Da li nam treba čipovanje?

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

znam da clio dci 80ks moze da uhvati 185kmh jer sam licno ja bio u autu,taj fiat takodje sigurno moze oko 200kmh,kod mog stepway-a je problem aerodinamika.......... :dobro:

evo sta kazu na jednom racing forumu gdje sam registrovan  :aplause:
"Power box nije uopste losa stvar ali ako je pravi power box koji je nazalost skup. Evo objasnicu malo u cemu je razlika izmedju boxova.

Prva i najgora varijanta su ebay otpornici koje neki cak i zovu boxovi i oni imaju zadatak da slazu motor da je vani hladnije nego sto ustvari jeste i tako motor dodaje gorivo i time povecava "kao" snagu.Cijena im je par eura a dobitak je na obrtnom momentu malo vidljiv ali snaga ostaje ista a potrosnja je povecava i motor dimi a to dalje vuce posljedice.Prepoznaju se lako zato sto imaju konektor sa samo dva kontakta.

Druga stvar je bezimeni i jeftini box koji se stavlja izmedju pumpe i ECUa i taj box povecava pritisak nafte ili interval ubrizgavanja,porast snage je veci nego na otpornik tuningu ali ovde je jako cesto moguce da motor podrhtava i da neradi dobro,tj. nece svaki box da radi na svakom motoru OK,takodje dobitak na snazi moze da bude oko 5% ali motor dimi i nije ni ovo sretno rjesenje.Ovo je "na silu" tuning koji je ekvivalentan odvrtanju bosch pupme na golfu 2 td.Znaci kod ovakvog boxa signal ecua prema pumpi je presretnut i produzen za neki konsantni procenat i to uzrokuje promjene kroz sve obrtaje i kroz sve pozicije opterecena motora i polozaje pritisnutog gasa sto je veoma lose za motor a pogotovo sto nepostoji adaptacija za konkretan motor niti mogucnost mijenjanja nacina funkcionisanja boxa.Neki imaju potenciomentar kojima je mjenja taj procenat produzenosti signala ali opet to je isto kao saraf koji se okrece na mehanickoj bosch pumpi.

Treca kategorija je isti box kao druge kategorije ali sa garancijom i porijeklom kvaliteta kao i optimizacijom za svaki motor,tako da ce biti mnogo sigurnije i kvalitetnije koristiti ovaj box nego recimo neki kineski.Dobitak na snazi je moguc ako je dobro box podesen i krece se od 5%-10% osim VAG motora gdje sam mjerio i 15% pri velikom dimu ali je moguce.Ovaj box se programira i adaptira za svako vozilo kad se narucuje i mnogo je napredniji i kvalitetniji od ovog proslog boxa o kome smo pricali.Najveca mana mu je mali dobitak na snazi ali za motor je OK i nece prouzrokovati nikakvu stetu za razliku od prethodnog boxa koji moze veoma lako da napravi problem u motoru.Takav je VECTOR npr.

Cetvrta kategorija je pravi box,tj box koji ima na sebi prikljucke za pritisak turba kao i konekcije za elektro ventil i potenciomenat polozaja gasa i takav box je veoma kvalitetan i nista nezaostaje za kvalitetnim chip tuningom,takve boxove recimo radi MTM ali oni kostaju preko 800 eura i prava su rijetkost da se vide na nasim prostorima ali su i oni neopravdano na losem glasu zbog ovih gore nekvalitetnih boxova.(slika4)

Los softwer je mnogo opasniji od loseg boxa jer kod tih jeftinih boxova nepomjera se pritisak turba i zato je motor koliko toliko siguran a kod loseg tuning fajla moguce je sve pomjeriti i da na nakon 1000 km imamo cokoladu od klipova.Chip tuning je mnogo bolji i mnogo napredniji nacin povecanja snage ali je i veoma opasan ako to neko radi iz hobija i ako mu je to usputni posao.Samo profesionalan chip tuning moze da bude dobar i kvalitetan a isto tako i za box vazi,samo box koji ima porijeklo i iza koga stoji ime neko moze da bude OK."

staracstol

Mnogo mu je 190 i da ide jako nizbrdo. Broj obrtaja/odnos menjača = max brzina kako je to Lazar@ dobro primetio. Možeš da ideš iznad 4k ali buka i nestabilnost trapa su preveliki da bi se u toj brzini uživalo. Ubrzanje je najjača strana tog motora, iznenadi i mnogo "moćnije" automobile na putu. Za neku veću brzinu bi trebala 6-ta brzina i mnogo čvršće ogibljenje. Veći točkovi pomažu na otvorenom ali zato kolju u gradu tj veća brzina na otvorenom ali i veća potrošnja u gradu. Pričali smo o ovom već u nekoj temi. A što se tiče 190 Dachaa-o, izmeri gps-om koliko je to zapravo jer sat laže progresivno, meni na na realnih 135 pokazuje 150 dok na 57 pokazuje 60. Verujem da benzinci imaju veću max brzinu (naročito 1.6 16v) ali zato im je ubrzanje inferiorno. Uglavnom Lazar@, ako se odlučiš za čipovanje, računaj da ćeš dobiti mnogo na ubrzanju i jako malo na max brzini jer ionako iznad 3,5K nema mnogo čega sve što ti treba tj onaj glavni udarac si dobio od 1,7k do 3,5k obrtaja. I za kraj, jedino čipovanje vredno pomena je ono koje se radi fabričkim mapama, to radi onako kako je to "fabrika zamislila".

ivan-bgd

Eto Lazare@ imaš taj sajt od tog power boxa i pošto si član tog foruma propitaj ih za mišljenje i utiske,pa nam javi :ne:

Dachaa

Pa da 190 je pokazivao brzinometar u kolima,i jeste bila nizbrdica ali ne neka bas velika,inace to je bilo u Nemackoj na njihovim autoputevima gde nema ogranicenja,ovde kod nas nisam preso 160 niti cu da prelazim..A da i upste nije udobno na 190,uglavno toliko je vozen mozda 10ak sekundi da bi video samo kako ide i odma je brzina smanjena na nekih 130-140 kojom se uglavnom i vozilo ceo put kroz DE.A da sto se tice ubrzanja nema koga nisam vozio a da nije prokomentarisao kako auto mnogo lepo ide i da se nije nadao da Dacija tako dobro ide sa skromnih 65KS..
Dacia Logan 1.5 dCi - (2005-2013) :(

staracstol

Mani ks, vozio si ih sa 160Nm ili malko više. To ćera dizla da ubrzava ks su bitne posle kad si se već zaleteo a 160Nm nije mala cifra.

Dachaa

Pa da to jeste pri ubrzanju je najvazniji Nm ali pola njih koje sam vozio i ne zna sta je Nm a tek nece da me pitaju koliko ima tvoj Logan Nm,svi komentarisu KS..
Dacia Logan 1.5 dCi - (2005-2013) :(

staracstol

Oću da kažem da ta cifra od 65ks zavarava, to uopšte nije slab motor.

Keka

Fizicari ce reci da li 65 KS kod dizela ili 105 KS kod benzinca mogu podjednako da savladaju otpor vazduha i kotrljanja pri 170+ km/h ili tu neki pokazivac debelo laze. Ubrzanje 16V motora 0-100 km/h ne moze da nadmasi ni jedan 1.5 dCI, bez obzira na chip. O medjuubrzanjima mozemo da diskutujemo, ali i o stilu voznje. Verujem da 16V u medjuubrzanjima parira dCI motorima ako se drzi u rezimu maksimalnog obrtnog momenta (izmedju 4000 i 5500 rpm), ali tako retko ko vozi.

Moja slina i dalje stigne do 175 km/h kao od sale (sa ili bez klime), ali posle ni makac. Cak ni nizbrdo.

I dalje tvrdim da je pored lose aerodinamike kod nasih automobila uradjeno nesto zbog cega imaju losije performanse od Renaulta.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


staracstol

Ja sam (iz nekog razloga) doživeo menjač kao ograničavajući faktor a ni ogibljenje baš nije u "performance" fazonu.

LeNgenda

Menjac je definitivno ogranicavajuci faktor.

Nego, sto je neko daaavno pomenuo, realno najbolji chip tuning za nase motore bi bio ucitavanje fabrickih mapa za nase motore, ali sa nizom ekoloskom normom, npr. Euro 2 ili jos niza.

Jer, realno, ako je 1.4 MPI terao Megana 1, ova mapa sigurno bila nije...

I tako sve dok ne pocnu da nam guraju sondu u auspuh.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

alen

treba nesto smislit da bi ti 1.4 mpi motori isli malo "zivlje" usis i ispuh definitivno promjenit te nesto napravit s ecu-om i mjenjacem po potrebi jer su ti auti max moguce zaguseni i ja se pitam dal taj motor izvlaci tu snagu od 75 ks , moj 1.4 mpi nakon rastavljanja , ciscenja i prestalavanja ide malo bolje i manje trosi , ubrzanja su dobra , dobro razvlaci brzine. samo mu fali neki final touch  :ne:
Dacia Solenza 1.4 8v MPI 75 ks 112 nm + jh3

Lazar@

bio sam malo na Taru(planinu  :njanja: ) kod vas ovih dana i imao sam malih problema sa autom...4 odrasle malo teze osobe+full gepek ali nista pretesko u njemu...Na svakoj uzbrdici kad sam isao kad sam god preticao morao sam full gas do poda inace auto ide kao slina...Idem uzbrdo ocu da preticem,premalo snage saltam nizu gas do poda vuce se ko slina(saltao tacno na 3k rpm)...I tako sam vozio onda sam otkrio da mnogo bolje ubrzava kad se nategne(iako se prica da je ubrzanje najbolje od 1700-3000rpm) tek posle 3.5k rpm osjecam da auto vuce  :cekicem:   Tako da sam sibao tamo i preko 4k rpm a kad sam tako vozio nisu mi mogli nista ni audi a3 1.9tdi ni laguna 2.2dci   :huh: tek posle nekih 110-120km ludacke voznje auto je postalo tise i mnogo je mirnije radilo,a i islo(ili je mozda bilo manje brdo/manji uspon  :hihi1: )....Jel moguce da su mi se dizne malo zacepile od gradske voznje(27k km presao)...Ili jednostavno nedostatak konjskih snaga?

Keka

Kakve dizne...produvao si cadj sa turbine i to je sve.

A ti 1.9 i 2.2 nisu hteli da jurcaju, inace bi pojeli i tebe i 1.5 DCI  :lau:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Lazar@

ne znam,ali nešto nije htjela da ide kako zna da ide...Ipak fali tu snage,vidjecu za koji mjesec da uradim remap...osim toga imam još par planova  što se tiče auta ali ne mogu da ih ostvarim dok je auto u garanciji(inace je gubim)  :zloca:

Veterinar

Prodas auto i kupis za te novce polovnu astru, alfu i sl. , dizelasa sa 150 ks. Ima da lepi uzbrdo. Bojim se da i nakon remapiranja neces od Stepwaya dobiti ono sto ocekujes.  :kava: