LandiRenzo - prebacivanje na TNG

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

Ovo je spominjano već u nekim drugim temama.

Problem je sledeći: prerano prebacivanje na TNG (motor nije dovoljno zagrejan).
Kada sam ugradio uređaj, prebacivao je prilično rano na TNG, iako je u njegovom softveru bio podešen na standardne vrednosti (ako se ne varam 45oC). Reklamirao sam posle par dana, i podigli su T za prebacivanje na TNG za 5 ili 10oC (ne sećam se tačno). Da kažemo da je to radilo pristojno dok je bilo toplo vreme, ali je i dalje prebacivao na TNG pre paljenja prve dve crte na pokazivaču temperature (10-tak sekundi ranije). Međutim, pre 10-tak dana, kada je spoljna temperatura (jutarnja) bila oko 5oC, problem je postao izraženiji. Obzirom da mi se prebacivanje na TNG dešava skoro uvek na delu puta gde je serija ležećih policajaca, auto se svakodnevno gasio prilikom izbacivanja u ler. Posle ponovnog paljenja, do sledećeg prebacivanja se dovoljno zagreje da može da radi na TNG.
Juče sam bio na redovnom servisu, i skrenuo pažnju serviseru na to. On je postavio u softveru, kao uslov za prebacivanje na TNG, temperaturu  na max. (mislim da su prethodne vrednosti 50,55,60oC). Sada prebacuje na TNG oko 5sek. posle paljenja prve 2 crtice na pokazivaču temperature, i auto se ponaša OK.

Zanima me ko još ima ovakav problem (uslovno rečeno).

A zanima me i komentar kolege Slavka (sa kojim sam se mimoišao), koji davač "laže". Prve crtice na pokazivaču u kolima se pale na 50oC (ispraviće me enciklopedija Krle ako grešim), dok uslov za prelazak na TNG stoji na max. (posle 60oC)? Odnosno, ukoliko sa istog davača dobijaju podatak za temperaturu, koji je razlog da drugačije "tumače" isti podatak?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

petar313

Meni se upravo taj problem pojavio pre neki dan. Prebacio mi jutros na gas, a nisam jos ni izasao sa parkinga. Jos ume i da se ugasi kad prebacuje. Prerano prebacuje.

Do pre tri dana je sve radilo besprekorno.

Pozvacu sutra servis.

hobbista

Kratko je trajalo :( Jutros je opet prebacio skoro 15 sekundi pre paljenja prve crtice na pokazivaču na tabli. I opet se ugasio. A zima tek dolazi :(
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

vesko78

#3
Mislim da problem nije samo u temperaturi na koju je podesen sistem da predje na gas. I kod mene se desava da predje na gas pre nego sto se pojave dve crte na displeju za temperaturu, ali se nikad nije gasio, sve ide bez bez problema i ne moze se primetiti da je auto prebacio na gas. Mislim pre da je problem kod "mapiranja" odnosno da gasni racunar verno iskopira rad benzinskih dizni. Gledao sam kako se to steluje na racunaru, u sustini je veoma prosto, za STAG 200 u softveru sedobije dijagram rada benzinskih dizni prilikom kalibracije i gleda se da se podesi da dijagram koji opisuje rad gasnih dizni bude identican sa njim. U tom slucaju motoru mora pravilno da radi bez obzira sto je presao na gas, tj bice mu malo veci ler gas i ne bi trebalo da se gasi iako nije dostigao radnu temperaturu.
A vezano za temperaturu, zar to nije temperatura tecnosti koja ulazi isparivac? Ona je kod mene bila podeseno dugo vremena na 25 stepeni. Skoro sam u dogovoru sa majstorom prebacio na 35. iNikad nisam imao problema ni leti ni zimi, a presao sam preko 25000 na gas.

hobbista

Ne znam da li je mapiranje, temperatura ili nešto treće.
Činjenica je da ako prebaci na TNG kada je temperatura rashladne tečnosti iznad 50oC problema nema.
Ukoliko je temperatura niža, dešava se:
- ukoliko pustim gas i izbacim u ler (zbog prethodno opisanih uslova) - motor se ugasi.
- ukoliko se to desi u normalnoj vožnji, motor proguta "knedlu" i izgubi malo snage (traje 10-tak sekundi, i posle toga je sve normalno).

Da nije mnogo malo 25oC za prebacivanje na TNG?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

koan

#5
Kolko si presao sa vozilom? Po meni to su ti rastelovani ventili i ne mogu se kompenzovati podesavanjima softvera gasnog kompjutera. Ako si presao preko 30k stelovanje odmah, ne zbog gasenja samo nego zbog zdravlja ventilskog sistema.

hobbista

11.000 km. Na benzinu nemam nikakvih problema, a na plinu se tako ponaša od ugradnje  :ne:
Ventile ću da preštelujem posle prvog servisa u svakom slučaju.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

koan

U principu rano je razdesene ventile ali neki majstori za gas predlazu stelovanje odmah po ugradnji gasa.

krle

 Može li neko  da prokomentariše   ovo :


Keka

Optimalno je da prebacivanje bude na temperaturi rashladne tecnosti preko 40 C, sto vise to bolje, ali ce potrositi vise benzina.....Nekima je svaki dinar ustede bitan, pa stavljaju prebacivanje prerano. Duzi rad na benzin cuva dizne.

Pitanje je zasto vec nastelovan uredjaj brljavi. Postoji mogucnost da se resetovao, mada ne bi trebao u takvim slucaju da zaboravi zadate vrednosti. Druga mogucnost je da neki od senzora temperature laze uredjaj, ako ocitavanja temperature na displeju i prebacivanje nisu uvek sinhronizovani. Meni npr. prebacuje na gas nekih 5-10 sekundi pre nego sto se pojave dve crte na displeju.

U svakom slucaju mapiranje nije najbolje odradjeno i u tom osetljivom momentu se motor ugusi od viska gasa.

@ Krle: ne znam kakav komentar ocekujes, stavljeno je donekle nesrecno podesavanje da prebacuje na gas na temperaturi od 30 C, i kad obrtaju predju 700, a obicno se stavlja kad obrtaju predju preko 1500. Interesantnije bi bilo videti mapu i timing benzinskih i gasnih dizni.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Šta je switchover time? Ukoliko su ispunjena prethodna 2 uslova vreme posle koga prebacuje na TNG?

Ne znam, više puta su gledali, i sve je OK. Greške nema, mapa je OK (kažu). A dešava se samo ukoliko se prebaci na TNG pre napunjenih 50oC rashladne tečnosti.

Edit: koliko primećujem i petar313 ima taj problem, a pomenuo je još neko u nekoj od tema.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Switchover bi trebalo da bude vreme koje treba da protekne od paljenja da bi dozvolio da prebaci na gas (pod uslovom da su rpm i temperatura adekvatni).

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

 Bilo mi je čudno to za 700 o/min.




Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Meni takodje prebacuje pre nego sto se upale 2 crte. Ranije, ne bas neposredno.

Ja sam primetio drugu glupost. Kad prebaci na TNG, a motor je prohladan, stanem na raskrsnicu pritisnem kvacilo i tkao drzim..., u leru broj obrtaja krene d se klacka 800-1200, krenem dalje...na sledecoj raskrsnici ta se pojava izgubi.

Ko kontrolise ler gas kada je aktiviran pogon na TNG? Zar ler ne kontrolise uvek kmpjuter za BMB?

Peja