Servisni intervali

prethodna tema - sledeća tema

nik

#15
Evo servisna knjižica iz Francuske
http://www.forum-auto.com/marques/dacia/sujet534.htm

Na strani 5 servisni interval osnovni na 15 kkm/benzinci i 10kkm dizel ii godinu za oba. Sekvence realizacije u desnoj koloni.

Na strani 6 u tabeli prikazano šta se radi na 15, odnosno 10 kkm ili godinu dana. Isključivo i samo kontrole (ulje u motoru, kvačilo,...) kolona 1
U koloni 2 (na 30, odnosno 20 kkm ili 2 godine) idu zamene.

PS: Nisam se nešto posebno udubljivao u sadržaj postova ispod, ali mi se čini da pojedini serviseri i kod njih fortaju k'o ovi naški. :whistling: :Smiley:

Keka

Kad smo vec kod toga, servisna knjizica mi je popunjena do kraja. Od sad sve na casnu rec  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Tnx svima na odgovorima na moje pitanje koje sam postavio ovde:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=239.msg129144#msg129144

Što se mene tiče, a s obzirom da godišnje prelazim oko 5.000 km, odlučio sam da ulje menjam na 2 godine.

Ako sam tako 20 godina "gurao" Zastavin 1.116ccm sa Optima SV, valjda ću moći i ovaj Renault sa Elf-om  :c:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

pjovan

najbitnije za ulje je oksidacija, koja nastaje u periodu jedne godine t.j. aditivi koji su dodani uljem gube svojstva za taj period od 12 meseci jedino ako ule nije izradzeno za 30000km ili 2godine, mislim da aral, mobil i castrol imaju takvu formulu, i sve zavisi dali je ulje original da nije neki falsifikat to kod nas ima dosta. Kako bese ono kapa glavu cuva isto vazi i za ulje motor cuva i ja ne prelazim vise od 5000km ali redovno menjam jedan put godisnje, moj savet 12 meseci  ili 10000km mnogood toga zavisi i kvalitet goriva i kolicestvo sulfura koje se oslobadza prilikom sagorevanja mislim na benzin i dizel lpg je druga prica za detaljnije treba nam neki hemicar da nam sve to lepo objasni kakvi se hemiski procesi nastaju u karter.

Keka

Pogonska goriva su sada (cak) i kod nas u skladu sa standardima EU, znaci kolicina sumpora je normirana. Stoga to ne moze biti razlog da se servisni interval u Srbiji prepolovi u odnosu na Nemacku.

Jedini razlog moze da bude alavost ovlascenih servisa.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


drzarkod

U slucaju male kilometraze, i full sintetike max. 18 meseci, ili koji mesec preko 1g. Ostalo rizikujemo...imao sam megana gde je servis u Nemackoj radjen na 2g i 30000 km i fercera na 240000 km.... :ne:

Loganovac

Pa kako da spojimo ovo drugo sa onim prvim?  :ces:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

drzarkod

Tako sto u Nemackoj kvalitet ulja i kontrola servisa daleko prevazilazi nase majstore prevare i laznjaka.....pa zakljucujem...godina max. u sopstvenoj reziji sa sto originalnijim delovima koji nisu samo za Balkan. :offtopic:

Keka

Nisam primetio da na uljima i delovima pise "za Balkan" i "za Nemacku".
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

#24
Bavim se inženjeringom profesionalno a ipak nemam pojma o čemu to pričate, svi rezervni delovi, potrošni materijal, maziva, tehnologija izrade  i održavanja opreme, elektronika, softver - sve je to isto tamo i ovde. S druge strane, Kineza ima i tamo i ovamo, svuda se nudi i aftermarket varijanta kome je po želji. Ima i među nama dosta onih koji obilaze radnje da bi kupili deo par stotina dinara jeftinije i kukaju kako je održavanje u ovlašćenim servisima skupo. Srbija je takva zbog Srba, ne zbog ELF-a ili Motria.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

pjovan

Jedino kod nas je sigurno da ima malih rednja koje izradzuju kakvu hoces ambalazu narocito za maziva, kad je pogledas bolja je i od originala + i deklaracija a unutra mozda i ulje za jelo ili neko drugo dzubre oprano sa tankerima ili cisternama. A kod nas kontrola kvaliteta i zastita porosaca je 0 tako da nadamo se da ovlasteni servisi nabeve ulje i rezervni delovi od ovlastenog dilera, i kad oduzmes sve zgode i nezgode ipak su oni jeftiniji zbog originalnosti. Inace zna se da siromav covek placa duplo. Ako je nesto sumljivo u ovlastenom servisu uvek ima "zans sada ne  mogu zbog kraja meseca plata i tako to" imozda posetis neki drugi servis dali ce se simptomi podudarati, inace servisni interval 12 meseci +,- 1 mesec ili 10000 km +,- 1000 km  jedino zbog sebe  i mirnu glavu.

kiconix

Koliko ja vidim, tema je o servisnim intervalima. O kvalitetima vozila za Balkan, Nemacku, Zimbabve u nekoj drugoj temi.

Loganovac

Pozdravio te Brus Vilis.  :crazy:

Brate, Srbin im ne određuje kojim će delovima i mazivima da servisiraju auto u svojim ovlašćenim servisima pa da na osnovu toga skraćuju servisne intervale. Ugrađuju originalne rezervne delove (i to debelo naplate), sipaju ulje koje su sami odabrali...

Druga je stvar ako govorimo o održavanju u sopstvenoj režiji sa aftermarket delovima.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Kad sam ugradio Zeder na 2 meseca starom Loganu otišao sam u Hit da mi to upišu u servisnu knjižicu.Primio me je jedan od šefova u svom ofisu.Čovek je bio vrlo ljubazan i raspoložen za razgovor.Pitao sam ga ima li potrebe da pre isteka predviđenog roka zamenim ulje (nov motor,razrada,bla,bla...).On mi reče da apsolutno nema potrebe!Kako sam ga razumeo,uporedo sa degradacijom ulja tokom vremena,aktivira se neka "hemija" u ulju i neutrališe to.Čak je hteo da mi crta neke dijagrame kako idu ti procesi,i to podjednako za sint. i polusint.ulje.A mogao je da mi kaže da ga menjam svakog meseca i ja bih kao ovčica tako i radio.
Prema tome,ne vidim dilemu:maksimalno jedna godina ili 15.000km.Tako je fabrika propisala za neke prosečne uslove korišćenja.Oni ekstremni slučajevi neka se preračunaju sami.
Ko prelazi jako malo u toku godine neka ipak zameni ulje jednom godišnje.Vozio,ne vozio,posedovanje Dačije košta 500-1.000 evra godišnje samo zbog pada vrednosti.U toj priči troškovi zamene ulja su suviše mali da bi se rizikovalo.

hobbista

#29
Ovde se preplice nekoliko stvari.

Prva, koja mi se nikako ne svidja, jeste da sami proizvodjaci menjaju kvalitet proizvoda u zavisnosti od trzista. Ne pojedinacno, vec prema grupi zemalja. Koliko se secam, mi smo u grupi sa Rumunijom, Bugarskom, Belorusijom, svim onim stanovima koji su nastali iz SSSRa... uglavnom istocne zemlje.
Ako me pamcenje dobro sluzi, Castrol je imao (ima?) fabriku u Bugarskoj (ako nisam pogresio zemlju)  gde je radjen program za istocnjake.
Iz tog razloga sam preporucivao Motul, jer je kompletna proizvodnja bila u jednoj fabrici, tako da je sve radjeno sa istim kvalitetom. Ovo je bilo pre 15 godina, a ne znam kakva je sada situacija.

Druga, koja je ovde vrlo koriscena, je da prodavci svesno kupuju delove sumnjivog porekla (mala privreda, Kina, losija turska mala privreda...).
Rekao sam vec negde da su 90-ih godina Bosna svecice radjene u kini (falsifikat, naravno).

Pricali smo Loganovac i ja sa covekom koji je pristojno upucen u pricu oko ovlascenih, i oni nisu u obavezi prema RNS da preko njih vrse nabavku za svaki ugradjeni deo, vec su u obavezi da odredjeni promet (kupovinu delova) odrade preko RNS - i to su uglavnom originali, a ostalo prepustam masti :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D