Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

szs

Skroz  :offtopic: ali moram da podelim sa vama  :write:

Jutros čitam post @Zorana i divim se koliko je njegov Rombat izdržao.
Oko 4 me zove svastika i pita da li sme da vozi sa lampicom za akumulator. Posle utvrdjivanja da nije kaiš i da gasi lampicu nakon malo većeg gasa ode do servisa Toyote (Yaris 2005) gde utvrde na veliko čudjenje svih majstora da je unutra akumulator iz prve ugradnje! Datum iz 2005! 12 godina!!! :hall:
Šteta što nisam bio u SRB da to slikam  :place:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Vihor

Šta je tu čudno, ako se accu održava normalno je da će da radi kako treba i dugo, osnovno, ako je sistem punjenja dobar, auto garažiran, ima duže relacije i ne vergla na svakom semaforu i vrlo bitno da je accu čist sigurno je da će da potraje
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Keka

Osim ako ga nisu projektovali tako da izdrzi garanciju +3 meseca.

Proslo je vreme pravljenja "vecnih" stvari.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


szs

@Vihor
Pa čudno je baš to što si naveo na ovom autu je suprotno sem verglanja na svakom semaforu. :Smiley:
Garažu je video samo kada ide u Delta City ili tako neki mol. Hauba se otvarala samo na servisima i za dolivanje vode za šoferku.
Sad...nisam siguran da li su na redovnim servisima kontrolisali nivo elektrolita ali sam siguran da niko drugi to nije radio ako oni nisu. Što važi i za pranje motorskog prostora/akumulatora. Najduža relacija mu je 50km par puta godišnje. Ono što je sigurno, vozi se svaki dan bez izuzetka bar 10-20km.
Znam da se time baviš i da si video svašta ali za mene je ovo čudo. U mojoj 1.4 je i dalje originalni iz 2011. To je za mene već uspeh.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

Skoro sam kupovao nov akumulator (ne za sebe) u www.akumulator.shop. Pitao sam da li moj stari "Iskra" punjač mogu da koristim za punjenje ovih novih akumulatora."Dajte ga deci da se igraju sa njim",reče mi prodavac (majstor).Pošto sam i na forumu čuo slično,odlučio sam da ne čačkam mečku i da penziomišem "Iskru".Sad razmišljam da kupim novu tehnologiju -tzv.pametni punjač sa procesorom.Ima ih raznih,recimo neki Cars pro ebc 4000 za oko 3.500 ili sličan Bošov za oko 6.000.
Moje pitanje je da li bih nešto dobio povremenim dopunjavanjem akumulatora (odnosno,da li aku.duže traje ako je stalno potpuno napunjen).Posebno što u kući imamo 2 automobila koja će se do proleća voziti uglavnom na kratkim relacijama,pa je izvesno da će biti polu puni/prazni celu zimu.

Loganovac

Zavisi od zilion faktora. Recimo, moj "ovaj novi" je isti kao pre 50 godina, klasičan olovni akumulator. Pa ako ga je moj ćale punio Iskrom bogami i ja ću.
Mobilni telefoni sa svojim hi-tech baterijama uneli su svu ovu pometnju i strah od režima punjenja i pražnjenja.

1) Kod olovnog akumulatora nema memorijskog efekta. Dakle može da se puni i prazni kako i koliko 'oćeš, sve dok je u propisanim granicama.
2) Auto koji se svakodnevno vozi na dužim relacijama uvek ima potpuno napunjen akumulator. I neće se desiti da ujutro ne zavergla. Dakle ne škodi da je pun.
3) Vožnja na kratkim relacijama, uglavnom po gradu, pa još sa većim brojem startovanja motora po kilometru neminovno prazni akumulator jer energija utrošena za pokretanje nema vremena da se vrati tokom kratkog punjenja. Takav akumulator treba povremeno dopunjavati punjačem da ne bi jednog jutra zvao taksi. U tački 2) ustanovljeno je da ne škodi da je pun - znači da koristi.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Ok,hvala.
Ono što mene "brine"je uticaj klasičnog punjača na Ca/Ca akumulator (šta god to značilo i ako uopšte ima uticaja).Drugo,nema čepova,a u moje vreme su se čepovi skidali pre svakog punjenja.
Treće je napon punjenja,da li je isti na novim i starim punjačima i da li to ima neke veze?
Izvinjavam se na neznanju,da znam ne bih ni pitao.

Aleks

Saša, bio sam u sličnoj dilemi. Ubacio sam voltmetar u upaljač i rešio dilemu. Napon mi ne pada ispod 12.6-12.8v preko noći tako da su prestale da me plaše svakodnevne kratke relacije.

szs

Citat: saša61beograd poslato 25.09.2017. - 22:11
da li bih nešto dobio povremenim dopunjavanjem akumulatora (odnosno,da li aku.duže traje ako je stalno potpuno napunjen)
Prvo i osnovno pitanje je da li ta Iskra ima ikakvu regulaciju tj štelovanje. Makar amperaže? Samo na osnovu opisa "stari Iskrin" ne može ti niko reći da li je on dobar ili ne. Možda mu je grec riknuo ili kapacitet (ako ga ima). Izmeri makar na prazno napon pre i posle ispravljača.

Drugo, ako ne voziš duže auto sigurno da ne može da škodi punjenje/kondicioniranje do 12.8v.
Auto i kada je ugašen vuče neku struju. I bez pražnjenja na 0 stepeni može da izgubi i 30% kapaciteta.
Ca/Ca se vode kao "maintenance free" tj ne gube brzo elektrolit kao obični pa zato i nemaju čepove i navodno imaju povećanu izdržljivost na duboko pražnjenje.  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Ljota

Olovni akumulator mozete ugraditi svojevoljno u auto sa elektronikom i kompjuterom!
Ni jedan ovlasceni prodavac akumulatora ne preporucuje i ne nudi olovne akumulatore za ugradnju u novije automobile.

Vihor

#280
Danas otvori jedan MF 72-30 FR ROCKET  akumulator, problem, loš, otvorio,dolio destilovanu da pokrije ploče, dobro punjenje i evo ga pici.
Fabrički KIA sportage, pun elektronike, akumulator , narvno bez odrzavanja.

PS. Najveći problem na koji nailazim je prljavi akumulatori pa se prazne preko štroke, i loše kleme, korodirale, labave, pa dolazi do velikog pada napona i grejanja, i verglanje do besvesti.

za punjače preporučujem CTEK
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Citat: Ljota poslato 26.09.2017. - 19:43
Olovni akumulator mozete ugraditi svojevoljno u auto sa elektronikom i kompjuterom!
Ni jedan ovlasceni prodavac akumulatora ne preporucuje i ne nudi olovne akumulatore za ugradnju u novije automobile.

Šta je pisac hteo da kaže?

1) Koja je funkcionalna razlika koju vidi elektronika i kompjuter? Šta može da se desi?
2) Kog tipa je fabrički Rombat?
3) Naravno da preporučuju noviju (i skuplju) tehnologiju, pa još kobajagi "bez održavanja". Da li po tebi Bosh S4 ima bilo kakvu funkcionalnu prednost (osim što je lepši) u odnosu na bilo koji klasični olovni akumulator u realnom životu (ne samo na papiru)? U želji da se obezbedim od nepredviđenih hladnih tuševa i ja sam u svoje vreme naseo pa sam debelo platio navedeni S4 koji je posle par meseci počeo da "štuca" pri svakom verglanju da bi me na kraju izdao i ostavio na raskrsnici posle slučajnog gašenja motora. Zato sam izbacio g*vno iz auta i kupio najjeftinijeg olovnog Bugarina koji (pu, pu) služi bez greške, a ti ćeš sad i ovde da mi objasniš na kakve sam muke tim postupkom stavio "elektroniku i kompjuter" i kad mogu da očekujem da će nešto od toga da rikne.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ljota

Pisac je hteo da forumase koji imaju dilemu sta od akumulatora da kupe i ugrade u Dacie uputi na pravo mesto gde ce od strane ovlascenih prodavaca i servisera dobiti uputstvo za pravi izbor akumulatora za svoj auto! Pojasnice Vam i mogucu stetu na elektronici i kompjuteru od olovnog akumulatora u periodu dugog, neprimetnog otkazivanja.

Loganovac

Pošto ne raspolažeš argumentima bilo bi korektno da si naglasio kako je preporuka servisera takva i takva a ne kako si napisao

CitatOlovni akumulator mozete ugraditi svojevoljno u auto sa elektronikom i kompjuterom!

A kad serviseri (koji nisu nuklearni fizičari niti neke nove Tesle) počnu da kenjaju prosledite im bar prva dva pitanja iz mog prethodnog posta.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

 :dobro:
Pa jes' brate, ili radi ili ne radi (crkava).