Kvalitet i cene gasa

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Evo kako izgleda smeša propana, butana i vode:

http://picasaweb.google.com/slavko.hrnjak/VodaUPlinu?authkey=Gv1sRgCNWYopfw3M_79QE#

Slikano pre neki dan, auto loše radi na gas(i vodu)...

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Citat: slavko_bgd poslato 05.10.2010. - 23:25
Slikano pre neki dan, auto loše radi na gas(i vodu)...
Pa naravno! Taj model je predviđen da ide na H2O, tako da je gas suvišan  :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Da li se pod kvalitetom TNG-a podrazumeva što manje vode u njemu?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ekonomik

Verovatno...    :fiju:

Nova cena TNG na NIS-ovim pumpama: 60.50 din/lit

wvojin

Juce se vratio iz Bosne. U Zvorniku cena TNG-a je 0,87 feninga, sto mu dodje nesto oko 47 dinara!!  :ljut:  :ranting:
U Sarajevu nesto manje od marke, sto je opet daleko manje od nasih 60 din!!!  :agr: :palica:
Dacia Logan 2005, 1.4MPI + LPG,
Dacia Logan 2010, 1.5 dCi

miroleca

#66
Nema razloga da cena gasa bude niska. I da bude 80din, narod će i dalje da sipa, jer je i dalje jeftinije nego benzin. Dok se narod ne buni ili dok ne padne tražnja, cena ide gore.

Umesto da naplate akcizu od 60din po litri benzina, voziš se na gas, gde je akciza 30din (lupam)  :D.

U Francuskoj je gas 0.80€, benzin skoro 1.50€. Ali su zato autoputevi kao pista ;). Biće tako uskoro i kod nas, izuzev ove napomene za puteve.


slavko_bgd

Citat: Loganovac poslato 06.10.2010. - 08:40
Da li se pod kvalitetom TNG-a podrazumeva što manje vode u njemu?

Ne, dragi kolega, već da voda bude što je moguće čistija! :Smiley:

Keka

Citat: miroleca poslato 19.10.2010. - 09:54

U Francuskoj je gas 0.80€, benzin skoro 1.50€. Ali su zato autoputevi kao pista ;). Biće tako uskoro i kod nas, izuzev ove napomene za puteve.


U Francuskoj je prosecna plata par hiljada evra, za razliku od Srbije.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


miroleca

#69
Njima je gorivo puno pristupačnije nego nama... šta je tu čudno?

Keka

Nista nije cudno, ali i pored vece platezne moci, jako paze na svaki dinar (evro).

Samo bez politike, molicu lepo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Miroleca je opet u krivu. Konstatacija da cena gasa može da bude 80 dinara i da bi narod plaćao ne stoji jer je data proizvoljno i iz rezignacije, i kao takvu je treba shvatiti. S obzirom da se cena tržišno formira, mnogi bi distributeri jedva dočekali da konkurencija bez ikakvog razloga podigne cenu jer bi na taj način povećali promet i bolje zaradili. Oni dobro znaju da je profit proizvod (praktično) marže i prometa, ali ako povećaš maržu preko mere - smanjićeš promet a time obično i profit. Po toj istoj logici i u gore navedenoj Francuskoj, a i u ostalim zemljama Evrope, mogao bi gas da bude skuplji a nije! Svuda postoji odavno utvrđen paritet od oko 2:1 i tako će i ostati zasigurno još neko vreme, a kad se bude menjalo menjaće se globalno a ne samo u Srbiji.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

#72
Kolega, zaboravljate da u Srbiji nije slobodno trziste, vec da prometom naftnih derivata (i jos poneceg) upravljaju karteli koji dogovaraju cene. Kad poskupi, poskupi svuda. Po principu slobodnog trzista ne bi trebalo da svuda poskupi, niti bi svi trebali da imaju istu cenu. O akademskim razlikama u ceni tipa jedan dinar ne treba govoriti, zato sto je ta razlika napravljena vise iz psiholoskih razloga nego iz finansijskih, a odrazava se na kvalitet, buduci da uvoznici zasebno zeleznicom uvoze propan i butan, pa sami prave mesavinu. "Jeftinijeg" gasa mi je uvek trosio vise, pa sam posle potrosenog rezervoara potrosio vise nego sto sam ustedeo. Evro nije otisao gore, cena nafte nije otisla gore, zasto bi cena TNG otisla za mesec dana skoro 10% gore (sa 56,0 na 60,5), a za sest meseci 20-25% gore (sa 48,0 na 60,50 din)? Ako je "konkurencija" vec podigla cene, zasto su svi podigli cene? Promet TNG je toliki da ne moraju da se brinu o profitu, profit je veliki. I zasto bi prodavali po 58 kad mogu po 60 din?

Monopol je divna stvar i cinjenica je da nas manje ili vise briju. Mozemo da cutimo i trpimo, ili da ne sipamo.

Mali  :offtopic:, prosli petak kad sam se vracao sa posla u Novi Sad, kolona koja je cekala da izadje iz grada je bila u dve trake i to od Najlon pijace do Rodica, a u 90% vozila je bila samo jedna osoba. Toliko o krizi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

I Keka je u krivu. Svuda prometom svega i svačega, pa i naftinih derivata, upravljaju isti takvi karteli. A cena gasa nije pod kontrolom države, to sam mislio.
Uostalom, odustajem. Vi kao da imate TNG pumpe za koje mi ne znamo...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Mozda i jesam u krivu, verovatno jesam, ali ekonomista nisam.

Sa stanovista prosecnog potrosaca zanima me razlog (ne)opravdanog poskupljenja TNG.

Da je cena TNG pod kontrolom drzave, da li bi nam bilo bolje? Benzin i dizel su pod kontrolom drzave, propisana je maksimalna cena, i svi se drze maksimalne cene. Gde je tu trziste i konkurencija kad svi drze maksimalne cene (NIS ne racunam, usteda od 1 dinara na 119 dinara nije vredna pomena).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!