Zvucni signal pri voznji u rikverc

prethodna tema - sledeća tema

trajce

Sad kad teram u rikverc rade zmigavci, rikverc svetlo i pisti sirena. :nami: Mozda je i vise neg sto treba, al...

miki-bgd

Svaka cast! Jeste mali off, ali cu da razmislim da ubacim neki zvucni signal za podignutu rucnu, jer mi se desi nekad u brzini kad spustam da mi ostane na jednom zubcu, a zbog sunca se ne vidi da nesto svetli na instrument tabli.

nik

 :aplause:
Lepo odradjeno, nema šta. Kad nadjem vremena ogradjujem i ja, ali najverovatnije samo ovaj deo sa migavcima. bez zvučnog upozorenja (imajući u vidu prosek godina i džangrizavost komšiluka verovatno ne bi naišlo na odobravanje).
Samo mi nije baš jasno zašto je Kristi vukao signal sa rikverc.svetla skroz od pozadi sa štopaljke kada već provodnik od istog prolazi kroz kabinu? Pogledaću sutra VISU šta kaže po pitanju konkretnih pinova ali prespajanje može da se odradi i ugradnjom releja odmah pored UCH (izbegava se i prekidač za svetla upozorenja iliti sva 4 migavca).

Još jednom  :aplause: za odradjeno, Nema ništa lepše od dobrog DIY.

nik

Konsultovan VISU i male izmene da se izbegne vučenje provodnika sa zadnjeg kraja vozila do table.



U gornjem delu šeme je prikazana šema originalne instalacije rikverc-svetla, a u donjem delu originalne instalacije migavaca (samo deo vezan za svetla upozorenja iliti sva 4 migavca).

Provodnik ka rikverc-svetlu koji daje + kada je menjač ubačen u rikverc poprečnog preseka 0,75 mm2 narandžaste boje (na slikama i u instalaciji) se proteže kroz glavni snop instalacije od konektora R212 (koji se nalazi u motornom prostoru - sličica gore desno) i konektora R2 (koji se nalazi u kabini levo od vozačevog sedišta - sličica gore levo). Isti je potrebno povezati sa pinom 85 releja. Ukoliko se koristi provodnik istog ili većeg poprečnog preseka od originalnih 0,75 mm2 nije neophodno postavljati dopunski osigurač jer je i nova instalacija zaštićena originalnim osiguračem F27 od 20A originalne instalacije rikverc-svetla.
Mesto povezivanja na pin 1 zadnje desne štopaljke (kako je u slučaju Kristijevog tutorijala) obeleženo je na šemi crvenom zvezdicom.

Razvlačenje instalacije ka (od) pina 8 na prekidaču svetla upozorenja (obeleženo zelenom zvezdicom) može se izbeći povezivanjem pina 33 na UCH (40-topinski konektor) sa pinom 30 releja.

Ukoliko se relej postavi, recimo, uz UCH (može se pričvrstiti na šraf koji drži UCH npr) potrebna dužina provodnika za prethodno navedene veze je po oko 20 cm najviše.
U tom slučaju najduži provodnik bi bio spoj pinova 86 i 87 releja sa masom. Najbliža mesto za spajanje je masa MT (šraf na desnoj strani stuba volana na koji je povezan auto-radio) za šta nam je potrebno, ako je relej pozicioniran kod UCH, oko 50-tak cm provodnika barem 0,50 mm2 (površina poprečnog preseka originalnog provodnika između UCH (pin 33) i prekidača svetla upozorenja (pin 8)).

Planiram ovo da izvedem sad za vikend (ako ne bude mnogo hladno) pa ću da stavim slike kako sve izgleda.