LandiRenzo - prebacivanje na TNG

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Benzinski ECU daje signal za ubrizgavanje goriva koji gasni ECU modulise, a step motorom upravlja benzinski ECU, tako da je problem najverovatnije u podesenosti sistema.

Negde sam vec pricao da stariji sekventi imaju 2D mape, a noviji 3D mape, te pri radu uzimaju u obzir i temperaturu gasa. Posto je to kod ovih nasih starijih sistema relativno promenljiva velicina (25-90 C), i parametri ubrizgavanja su razliciti, pa ECU ne moze bas sve da ispegla.

Predlog resenja je podici temperaturu prebacivanja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


petar313

Petak, subota i danas (nedelja)  sve redi bez problema (sto bi se reklo: "normalno").

U servis cu kad mi se isprazni rezervoar (da pogledaju i merac količine gasa u rezervoaru).

A zaista, i meni se prethodnih dana cinilo da se komp "zbunjuje", koliki gas da da na leru. Cas obrtaji padnu skroz na dno, cas skoce preko 1000 rpm, pa se stabilizuje na 700-750.

slavko_bgd

#17
@HOBBISTA

Žao mi je što smo se mimoišli.
LANDIRENZO OMEGAS ima 2 strategije prelaska na gas: 1-va je na osnovu temp.gasa(t-gas) i vremenske zadrške i 2-ga je na osnovu temperature rashladne tečnosti (t-mot).
Kod svih vas je korišćena 1-va strategija. U momentu davanja kontakta gasni ECU meri t-gas i počinje "odbrojavanje" u sekundama.Što je niža početna t-gas duže je vreme predviđeno za zagrevanje uređaja i obtnuto kod toplog motora.
Kod LR softvera nije bitno da li je t-gas veća ili manja, bitno je samo da je GAS ISPAREN odnosno da je zagrejan na više od 20C. Od motora do motora zavisi vreme za koje će se gas zagrejati na određenu temperaturu i potrebno je podesiti ne TEMPERATURU MOTORA već VREME U SEKUNDAMA za 10-15% na nižim temperaturama. Načelno, ova strategija se masovno koristi jer omogućuje raniji prelazak na gas. Tvoje vozilo je sigurno ispravno i tačno pokazuje t-motora;
Najavi se i svrati do servisa da to sredimo.Telefon ti šaljem na PP;

@Petar313> Svrati do servisa i napomeni šta se dešava.

@Krle> Ekran sa parametrima poljskog kontrolera AC.Setovan da prebacuje na 30C isparivača(MALO!!!),iznad 700rpm(OK) i sa vremenskom zadrškom od 3s i overlapingom za svaki cilindar od 200ms (0,2 sec).

@KEKA> Svi sekventi od starta koriste P i t gasa i to su korektivni parametri koji se ne pojavljuju u mapi koju modifikuje serviser.Dve dimenzije su vreme brizganja benzina i RPM.Treća dimenzija je korektivni faktor (K-value, multiplicator, kako god). 3D mapa samo vizuelno pokazuje korekciju Tib/Tig.Lošiji softveri su bazirani na empirijskom modelu(razbušivanje dizni, korekcije pritisaka itd) dok su bolji softveri bazirani na stvarnom, matematičkom modelu (fiksne mehaničke komponente)...Softver je bolji što mu je veći nivo automatizovanosti.

hobbista

@ slavko_bgd:
Svratiću svakako ove nedelje. Jutros je bilo još drastičnije - prebacio je na gas ohoho pre paljenja prvih crtica na davaču (ali sam išao drugim putem, da izbegnem "ležeće"  :) )

Ako sam dobro razumeo:
- Koristi se prva strategija za prebacivanje na TNG, tj. "na osnovu temp.gasa(t-gas)"
- Kod LR softvera nije bitno da li je t-gas veća ili manja, bitno je samo da je GAS ISPAREN odnosno da je zagrejan na više od 20C.

Što će reći da tu nema podešavanja, odnosno da je jedini uslov da temperatura gasa bude 20oC (ili veća)?

Ostaje samo podešavanje vremena?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

Baš tako.
Neki motori podižu temperaturu brže, neki sporije. S obzirom da se isparivač vezuje u kolo radijatora, radijator dodatno "odvlači" toplotu u zimskim uslovima i zato se dešava da sistem uključi gas dok on nije dovoljno zagrejan,pogotovo zimi,što se manifestuje kao gašenje motora ili nestabilan prazan hod.
U softveru postoji osnovno podešavanje koje se načelno menja samo kada se ukaže potreba za tim, kao u tvom slučaju.

Gotovo svi korisnici TNG-a žele i traže da im vreme prelaska na gas bude što manje, iz ekonomskih razloga naravno.
Tehnički gledano, motor-isparivač-gas treba da budu zagrejani. Benzin treba trošiti i zanavljati. Dobro je ponekad prebaciti na benzin, izvozati 2-3 km i opet voziti na gas.To je ono što se dokazalo u praksi, sve drugo je suva teorija...
Javi se i vidimo se.

kiconix

OFF
Jedno pitanje za Slavka, da li slucajno imate softver za brc?

VeDuS

Slavko... zar samo dva tri km?
Praktikujem po nekoj svojoj "teoriji" da na svakih oko 1000 km prebacim i izvozam 30-50 km normalne voznje (i na otvorenm i u gradu).
To mu dodje kao pod obavezno jer i tada moram bar malo dosuti benzina ('frishkog').
Tako sam radio na predhodnom autu (YUGO In 1.3) presao 68000 km i nijednom nisam imao problema sa gasom niti sam nesto servisirao na gasnoj instalaciji.oduse trosio je 8-9 litara al' bogami i isao posteno.
:dobro: pohvale za iscrpno objasnjenje
Teoretski, ispada da zimi treba ukljuciti grejanje tek po prebacivanju na gas jer ce se to tada dogoditi brze.Ali... teorija je to :ces:!

kiconix

Za daciju ta teorija ne vazi, nema slavinu nego klapnu.

VeDuS

O.K. Onda je sve jasno.
Samo 'vremenska zadrska' igra najvecu ulogu u prebacivanju. (i temperatura napolju  :zima: :lale1:  &  :naturesmile:)

slavko_bgd

@kiconix

Imam i softver i interfejs za BRC 24 Sequent ali nisam specijalizovan za njega kao za Landi/Landirenzo.
Imam dobre kolege koji dobro rade BRC i TARTARINI, ako ti treba kontakt,javi se.

@VeDus

Dovoljno je povremeno par kilometara,zaboravio sam da napišem na svakih 100-nak kilometara.
To je upravo ista kilometraža koju ti izvozaš na benzin na svakih 1000 km.
Samo što ti voziš "u komadu" a ja savetujem vožnju "na parčiće".
U krajnjem bilansu dođe mu na isto.Važno je samo da ista količina benzina ne stoji dugo u rezervoaru...


hobbista

#25
Bio sam u petak kod Slavka u EkoLuka servisu, i podešen je ECU (nadam se).
Tek sada sam probao auto sa hladnim motorom (po hladnjikavom vremenu), i prebacio je na plin 5-6sek. posle paljenja prvih crtica na pokazivaču T (preko 50oC), što je dobro. Ukoliko ostane tako i kada se spoljašnje temperature budu spustile blizu 0oC biće odlično.
Vreme prebacivanja na plin sa toplim motorom je skraćeno sa 20sek. na ispod 10sek  :to:
Još da vidim hoće li i potrošnja sići ispod 11l  :D

Edit (30.11.2009): jutros je opet prebacio pre paljenja prvih crtica, ali se nije ugasio. Najnormalnije je nastavio rad kao kada prebaci sa zagrejanim motorom :ces:

Edit (07.12.2009): Spoljašnja temp. blizu nule jutros, prebacio na TNG 20-tak sekundi pre paljenja prvih crtica, ali nije ni pomislio da se ugasi.
Dakle, nije neophodno da se zagreje tečnost za hlađenje na 50oC. Potrebnije je da neko podesi parametre ECU kako treba :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

@hobbista:

Rale, jesi li kontrolisao potrošnju i šta se dešava po pitanju snage i elastičnosti?
Izvini, nisam umemorisao tvoj br mobilnog onaj dan pa ne mogu da te zovem, pa zato pitam ovako...

Pozdrav,

hobbista

Pravo da ti kažem, nisam se nešto mnogo vozio. Već sam imao pređenih 70-tak km kada smo radili servis, pa to punjenje ne računam.
U vožnji ne primećujem neku bitnu razliku (osim što se ne gasi kada je hladan). Elastičan je kao i obično - pre 3.000 o/min može i traktor da me obiđe  :hihi:
Mada, zategao sam ga par puta preko 5.000 o/min i mislim da tu negde posustaje.
Neka ga ovako još par hiljada do prvog servisa, pa ću da preštelujem ventile, pa ćemo videti posle.

Neka, pitaj slobodno ovako. Mi smo Big Happy Family, i nemamo tajni   :scared: :laugh:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Veterinar

"Mada, zategao sam ga par puta preko 5.000 o/min"...
Pazi da se ne pretegne.  :to:


hobbista

Neće, na 6.000 o/min me maltretira blokada  :(
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D