DIY blokada motora

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Malo sam se prebacio, prevideo sam da pitaš za Megana. Ne znam kako izgleda shema kod njega, ali trebalo bi naći signal kojim se daje dozvola rada motora kad je kartica na mestu, ne može sa START dugmeta.
Što se tiče specifikacije komponenata, uradiću ti čim stignem, sad sam malo u stisci sa vremenom. Međutim, pre toga bi trebalo elaborirati pređašnju problematiku, odnosno pronaći konačnu varijantu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

Ok, nije zurba,
Evo sta sam smislio, vuce struju sa osvetljenja kabine (znaci, sistem se uljucuje kada se otvore vrata), ali bih izbacio lampicu, jer ona pokazuje da se sistem aktivira po otvaranju vrata, sto ce reci, teoretski, ako skine napajanje tog relea, automatski je skinuo blokadu, jesam li u pravu? Upravo zato bih da zibegnem struju sa akumulatora, jer bi skidanjem te zice sa njega sitem bio deaktiviran, je li tako?

Loganovac

Ako govorimo o mojoj poslednjoj shemi, sistem se napaja u tački koju sam označio sa "kontakt sa brave", neaktivan je sve dok se reed releu ne prinese stalni magnet čime se aktivira i ostaje aktivan sve dok se ne isključi kontakt brava. Posle toga Jovo nanovo. Međutim, ako bi ga napajao zajedno sa sijalicama imao bi sledeću situaciju:

- mogao bi da ga aktiviraš samo dok sijalice svetle
- čim se ugase sijalice gasi se i motor (sistem se deaktivira)

Inače, moram da priznam da i pored najbolje namere ne razumem šta si napisao u prethodnom postu, ali ako se skine napajanje relea sistem je u blokadi, dakle nema paljenja auta jer je prekinut signal senzora radilice.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

#33
upravo to nisam razumeo, da je sistem neaktivan - znaci nema paljenja, je li tako? treba da smislim odakle da dovucem struju i odmah se bacam na posao. definitvno je ovo sistem koji hocu da ugradim. kad stignes, baci pogled na one elektrokomponente  :aplause:


da li se ovaj rele svaki put resetuje u polazni polozaj, tj. da li moram da ga aktiviram, ili je radnja magnetom samo u slucaju aktiviranja sistema?

Loganovac

Tako je, neaktivan sistem, neaktivno rele (bez napona na špulni) - nema paljenja. Aktivira se magnetom i ostaje aktivan dok ne isključiš kontakt struju, odnosno izvadiš karticu ili šta već.

Citat: Loganovac poslato 10.02.2015. - 12:56
Ako govorimo o mojoj poslednjoj shemi, sistem se napaja u tački koju sam označio sa "kontakt sa brave", neaktivan je sve dok se reed releu ne prinese stalni magnet čime se aktivira i ostaje aktivan sve dok se ne isključi kontakt brava. Posle toga Jovo nanovo.

Evo liste delova, izbor sa traženog sajta:

rele, reed rele, osigurač, kućište osigurača, LED, otpornik
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

Bravo legendo! Cim nadjem vreme za ovo, krecem.
Mogu li umesto ovog osiguraca i kucista da ubacim onaj plasticni ili onaj mini plasticni? Je l presek kablova bitan, koja snaga?
Ova led lampica pise da je napon 2,8-3,6 V, moze li ona na ovih 12V?

Loganovac

Ovo kućište je zgodno jer ide na kabl. Može bilo kakvo drugo, ali gledaj da ga ugradiš što bliže mestu odakle uzimaš napajanje (označeno sa "kontakt sa brave"). Presek kablova koje dodaješ nije preterano bitan, bilo koji auto kabl sa odgovarajućim kvalitetom izolacije, preporučujem 0.5 do 1mm2. Za LED se ne sekiraj, tu je onaj otpornik da ograniči struju na potrebnu vrednost, napon će na njoj biti taman koliko tu i piše. I da podsetim, LED radi dok je sistem aktivan, dakle kad si uspostavio uslov da možeš da upališ motor, i dalje dok ima kontakt struje (dok ima napona na priključku "kontakt sa brave"). Kad isključiš kontakt (izvadiš karticu ili štagod već) sistem prelazi u neaktivno stanje i nema paljenja motora.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

#37
Onda je mozda bolje da izbacim led lampicu, jer sta ce mi kada je auto upaljen, sta mislis?

Pitanje - da li reed kontakt moze da se aktivira i pre dovodjenja stuje na njega samog? Ili da se drzi magnet dok struja ne krene. Ovo mi skroz menja situaciju.

Loganovac

Lampicu i otpornik možeš ladno da izbaciš ako želiš. Reed rele aktivira se magnetom i aktivan je sve dok je magnet u blizini, ali ono glavno rele neće biti aktivirano sve dok ne dobiješ kontakt struju. Dakle, postoji varijanta da zadržiš magnet na reed releu pa onda dovedeš kontakt struju - ništa se ne menja. Bitno je da kontakt struja ostane i posle paljenja uključena, inače ugasi se motor!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Znaci struja sa svetla kabine ne dolazi u obzir.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


roolet

To! Razumeo sam. Znaci, sednem u kola, prinesem magnet na predvidjeno mesto reed kontakta, pritisnem start dugme, struja krece i auto vergla i pali.

Na citacu kartica ima 7 kablova, moram naci onaj naponski, koji smem da secem i uzmem struju, mozda ce mi i tu trebati pomoc, ali za ovo do sada
HVALA :aplause:

Hvala, Keka, skontao sam tu stvar.

nik

Citat: roolet poslato 11.02.2015. - 14:07
Na citacu kartica ima 7 kablova, moram naci onaj naponski, koji smem da secem i uzmem struju,

Mislim da nećeš moći odatle da uzmeš napon za napajanje sklopa. Nemam VISU za Megan 2, ali VISU za Lagunu 2 i Megan 3 prikazuje da je na start taster i čitač kartica doveden samo stalni +, dok tebi za šemu koju je postavio Loganovac treba + posle kontakta. Povezan na stalni + uredjaj će po pobudi reed releja da nastavi da "radi" i po gašenju vozila. Sa napajanjem uredjaja sa stalnim + ti treba taster za reset prikazan na prethodnim šemama.
+ posle kontakta možeš da uzmeš sa radija.

Ako si već rešio da sam odradiš, nadji na netu VISU za Megan 2 pa dobro prouči šeme instalacije. Nemoj pogrešno da me shvatiš jer sam i sam zaludjenik za DIY varijantu, ali na osnovu dosadašnjih postova nisam baš ubedjen da ti je potpuno jasno kako sklop funkcioniše i šta treba da se prekine da bi se onemogućio start motora.

Koristan link (nisam skidao, pa nisam siguran da radi, ali možeš da probaš)
http://www.zachowajto.pl/xENbepg/megane-b-c-s84-28-6-04-8266a-rar

:ziveli:

roolet

#42
Da ti pravo kazem, bas zato sto malo poznajem elektroniku i struju, pitao sam vas, vi mi lepo objasnili, sve sto mi se prepreci, moracu da vam se opet javim. mic po mic, primicem se resenju, ali jedno je sigurno - pedantno i uredno cu da realizujem sve sto treba, imam lemilicu, pastu, buzire, i volju. dosta puta sam tako nesto radio i retko kad da nije uspelo, znate i sami (svi koji vole sami da cackaju). bice to ok  :to:

Odmah sam te razumeo za stalni + sa citaca, odustajem od toga, idem na varijantu radija, koji je fabricki, tako da ne bi trebalo da bi neko da ga iscupa. sve mi je to zgodno jer je blizu, centralna konzola. jos nisam odlucio da li da secnem senzor radilice ili pumpu goriva. moram da osmislim i kuda da provucem taj kabl u kabinu (ako ide od motora). odoh ujutro da uzmem ove delove za povezivanje. samo polako  :hihi1:

ali bas vam tenk ju svima  :aplause:

Ima li neko semu, koji kabl na radiju je taj koji dobija kontakt struju?


ps
nemoj sad da vam kazem da imam dialogys, a razmisljam da kupim can clip sondu, ali mnooogo, majku mu... cak i chineska

nik

Po šemi pin 7 na radiju (kod 261 na šemi instalacije levo, uokvireno i konektor desno), ali možeš da uzmeš i sa osigurača 1G na šemi (kod kutije osigurača 260 gore desno kod druge strelice)


Skini ono sa linka koji sam postavio, treba malo više vremena, ali radi.

Vod ka pumpi goriva prolazi kroz kabinu, tako da ako prekidaš njega ne moraš da vučeš provodnike u motorni prostor. Za ovu opciju su ti svi potrebni provodnici kod kutije osigurača.

Ako ideš na opciju napajanja sa + posle kontakta vodi računa da napon  dobijaš tek po postavljanju kartice u čitač (ako nije naprednija verzija "slobodne ruke") što ti ograničava poziciju postavljanja reed releja u zoni oko čitača ako nameravaš da magnet bude na istom privesku sa karticom.

Lično mislim da je opcija uredjaja sa napajanjem sa stalnog + i reset tasterom bolja upravo zbog toga što ne zahteva stavljanje kartice u čitač, već po ulasku u vozilo deaktiviraš blokadu, pa tek onda ubaciš karticu u čitač i startuješ. U tom slučaju može magnet na isti privezak, a reed gde god poželiš u kabini, ali odluka je samo tvoja.

roolet

#44
imam HF opciju, znaci kartica ne mora u citac. hvala ti mnogo za sheme, moram da prostudiram

Gde mi je optimalno da uzmem +, da li bas na radiju, blizu konektora ili negde dalje u dubini konzole ili gde? Kako se sa osiguraca uzima, da li ispod kutije (pozadi)? Nema ljutnje ako je neko pitanje glupo :)

I jos samo ovo - posto vidim da je 1G od 15 ampera, da li ovaj moj osigurac-mucenik od max 4A moze da sluzi?
http://www.mikroprinc.com/proizvodi/pasivne-elektronske-komponente/osiguraci-i-kucista/osiguraci-stakleni-5x20/osiguraci-stakleni-5x20-tromi/t-4a-5x20/index.php