LandiRenzo - prebacivanje na TNG

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

@hobbista:

Najavi se i dođi, pa da preštelujemo auto u vožnji.
A bez najave, kad si u prolazu, dođi na kafu...

Pozdrav!

hobbista

Potrošnja je 11,5l, gradski uslovi, hladno vreme i ne baš spora vožnja (što mislim da je OK).
Problema više nema pri prebacivanju na TNG.

Zaključak: LandiRenzo - ukoliko se javi problem - gašenje prilikom prebacivanja na TNG - pravac kod Slavka  :D

Mada... prekor upućen gazdi - ili treba da organizuje da Slavko odradi podešavanje svakog ugrađenog uređaja, ili da obuči/zaposli još nekoga ko se razume u tematiku.  :to:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

miroleca

@slavko_bgd
Koja je donja temp. vrednost vode u rashladnom sistemu na kojoj sistem sme/može da prebaci na plin? Koja komponenta najviše trpi i koje su eventualne posledice? Plinske dizne, isparivač itd...

Pozdrav!

slavko_bgd

Ima tu puno faktora od uticaja.
Uglavnom se pravi kompromis između što toplijeg gasa i što ranijeg prebacivanja.
Ja lično sam pristalica što toplijeg gasa.

Pozdrav

miroleca

Videćemo kada dođe zima, koliko nisko može da se ide sa prebacivanjem na plin. Zato i pitam da li postoje neki zakoni fizike koji ne mogu da se ignorišu? Recimo, šta bi bilo kada  bi čovek otvorio ventil na plinskoj boci na -10C recimo? Slavko, na kojoj min. temperaturi može da funkcioniše isparivač, i da li to zavisi od proizvođača do proozvođača ili generalno?

Za sada sam na 20C, nisam hteo da idem previše agresivno u startu, jer sam plin ugradio dan po preuzimanju automobila, pa da ga malo "osetim" kako radi pre nego što krenemo u pustolovinu... Za sada sve radi kao sat, auto prebaci na plin 5 sekudni po startovanju hladnog motora, bez promene zvuka ili osećaja na pedali. Spuštaću po par stepeni, pa javljam ovde rezultate (kada zahladni - za sada nema smisla).

S obzirom da je tema o kočenju motorom zamrla, mogli bi ovde da nastavimo sličnim žarom kao tamo (svi protiv jednog, udri...)  :hihi1:.

Pozzdrav!

Loganovac

Ja mislim da se maneš ćorava posla, kupio si nov auto, sedi i voziii...  :driver:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miroleca

#36
Naravno da nije para u pitanju. Volim da silujem tehniku gde može, još od malih nogu. Niko mi nije naveo valjan razlog što se voziti na benzin do 40C pa tek onda na plin. Svi koji ste imali problema sa niskom temperaturom prebacivanja, ogledali su se u lošem radu motora / gašenjem istog. Ja sam odabrao moćan sistem koji može da ide još niže, a granicu ću ustanoviti kada dođe zima. Naravno, kada ideš kod majstora za kojeg si čuo da radi dobro, pa još sa poznatom markom, ili u "ovlašćeni" servis na šišanje - osuđen si na kompromise.

Slažem se da je loše za benzin da se vremenom ubuđavi (razmnožavaju se bakterije - da čovek ne poveruje). Ovakav benzin može da pojede alumunijsko kućište filtera za gorivo, gume poklopca rezervoara, gumene membrane na AC pumpama za benzin (kod karburatorskih sistema) itd. Zato se vozim sa malom količinom benzina, tako da se relativno brzo obnavlja kada dosipam za "crvenu".


:wave:

Loganovac

Lock ili nelock određuju moderatori.

Zašto uopšte paliti na benzin? Zna se, da bi se izbegle moguće detonacije u usisnoj grani. Zašto odmah po startovanju ne prebaciti na gas, iako je isparivač (voda u sistemu) hladna? Pa da bi se izbeglo smrzavanje isparivača. Zna se kolike su temperature na kojima isparavaju propan i butan, može da se desi da butan prolazi u tečnom stanju kroz isparivač... itd, itd...
A koje su to granice, 20, 30, 40 stepeni i 5, 10, 20 sekundi - slobodno čačkaj ako te ne mrzi. Ja neću.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miroleca

#38
Druga stvar, poštujem tvoj stav da ne želiš da se zanimaš finim podešavanjem tvog plinskog sistema (ako uopšte može da ide još niže sa temperaturom bez problema). "Dobro je i ovako, care!" je filozofija koja veći deo našeg naroda uspešno vodi kroz život. Sa druge strane, ima onih koji se tehnike boje jer je ne razumeju, tako da su zadovoljni što radi onako kako se od nje i očekuje. Ja recimo volim da znam kako nešto radi, zašto tako radi i iskoristim "rezervu" koja uvek postoji u skoro svim konstrukcijskim rešenjima.

Detonacije se jako retko dešavaju i kod karburatorskih motora gde je usisna grana puna zapaljiva smeše. Kod modernih mašina, plin se uvodi iznad usisnih ventila, tako da je mogućnost detonacije još manja (ako uopšte i postoji). Mislim da ovo uopšte nema veze sa problematikom paljenja na plin (kada bi takav sistem postojao u širokoj upotrebi).

Propan isparava na -40C, butan na -0.5C. Pretpostavljam da isparivač već na desetak stepeni iznad nule može lepo da ispari gas. Možda može i na manje. Gomila motora na karb. se i zimi pali na plin, uspešno čak i ispod 0C.
Šta se dešava kada je motor zagrejan na 40C, a prebacimo na plin? Toplotni gubici motora su dovoljni da zagreju motor sve do 90C i da i istovremeno zagrevaju isparivač do iste temperature. Dakle, motor sam po sebi ima sposobnost da zagreje i sebe i isparivač. Nebitno da li je početna temp 40C, 30C, 20C ili 10 C. Istina, u sistemu postoji "cold spot" a to je upravo isparivač, jer on rashlađuje tečnost, i neposredno na izlazu iz njega je temp. antifriza najmanja u celom sistemu. Pitanje je samo koliko stepeni isparivač može biti hladniji od vode koja ulazi u njega. Verujem da ta razlika ne može biti velika, možda 5 do 10C.

S obzirom da ne žele odmah da nam daju "pravu stvar" dok nam ne uzmu pare na trenutnoj tehnologiji, ako želimo da idemo ispred vremena, moramo sami da "zavrnemo rukave" i čačnemo po setovanju. Moj uređaj sasvim lepo iskorijuje prebogatu smešu koju daje benz. ECU (a koja gasnom uređaju nije potrebna, već šteti), a ako i uspem da "zaledim" isparivač, vratiću na benzin na kratko i znam da sam dostigao granicu. Ponosim se time što sam entuzijasta u duši i što radim stvari drugačije od ostalih.

Veliki pozdrav!

bmiillan

ako ti nesto znaci vecina italijanskih proizvodjaca opreme za gas
postavlja donju graniciu na 20 stepeni i 25 sekundi.

inace prosle zime na zlatiboru zbog kvara benzinske pumpe na minus
19 palio bez problema na gas. posle grejanja u mestu od 1 minuta
isao bez problema, trzanja i gasenja. valjda je dobro ugradjen i
podesen.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Keka

Neki sekventi mogu da pale direktno na TNG, neki ne mogu. Cak i kod onih kod kojih moze, koristi se samo u slucaju krajnje nuzde.

Glavna dilema, za kolegu mazohistu koji voli da siluje, je zasto bas 40 stepeni? Valjda zato sto je neki inzenjer iz tamo neke fabrike koja radi tamo neku opremu za TNG ustanovio da je tako najbolje.

Koliko ja vidim doticnu problematiku, a nisam inzenjer, temperatura je bitna zbog pravilnog kalibrisanja ubrizgavanja gasa sa jedne strane, kao i zbog zastite membrana u isparivacu sa druge strane.

Do nekih 40-45 stepeni konkretno moj motor radi pod saugom sa povisenim brojem obrtaja (800-900) i bogatijom smesom (benzina). Strucniji ce odgovoriti koji je rezim (pret)paljenja u toj situaciji, kao i rezim rada benzinskih dizni i da li u toj situaciji ako se umesto benzina koristi TNG moze doci do nepravilnosti u radu motora. Ko se razume u fiziku i hemiju, neka izracuna koliko gasa prodje kroz diznu od 1,6 mm, pri pritisku od 1,2 bara, ukoliko je dizna otvorena a) 4 ms i b) 20 ms, i to u varijanti 1) ako je temperatura TNG 20 C, i 2) ako je temperatura TNG 80 C.
Koliko sam ja razumeo, hladan gas u kombinaciji sa saugom pri otpustanju pedale gasa dovodi do gusenje motora zbog viska gasa. Sa druge strane ako kod nekog i u ovoj kombinaciji sve radi kako treba, mozda onda na radnoj temperaturi ima malo siromasniju smesu, sto nije najzdravije za sedista ventila.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


miroleca

@Keka. Hvala na editu i dodeljenom atributu   :glare:

Slažemo se obojica da vrednost od 40C nije uzeta proizvoljno, iz šešira  :D. Verovatno je to optimum kada se uzmu u obzir troškovi projektovanja i proizvodnje gasnih sistema i instalacija, softvera koji upravlja istima i stručnost potrebna da se isti korektno instalira i podesi. Ekonomska isplativost je ono što upravlja napretkom tehnologije i probojem iste na tržište... a ne (ne)savršenost ili tehničke karakteristike iste.

Kod mene nema zalivanja gasom pri otpuštanju pedale gasa dok je motor hladan, niti je smeša siromašna na radnoj temperaturi. Radi kao singerica. Malo ću porazgovarati sa inženjerom u subotu kada svratim kod njega da mi pregleda instalaciju i dodatno podesi, o uglu pretpaljenja na niskim temperaturama, kada benzinski ECU očekuje zalivanje benzinom, pre nego što se sauh isključi...

Pozdrav svima!
:ziveli:

slavko_bgd

@miroleca

Svaka čast na entuzijazmu.
Napisao si u jednom postu da si "...odabrao moćan sistem koji može da ide još niže...".
Hajde,molim te, napiši samo koji ECU ti je na autu (pročitaj i zapiši oznake na nalepnici koja se nalazi na prednjoj strani kućišta).
Možda mogu da ti pomognem nekim savetom, ako je Landirenzo sistem.
Pozdrav!

blagojevic

Nadam se da ne "podgrevam" poprilicno staru temu bez razloga ali sam ovde nasao problematiku najslicniju onoj koja me muci.
Imam LANDI gasni uredjaj sa kojim su "originalno" dosle MED dizne. Zamenjene su Landijevim diznama, i prilikom zamene je ugradjen i senzor za temperaturu rashladne tecnosti (na crevu koje dovodi toplu vodu u isparivac). Zamenjen je SW gasnog racunara, a uslovi za prelazak na TNG rezim rada su 700rpm i temperatura rashladne tecnosti 25C (temperatura gasa ne postoji kao uslov). U principu, kada ga upalim, i auto je na leru, cim zagreje vodu na 25C predje na gas. Medjutim kako spoljasnje temperature padaju, desava se problem. To sam primetio kada krenem s posla, gde nailazim na semafor vec posle nesto manje od 2km. Taman sto predje na gas, hvata me crveno. Cim stisnem kvacilo, broj obrtaja pocne da se "klacka" i auto se posle par sekundi ugasi (jer ne stignem da ga "slazem" na papucici gasa).
Citajuci komentare iznad skoro sam siguran da je glavni problem u previse maloj temperaturi vode. Planiram da ovih dana odem kod majstora da ovaj uslov poveca, pa mi samo treba neka preporuka za optimalnu temperaturu vode... Hvala unapred!

bocca

Ako se ne varam, pošto je bilo davno, kod mene je namešteno na 40. Pre toga je bilo problema slično tvojima ali od tad više ne. Zimi do prebacivanja treba malo više vremena ali sve rad kako treba. Pozdrav