1.6 8v i 1.6 16v?

prethodna tema - sledeća tema

Saja174

Pozdrav forumasi,

vidio sam da motori 1.6 8v i 1.6 16v imaju isti hod klipa i zapreminu, sto bi moglo znaciti da su blok, radilica, klipnjace, klipovi vjerovatno isti. Sada me zanima da li je moguce napraviti preradu da se glava sa 1.6 16v prebaci na ovog 1.6 8v. Da li bi uljni i vodeni kanali nalegli na prava mjesta? Druga stvar, da li bih mogao iskoristiti jednu svoju bregastu a drugu nabaviti? Takodjer, tu bi onda morao ici i novi zupcasti za 1.6 16v. To je sto se tice suhe mehanike, e sada me interesuje sta je sa elektronikom? Da li su iste dizne i navoji dizni (one su isto u glavi ?) i da li je ista mapa ECU-a?

Znam da vjerovatno trazim previse informacija, ali ako na ovom forumu to niko ne zna, onda ne zna vjerovatno ni niko prije vasih komsija Rumuna.

Ovo pitam iz razloga ne bi li se dobilo nesto konja, jer poslije 2.5 CRDi sa 170ks i 1.6 CRDi sa 140ks ovaj mi Sandero ide ocajno.

Loganovac

Mislim da bi manje naučno-fantastično bilo pitanje da li bih ja na svom motoru mogao da zamenim blok motora (sa sve klipovima, klipnjačama i radilicom) onim od 8v motora. Ne znam za kanale, ali sigurno sve ostalo nije isto, pogotovo ne mapa. U današnje vreme najmanje je blok ono što motor čini motorom.
BTW, ne verujem ni da je profil čela klipa isti.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Saja174

#2


Ako su kanali na istim mjestima, mogao bi zamijeniti blok + radilicu, tj. ostaviti svoju glavu, isto kao što bih i ja mogao staviti 16v glavu. Sve bi se ostalo dalo riješiti ako su kanali ulja i vode na pravim mjestima, da mi je samo to saznati jesu li ili ne.

kiconix

Mislim da je jeftinije zameniti ceo motor.

Keka

U svakom slucaju, nista ne bi dobio, dok se ne rese prenosni odnosi u menjacu. To je ono sto ubiVa ove motore.

Ideja o rasturanju i karabudzenju motora sa 30.000 km je  :fiju:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Kompresioni odnos 1:9,5 i 1:9,8. Može da bude samo glava, mad bih pre rekao da su klipovi drugačiji.
16V ima hidro-podizače pa pretpostavljam da tu postoji još neki uljni kanal.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Klipovi su razliciti za 8V i 16V...100%

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Kao što rekoh, najmanje boli glava ako se zameni ceo motor, naravno mora da se menja i ECU.
Najpametnije, ne diraj ništa, vozi i uživaj.

Saja174

@kiconix

Ukoliko glave pašu ne vidim kako može biti jeftinije mijenjati kompletan motor.

@Keka

Čim se motor razradi on je spreman i za budženje i za gasiranje. Cee'd je čipovan kada je imao samo 15.000km na satu!

@hobbista

Znam za drugačije kompresione odnose, vjerovatno je glava niže = veća kompresija. Ako jedan ima hidropodizače a drugi ne, vjerovatno na kraju ništa od toga.

@Zoran

Nije ni to problem uzeti sa ovog sa 16v i prekrojiti.

@kiconix

Vjerovatno bi se dale upisati mape iz jednoga u drugi. U svakom slučaju si upravu, možda legne čip + KN filter i neka izadje na 100ks dosta.



Suma sumarum, neizvodivo, šuti i vozi. :) Hvala vam svima na informacijama.

hobbista

#10
Gledajući dihtunge glave, rekao bih da se blokovi ne gađaju.

@Zoki: grane su najmanji problem. Pitanje je da li su polumotori isti (slični).



EDIT: ostalo mi je nejasno da li 1.6 16V ima varijabilnu remenicu (kao k4m na Renou). Ako ima onda 100% nema ništa od remapiranja ECU.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

kiconix

Obzirom na cene polovnih motora, definitivno se ne ispati kupovati samo delove.
Nije u pitanju samo glava, ima tu nosača motora koji nisu isti a to su samo delići cele slagalice.
Moje mišljenje je da se to ne ispalti, ukoliko imaš volje i para da praviš Frakenštajna, nemoj da te mi sprečavamo u tome.  :ne:

Saja174

@hobbista

Ipak ništa od toga.

@kiconix

A što bih kupovao groblje pored svog motora sa 30.000 prijeđenih kilometara? Otkad se to nosači nalaze na glavi motora? :ces:

Nemam volje da izmišljam toplu vodu, mislio sam ako glava 16v 100% paše na moj blok da to budžim (zupčasti, izduvna grana, dizne, mapa, sve to nije problem kada bi glava pasala), a pošto ne paše to već zahtijeva na stotine izmjena, tako da definitivno odustajem od ovoga.

Rekao sam, možda nekada legne čip + KN filter.


Hvala vam svima na korisnim informacijama i pomoći!

Keka

Ako na tvoj mladjani motor karabudzis bilo sta sto nije novo, dobijes groblje.

U svakom slucaju karabudz je groblje.

Ako zelis trkalicu, ni Dacia ni karavan dizlo nije za to. Onda lepo kupis Megan RS ili nesto slicno.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


DarioGTI

Dok bi se svi ti dijelovi kupili, doslo bi se do cijene kompletnog motora (polovnog naravno).
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)