TEST: Dacia Logan 1,2 16v Laureate

prethodna tema - sledeća tema

NelleG



Imali smo već jednu Daciu na TEST-u i radilo se o modelu Lodgy koji je kod nas pobrao više pozitivnih nego negativnih činjenica, a to ponajviše zahvaljujući jako dobrom 1,5 dCI motoru sa svojih 90 KS te raskošnosti prostora u unutrašnjosti. Ovaj put na TEST dobili smo novog Logana koji je pokretan, sada već, vremešnim 1,2 16v litarskim benzinskim motorom snage 75 KS.

Tehnički podaci dostupni na linku...

Serijska oprema:
ABS + sistem pomoći pri naglom kočenju, ESP, servo upravljač, 12V utičnica, djeljiva zadnja klupa 1/3-2/3, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, zatamnjena stakla, indikator promjene brzine, automatsko paljenje kratkih svjetala, ISOFIX, kit za popravak gume, ručni klima uređaj, dvobojna unutrašnjost, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem, el. podesiva prednja stakla, radio CD MP3 Bluetooth USB AUX, komande radia pri upravljaču, svjetla za magu naprijed, putni računar, el. podesiva vanjska ogledala u boji karoserije, vozačevo sjedište i upravljač podesivi po visini, hromirana maska hladnjaka, mjerač vanjske temparature.

Dodatna oprema:
Regulator i ograničavač brzine, kožni upravljač, el. podesiva zadnja stakla, metalik boja i aluminijske felge 15''


Dizajn je u potpunosti novi, već sada prepoznatljiv kao proizvod Dacie. Automobil se temelji se na platformi M0 (druge generacije), a istu dijeli sa bratskim modelima Sandero i Sandero Stepway. U biti, radi se o skoro pa identičnim automobilima, gdje je jedina razlika u vanjskom izgledu, tačnije zadnjem kraju i udaljenosti automobila od podloge u slučaju Sandero Stepway.

Novi Logan sa vana djeluje dosta robusnije od prethodnika. Težište automobila je i dalje postavljeno nešto više tj. u prevodu, imamo nešto povišen automobil što je dobro poznavajući naše puteve, ali isto tako jako loše ako probamo neki nagli manevar sa upravljačem na putu. Kao rezultat toga javlja se primjetno ljuljanje karoserije...

Bokovi, blatobrani automobila su dosta ,,naglašeni", kako reče naš kolega, slični su onima na S-klasi... da ne pretjerujemo! U prilog nešto ljepšem vanjskom izgledu možemo zahvaliti najvećem paketu opreme Laureate kao i nekim opcijama sa liste dodatne opreme. Prema onom viđenom na papiru, očekivali smo bar za broj veće aluminijske felge jer ovako automobil djeluje kao da se vozi na ,,točkićima" (U pitanju su 15 inčne Empreinte aluminijske felge).



Sama koncepcija dizajna nam se dopala, puno ljepša od prethodnika kojeg su karakterisale oštre konture i (ne) dopadljiv dizajn, ali istina prodavao se jako dobro ponajviše zahvaljujući dosta prihvatljivoj cijeni automobila. Tako da je ovdje u jednu ruku prevladao razum prije potrebe za lijepim i snažnim automobilom, bar kada je brand Dacie u pitanju.

Sa novim modelom Logana ta priča se mijenja. Mnogi od budućih kupaca mogu sa ponosom da ga ,,pokažu", posebno ako je opremljen Laureate paketom opreme koji između ostalog donosi navedene aluminijske felge, hromiranu masku hladnjaka, svjetla za maglu itd...




U oči nam je upala predugačka antena radio prijemnika na krovu automobila. Prateći današnje trendove, navikli smo se na minijaturne antene koje se lijepo i decentno uklapaju u vanjski dizajn automobila. Ova se prostire, skoro pa preko čitave površine krova... Smile

Nebi se reklo da su čelni ljudi ispred Dacie štedjeli toliko na automobilu kao na prošlim modelima, ovdje krivca možemo tražiti u površnosti dizajnera na same detalje, kako sa vana tako i u unutrašnjosti modela. I to je zaista tako!

Unutrašnjost? Na Dacia-in način, rekli bi. Prvo iskustvo nam govori o nešto komfornijim sjedištima, čitaj mekšim i izgledom podsjećaju na one iz modela Clio koji se proizvodio od 2000. godine. Korištena plastika je (tipično) tvrda, sa reljefnim tragom i ne toliko monotona jer je sada dvobojna. Laureat paket opreme sadrži ukrasne sive plastike, pa sada to izgleda dosta bolje i ljepše.



Čitava unutrašnjost izgleda robusno, kao da pripada nekom SUV vozilu ili nečemu što je nalik SUV-u kao što je model Sandero Stepway. Ovi automobili dijele i do 80% zajedničkih komponenti, a sve u cilju što jeftinije proizvodnje odnosno što veće zarade na automobilima. Nije ovo nikakva zamjerka, Renault je kopirao recept VW-a kada je preuzeo Škodu, koja danas predstavlja skoro pa identične automobile VW-a samo sa drugim logom. Tako bi nešto slično trebali očekivati u budućnosti sa Daciom, koja se polako penje stepenicama i izlazi iz zone ,,low budget" automobila.

Ono što je karakteristično kod novog Logana, pa i ostalih novih modela Dacie je poboljšana zvučna izolacija unutrašnjosti. Koliko je dobro sklopljena unatoč tvrdoj plastici, govori činjenica da nismo imali primjedbe na nepoznate zvuke koje smo iskreno očekivali u nekoj manjoj dozi. Bar se nadamo da će ovo potrajati neko duže vrijeme, a budući vlasnici ostati sa više (ne)iskorištenih živaca u toku vožnje.

Pohvalu smo uputili sjedištima, ali moramo i jednu zamjerku, možda ne toliko bitnu. Naime, zasmetao nam je način na koji je riješeno podešavanje sjedišta po visini. Kratak opis ove radnje podrazumjeva da sjedište podešavate sa vana (savjet!), jer se poluga za podešavanje visine nalazi, rekli bi, vozaču ispod nogu. Pomalo ne praktično! Ovo nam se nije svidjelo jer bi smo morali stalno izlaziti iz automobila pa opet ulaziti kako bi pronašli idealan položaj za sebe. Odlučili smo da uđemo u unutrašnjost te da izvedemo malo akrobacijskih pokreta, tim što smo se uhvatili za rukohvat koji je srećom pozicioniran iznad glave vozača. Time podižete tijelo sa sjedišta i istovremeno povlačite polugu za podizanje sjedišta u dopuštena tri nivoa. Tako jednostavna radnja, a tako komplikovano riješena? Zar ne? Može to Dacia, bar po receptu Renaulta puno bolje!!

Ima tu još čudnih rješenja, nama nekonvecionalnih za jedan porodični automobil. Jedan od njih je smještaj (prekidača) podizača za zadnje prozore, koji su smješteni tik iza ručice ručne kočnice. Jer ako bolje primjetimo, mjesta za njihov smještaj na centralnom dijelu prednje armaturne ploče nema, a ovim je riješeno pitanje postavljanja dodatnih prekidača koje bi mogli koristiti putnici smješteni na zadnjoj klupi. Čudno rješenje koje zahtjeva dosta navikavanja svakako!



Za klasu kojoj pripada, boravak u novom Loganu je puno ugodniji u odnosu na prethodnika. Ovdje smo bili počašćeni sa nekoliko delikatesa kada su u pitanju ,,low budget" automobili kao npr. ugrađeni tempomat, ograničavač brzine, električno podesivi bočni retrovizori, sjedišta podesiva po visini, mjerač vanjske temparature, kožom obložen upravljač i ručica mjenjača itd...



Sa klima uređajem smo bili zadovoljni, ispunjavao je naše zahtjeve i potrebe. Ovo možemo reći i za multimedijalni sistem uz koji bi poželjeli nešto jače zvučnike kao i bolje riješen raspored multifunkcionalnih tipki na njemu. Primjer, središnje postavljen točkić na prvu nas asocira da služi za pojačavanje glasnoće audio sistema, a ustvari služi za biranje audio sadržaja na USB prenosivim memorijama ili za ,,fino" podešavanje radio stanica iako je tu dostupna automatska funkcija traženja. Zaista bi bilo poželjno da u Daciji obrate pažnju na ergonomiju određenih elemenata u unutrašnjosti, jer i neke sitnice mogu biti presudne da odbiju ili da živciraju putnike u unutrašnjosti odnosno samog vozača.



Sama kabina je dovoljno prostrana za smještaj četiri odrasle osobe. Pored nešto udobnijih prednjih sjedišta, smještaj na zadnjoj klupi je zadovoljavajući. Jedna pak činjenica koja će jako obradovati buduće vlasnike ovog modela je zapremina prtljažnika koja iznosi ogromnih 510l prema VDA normama.

Moramo nešto reći o motoru i samoj vožnji novog Logana. Za pogon se koristi nešto zastarjela tehnologija Renaulta u vidu 1,2 litarskog motora sa četiri cilindra i 16 ventilskom tehnologijom. Uz Multi-point ubrizgavanje u više tačaka, motor razvija maksimalnu snagu od 75 KS koja je dostupna na visokih 5.500 o/min, a obrtni moment od ,,skromnih" 107 Nm pri 4.250 o/min. Ovo se itekako osjetilo u vožnji iako je masa praznog automobila 974 kg.

Ovo je po nama trenutno najlošija moguća opcija za ovaj automobil. U prilog tome govori i fabrički deklarisano ubrzanje do 100 km/h za nepunih 15 sekundi što je stvarno previše! Maksimalna je brzina 156 km/h,a mi smo uspjeli postići 150 km/h i to jedva, uz dosta muke. Dalje nismo pokušavali, jer osim što je automobil poprilično bučan i nestabilan na ovim brzinama, imali smo osjećaj da bi nam trebalo bar još 10 km puta da bi ,,navukli" dodatnih 5 km/h maksimalne brzine. Ne isplati se!!

Iz priloženog Vam je jasno da na pretjecanje zaboravite ili možete, ako ispred sebe imate 5 km ravnog puta i automobil koji se kreće brzinom ne većom od 50 km/h... Jedina pozitivna strana ovog motora je koliko toliko umjerena potrošnja goriva koja u gradskim uslovima vožnje nije prelazila 7 l/100 km (fabrički 7,7 l/100 km), a na otvorenoj cesti trebalo je 5,1 l (fabrički 4,9 l/100 km) da bi se prešao put od 100 km uz obavezno pridržavanje saobraćajnih znakova. Budući kupci mogu uz ovaj motor dobiti i fabrički ugrađen plin, pa tada priča o potrošnji dobija smješniji epilog.

Neravnine na putu se osjete, ali ne toliko da bi to naveli kao negativnu činjenicu. Upravljanje je zadovoljavajuće, bolje od prethodnika, ali opet, poželjeli bi više povratnih informacija od njega.

Do ovog trenutka Euro NCAP nije objavio rezultate testova sigurnosti, a spomenut ćemo da je prošli model osvojio samo tri zvjezdice. Od ovog očekujemo i sigurni smo da će biti minimalno četiri.

Cijena početnog modela sa ovim 1,2 16v motorom i Ambiance paketom opreme košta 15.011 KM do registracije, što je stvarno smiješna cijena za jedan nov automobil i provjerenom Renault tehnologijom. Testirani model je bio opremljen najvećim Laureate paketom opreme, a pored toga imao je još nekoliko dodataka sa spiska dodatne opreme, pa konačna cijena govori o brojci od 18.146 KM. Doplata nije velika, ali je svakako vrijedna novca i preporučljiva sa naše strane.

Garancija za sve Dacia automobile je 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Za kraj, novi Logan predstavlja idealan izbor za one kojima nije važno da li se voze u Mercedesu, VW-u, Hondi ili nekom drugom automobilu već im je kriterij da imaju nov automobil koji ih može prevući od tačke A do tačke B. Pored toga, troškovi održavanja su niski, a uspjeli smo potrošnju goriva u nekim situacijama svesti na vrijednost ispod fabričke deklarisane. U nekim momentima jedan od presudnih argumenata za kupovinu ovog automobila pored cijene može biti njegov prtljažnik ogromnih dimenzija, tačnije 510 litara, a predstavlja idealan izbor za mlade bračne parove ili obične ljude.

Dacia je dosta napredovala u unutrašnjosti, ali nemojte očekivati ništa spektakularno. Po nama, najlošija strana ovog automobila je motor sa kojim je novi Logan dosta trom pa prema tome preporučujemo kupovinu 1,5l dCi dizelaša ili odabir novog 0,9 TCe turbo benzinskog motora.

Ne treba zaboraviti da u ponudi postoji model sa identičnim motorom ali u kombinaciji sa LPG plinskom instalacijom koji vožnju Logana čini još finansijski privlačnijom i pogodna je za ljude koji prelaze dosta kilometara.

Dosta fotografija je dostupno na izvornom linku ispod kao i osvrt iz drugog ugla, vlasnika Logana prošle generacije... :jea:

Izvor TURBO PORTAL:
http://turbo-portal.com/index.php/test/1676-test-dacia-logan-1-2-16v-laureate

Ivan91

Za sve zainteresovane za verziju sa fabrickim TNG-om, kod nas ce biti dostupna tek krajem juna.
Ja cu se nacekati :)

hobbista

 :aplause:
Ovo je ono sto otprilike ocekujem od ovog motora. Jedino bih voleo da vidim sta se desava sa punim vozilom (5 osoba) na uzbrdicama.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Aleks

K'o FAP13 uz Bubanj potok!  :( 

ljutikrilo

jel onda ovaj TCe 90 bio bolji u tom rezimu?

imam 1.4 bezinca, razmisljam o promeni auta u neko dogledno vreme i ne bih hteo motor slabiji
od ovog 1.4 mpi

Aleks

Još kako! Na okupljanju u Boru pre tri godine došao sam zajedno sa dečkom iz AK Francuz koji je dovezao Sandera tce. Ja  išao prvi Loganom a on iza mene. Na uzbrdicama na Čestobrodici je on morao da koči da me ne bi tućnuo od pozadi, a dobro poznajem taj put i ložio sam mog Logana samo tako ali dzabe, 1.4 је bicikla za 0.9tce.

kiconix

0.9 tce lepi za sediste.
Probano sinoc, 5 putika u kolima.

Aleks


kiconix

Cetvoro jesu za jednog nisam siguran.
Sad bi mogli da se vratimo na temu o 1.2 16v.