DIY blokada motora

prethodna tema - sledeća tema

roolet

Dragi prijatelji, forvardujem jedan post sa foruma na kome vise nema tih shema i crteza,
Da li neko ko se razume u elektroniku moze i ima volje da rastumaci ovaj sistem ,,imobilajzera", tj. da malo priblizi nama laicima, ucinilo mi se kao zanimljivo sa stanovista raznih zastita koje ugradjujemo u svoja vozila. Ako neko moze da objasni kako bi se izvelo i povezalo, koji relei treba da se kupe, bilo bi SJAJNO! Ako ne, barem je zanimljivo za citanje.  :too: Evo celog teksta, pozzzz

/.../
Ukoliko posjedujete malo znanja u oblasti elektronike i imate lemilicu, možete u mnogome povecati sigurnost svoga vozila, bez korišcenja velikog broja djelova i unaprijediti svoj sistem zaštite vozila.


Od potrebnih djelova Vam treba:

-12v standardni relej za auto
-12v Double Pole Double Throw (DPDT) relej
-12v LED dioda
-reed switch
-mikro-taster
-mali magnet
-kucište za magnet

Sve ove delove možete naci u bolje opremljenoj prodavnici opreme za elektroniku.

Kljuc za ovakav sigurnosni sistem je ništa više nego obican mali magnet, izvadjen iz nekog malog zvucnika, koji bi najbolje bilo ubaciti u daljinsku jedinicu nekog pokvarenog alarma, jer tako ostaje sakriven i sakriva njegovu glavnu namjenu.

Posted Image

Sada dolazimo do glavne prednosti ovoga sistema zaštite. Za razliku od obicnih prekidaca, koji moraju biti fizicki dostupni (opipljivi), prekidac kod ovoga sistema zaštite pokrece gore pomenuti magnet i kao takav, može se staviti na bilo koje mjesto u vozilu preko koga se nalazi plastika. Pošto je prekidac postavljen iza plastike na tabli ili centralnoj konzoli on nije vidljiv i to je glavna prednost ovoga sistema zaštite.

Posted Image

On funkcioniše tako što kada mu se u blizini nadje magnet, prekidac reaguje tako što zatvara strujno kolo koje prolazi kroz njega.

Za aktiviranje sistema se koristi mikro taster. On može biti vidljiv i dostupan, jer kradljivac ga može stiskati, prespojiti išcupati, ali nece imati nikakve koristi od toga.

Posted Image

Kada ga pritisnete, LED dioda bi trebala da zasvjetli i time oznaci da je sistem aktivan. Takodje ta LED dioda Vam signalizira kada udjete u vozilo da je sistem trenutno aktivan i da ga treba iskjuciti.

Šema celog kola je na sledecoj slici, kliknite na sliku kako bi ste je uvecali.


Posted Image

Kako radi ovaj uredjaj ?

Kada DPDT relej nije aktivan (nema napona na njegovim namotajima), on povezuje LED diodu koja ce usled toga svjetleti. U isto vrijeme on prekida napon ka standardnom releju za auto, ciji su krajevi spojeni na vezu paljenja vozila, tako da u tom trenutku nije moguce upaliti vozilo

Posted Image

Ukoliko dodje do skidanja klema sa akumulatora u želji da se zaobidje ovaj sistem zaštite, LED dioda ce prestati da svijetli, ali ce pozicija DPDT releja ostati nepromjenjena I time nastaviti da štiti Vaše vozilo.

Kada želite da upalite vozilo, magnetom prelazimo preko mjesta iza koga se nalazi reed prekidac. Prolaskom magneta pokraj njega, njegovi kontakti ce se zatvoriti, omogucavajuci pri tome prolaz napona ka DPDT releju I njegovu aktivaciju. Pri tome on ostaje aktivan I nakon što se kontakti reed prekidaca otvore. DPDT relej je tada zadužen da proslijedi dalje napon do standardnog releja koji njegovom aktivacijom zatvara strujni krug veze paljenja vozila I vozilo tada možete upaliti.

Pritiskom na mikro-taster prekida se strujno kolo i kontakti DPDT releja se otvaraju, pri cemu se pali LED dioda I kolo je aktivno.

PAŽNJA mikro taster bi trebali da stavite na neko mjesto koje nije dostupno na dohvat ruke, jer pritiskom na njega u toku vožnje ce kao rezultat dati gašenje motora.
/.../


Loganovac

Imam je za ovo objašnjenje - paranoja!

Svaka Dacia opremljena je imobilajzerom, jer bez prisustva ključa sa RFID tagom u blizini boš brave nije moguće pokrenuti motor. Naravno, nema tog sistema koji se ne može provaliti i zaštite koja se ne može prinudno aktivirati ili zaobići. Kradu se mnogo skuplji i komplikovanije zaštićeni automobili, što ne bi Dačije? Iz tog razloga, straha i nesigurnosti, ljudi pribegavaju nestandardnim dodatnim obezbeđenjima, koja će zasigurno provalniku otežati posao, daleko od toga da će onemogućiti, obijači o tim sistemima znaju sigurno više od onih koji ih ugrađuju. Moj je stav da nema sile da ugradim u auto bilo šta što će predstavljati dodatni rizik za pokretanje ili, što je još gore, neželjeno zaustavljanje motora u toku vožnje. Da dogradim reed rele i postavljam magne na skrovito mesto da bih se vozio???  :fiju:

Dakle, ne branim nikom da karabudži takve stvari ako će mu to omogućiti da mirnije spava, ali treba biti stručan i iskusan u tim stvarima i realno proceniti rizike, sa obe strane.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

Je l koristis neku vrstu zastite? Nisam ja mislio na daciju, vec iskreno na megana 2ku, caletovog. Ali eto...

Loganovac

Megan 2 ima karticu - vrlo slična stvar.
Od dodatnih zaštita koristim alarm, a prvih 5 godina koristio sam kasko osiguranje.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bmiillan

ta zaštita sa megnetom je odavno poznata i nije loša jer može da se sakrije ispod table ili tapacirunga i vrlo teško se pronalazi. svakako treba zaštiti auto na još neki način (osim farbričke zaštite), bez obzira da li je to alarm, mehanička zaštita ili nešto treće (pit bul ili anakonda na zadnjem sedištu)  :Smiley:

megan sa karticom se krade bukvalno za 30 sekundi, zato većina osiguravajućih kuća neće kasko da ga osigura ni za kakve pare.

svaka zaštita može da se onemogući samo je pitanje vremena, ako lopovu treba dva minuta da odveze auto verovatno će to i uraditi, ako mu treba deset minuta i više verovatno će odustati, ima pored automobila koje će odvesti za manje vremena
nemoj na silu uzmi veci cekic

roolet

Evo danas sam uspeo da izmestim OBD konektor, tj. da ga zamenim nestandardnim. Ako ima neko ko poznaje ekektroniku neka bude drug i razradi resenje iz provog posta, a ja bih to ugradio i sliknuo.  :hihi1:

ppejic

Podržavam temu i filozofiju.

Kome treba naći će način, ko misli da mu ne treba, ne treba mu, ali hvala na podeljenom mišljenju.

Sve što je nestandardno, što nije alarm (koji god da je, u masovnoj je prodaji i zna se kako ga onespsobiti) pa i onaj od 300E, zbuniće i odbiće lopova. Zašto da gubi vreme, em rizik postaje veći, em je mogao za to veme da ojadi drugog...

Paranoičan nisam, ali zaštita imovine nikada nije na odmet, pogotovo jer znam kako sam je teško stekao.

Andrix

Ovaj patent sa magnetom sam imao na golfu 2 pre 15 god. Ugradjen u alarm servisu, i nosio se mali magnet na privesku od kljuceva, samo se prevuce preko mesta na tabli ispod koje je bio postavljen mag.prekidac, cuje se klik i tek onda pali auto....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

roolet

Je l zna neko nekog ko bi mogao da nam razradi shemu povezivanja, placam pivo :dobro:

ziki_the


roolet

E pa Ziki_the elektricar, legenda si, ali moras da rastumacis, ja ne znam ovo da prevedem u realnost, a znam da busim komandnu tablu i da lemim zice. Znam cak i termno buzir da navucem i stegnem.  :lau:

Npr. vidim da vuce struju sa +, sta znaci ovo dole, gde mu je -,
Sta mu je ovo gde pise SW,
Kakva su ovo torpeda kod ,,komande paljenja"?
Otpornik?

Ja mogu da odem do mikroprinc-a i da mi daju ove komponente...

Keka

Da prostis, ako ne razumes ovu shemu, onda nemoj da cackas.

Ja bih stavio i osigurac na dovod struje sa akumulatora, ako se ne uzima od nekog drugog potrosaca.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ziki_the


Ako ti je jasnije malo probaj sam, ako nije onda potrazi pomoc oko povezivanja od nekog ko zna malo oko elektronike ili elektrike.

U prvom nacrtu led je pogresno postavljena.
Moze osigurac i bolje bi bilo da ga stavis. :to:

roolet

Zahvaljujem, sto - ja bih se usudio da ovo realizujem, oticicu do specijalizovane radnje da uzmem sve delove pa kad bude lepo vreme da napravim. Zna li se koja jacina magneta je potrebna za aktiviranje ovog relea i (Keka) koja jacina osiguraca izmedju akumulatora i ovoga?

ppejic

Osigurac 1A, ne treba jači... magnet empirijski utvrditi.