne 90-te godine u autoindustriji, kada su se pravili automobili da traju, da se ne kvare i da ih voze dve generacije. Danas se automobili kupuju na mnogo kraći rok, samim tim i proizvođači nude takve automobile da bi bili konkurentni. Nije problem napraviti automobil koji će trajati 20 i više godina. Problem je što autoindustrija ide toliko brzo napred da bi svaki takav auto već posle 5-7 godina zastareo i smenila bi ga novija generacija modela. A u startu bi bio preskup i niko ga ne bi kupovao. I na kraju, kakav god bio, završio bi ili na reciklaži ili u Srbiji.

Citat: kiconix poslato 27.12.2015. - 22:44
Na novoj Octaviji ima dugme koje isključuje ali svaki put kad upališ auto moraš ponovo da deaktiviraš.
Jedino rešenje je dijagnostikom.
Verujem da i Reno ima sličnu situaciju.

Kod Renaulta je isto i ne može se isključiti dijagnostikom. 


Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

Kako god bilo, meni je definitivno bolji od 1.4, a za iste pare ;)
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

stefanudrea

Za 1.2 tce Duster ima samo Prins DLM LiquiMax2. Imam ja na motor euro5 i super je! Imam ga od 1 godinu i srecan sam kako radi!

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk

Small but big 1.2=125 hp

slavko_bgd

Imao sam i ja plin na TU3JP u lila-Citroenu. I bio sam baš tužan kad sam ga prodao... :wink:

Tema je 0,9TCE . Ajd' sad nek' neko sa onim "opasnim dugmićima" obriše moj post a prethodni prebaci gde treba.  :ziveli:

Citat: Loganovac poslato 31.12.2015. - 06:11
Svaka ti dala! :pera:

O, hvala,hvala!
Samo ne "vode iz bokala"... pa da trčkam u klonju svakih 15 minuta...  :)

Veterinar

Svaka čast i Hobisti i Slavku. Ovakve teme nam trebaju. Zainteresovan sam za taj motor, pa mi svaka reč znači.  :aplause:

zac