ugradnja voltmetra

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Kakva su vaša mišljenja? Ima li neko voltmetar već ugrađen? Gdje kupiti i koliko ga platiti? Ovo pitam jer možete ostati bez punjenja po danu a da se lampica ne upali i nećete ništa primjetiti dok ne bude kasno. Na voltmetru taj kvar bi se primjetio.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Lampica se mora upaliti ako ostane bez punjenja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Nije to baš tako . Ja ću navesti dva primjera iz prakse: 1. ako remen proklizava zbog nedovoljne zategnutosti može se desiti da vam je punjenje nula a lampica ne gori. 2: Moguć je kvar reglera a lampica će samo malkice tinjati. Skoro dva sata vožnje vam treba da se ona malo pojača da se primjeti i to ako nije jako sunce vani.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Koliko ja znam, preko dijagnostike se ocitava punjenje akumulatora.
Svaka nepravilnost ce biti prikazana paljenjem checking lampice.

Vihor

Ne bih da ulazim u neke detalje, ali mislim da svaki kvar ove vrste ukljucuje lampicu, a i primeti se po farovima (nocna voznja) ali ja sam stavio ovaj voltmetar koji mi bas i ne sluzi za ocitavanje napona. Daje lepu crvenu svetlost koja mi ne smeta a osvetljava onaj donji deo kod menjaca, evo kako izgleda, samo se ubode u upaljac.
Ne bih busio auto bilo gde zbog voltmetra, ipak nije to stojadin ili fica.

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Keka

Citat: Zoran poslato 18.04.2012. - 20:24
Nije to baš tako . Ja ću navesti dva primjera iz prakse: 1. ako remen proklizava zbog nedovoljne zategnutosti može se desiti da vam je punjenje nula a lampica ne gori. 2: Moguć je kvar reglera a lampica će samo malkice tinjati. Skoro dva sata vožnje vam treba da se ona malo pojača da se primjeti i to ako nije jako sunce vani.

Ovo vazi za automobile sa obicnim prikazivanjem punjenja. Kod Dacie paljenje lampice za akumulator bi trebalo da ide preko ECU tako da nema tinjanja. Ili sija ili ne sija.

Pored toga, ECU nizak napon koriguje podizanjem ler gasa. PK kais, pored alternatora pogoni i druge agregate.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


DarioGTI

Evo kako je kod mene to riješeno (nisam ništa rezao, samo sam izbacio pepeljaru, jer mi je nepotrebna).



Meni voltmetar zna koristit zbog ozvučenja u gepeku, iako nema nekih prevelikih oscilacija u naponu tokom rada ozvučenja, jer ovo što imam nije toliko jak sustav.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

Kod mog Sandera PK kaiš pogoni samo alternator. Ovaj model što se utakne u upaljač je za mene pravo riješenje. Hvala svima.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

Vihore, gde si kupio voltmetar i koliko si platio?  :ziveli:

Vihor

bese u nekoj prodavnici rasvete tu kod nas, ali mislim da sam vidjao i po internetu, cena?, nemam pojma
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

krle

Tačno je da indikatorska lampica ili svetli ili ne, ali ECU tu ne igra neku ulogu već kontroler na instrument tabli koji     "pali" i "gasi"  indikaciju (LED) i daje podatak o  vrednosti naponu  za ECU . 

Aleks

@Vihor     Hvala!  :ziveli:

staracstol

Posto me bivsi akumulator izdao noc pre nego sto cu ici po zenu i dete u porodiliste, odlucio sam da ugradim voltmetar. Jbg to svi sad imaju na displeju na tabli. U startu sam otpisao analogni. Nabavio sam tri pa da vidim sta mogu uraditi.
Ovaj je lcd i ima osvetljenje, plavo doduse al to se leci, i odvojene vodove za napajanje i merenje. Dizajnerski se uklapa u tablu, levo od volana i sa narandzastim osvetljenjem ko da ga je fabrika tu stavila :)

Problem je, ispostavilo se, sa tog mesta se ne vide brojke. Boljka lcd-a. Skenjah se al i dalje kontempliram gde bi mogao da ga smestim.
U jednom krstarenju Kupindom, naleteo sam na ovog. Prvobitna ideja je bila da ga ugradim na mesto dugmeta za klimu.

Naravno da tamo iza maske postoji prihvat za to dugme i da taj voltmetar nece stati tamo, al nemoz misliti bas svaki put.

Za razliku od prvog, to cime ga napajs to i meri. Znaci nema merenja akumulatora vec instalacije.
Greota je sto nemoze da se ugradi u masku jer je dva milimetra manji u precniku od onog ocrtanog kruga. Lego bi extra. Nisam zagledao dal bi moglo tu nesto da se sece zbog ugradnje il bolje da nista ne diram. Takodje mi se "ukazalo" da bi ga mogao montirati na plasticnu konzolu kod rucice menjaca, preko puta upaljaca simetricno. Nije u stalnom vidnom polju tokom voznje al to ionako gledam retko u odnosu na druge cagere. Tu bi merio vod za upaljac na kom je i radio. Bolje ista.
U nekom naletu ludila sam nabavio i ovaj jer je bio jeftin i pomislio sam da ga ugradim u kuciste za displej parking senzora i montiram u prostor izmedju drzaca za case i maske.

ali kad sam naneo Skidol da ukloni one odstampane oznake sa prozorcica kucista, on pojo plastiku a drugo kuciste nemam.
Nisam na kraju odusevio ni jednim, ako je neko naleteo na neki voltmetar za koji misli da bi cucno, nek baci sliku/link ili ako neko ima ideju gde i kako ugraditi neka kaze, sve sugestije su dobro dosle.

Aleks


staracstol

#14
@Aleks: Taj prvi ima i kod nas da se kupi i u raznim bojama. Ugradnja u rupu od suvozackog airbega? Naaaaaaa, malo mi to, neznam, kao avion. Raincheck. Sam voltmetar mi izgleda arhaicno zbog tog `70 rama all ipak sam ga uzeo u razmatranje. Zanimljivo nema naradzasti vec zuti, crveni, zeleni, plavi i beli. Izumrela naradzasta dioda, bog da joj dusu prosti.
Ovaj drugi je idealan za auto pod lizingom, garancijom i sl ili ko ne zeli da prcka i prepravlja. Ja ocu, tako da i on otpada al izgleda lepo.