Problemi sa sistemom za TNG

prethodna tema - sledeća tema

ppejic

Zdravo, ukratko da ispricam sta mi se dogodilo sa TNGom na pumpi pre polaska na Zlatibor. Boca je 43L.

Napunim ja 33L 2-3 dana pre polaska i vozikam se malo po gradu (recimo da sam potrosio 3-4L). Tog jutra, pre poslaska, sa nekih 30L TNG pomislim da ipak nalijem "do kraja" i rekoh pumpadziji da puni dok ne izbaci.
on je upumpao jos 12L kada sam mu ja rekao da stane

Da li to znaci da mi je neispravan multi-ventil?

Pre toga sam punio do kraja na MOL pumpama, i sam je izbacivao. Sada sam prvi put punio do kraja na NIS.

Peja

batazvezda

Ja sam  u decembru u  novo vozilo mcv 1.6 16v odmah ugradio točak bocu. Odpočetka mi je maximalno stalo 29-31 lit. Međutim od kako je sunce granulo sipanje se zaustavlja na 41-42 lit. I moja boca  u garanciji piše da je od 48 lit. Prosečna potrošnja mi je ostala ista tako da se nisam previše uznemerio

ppejic

I te kako treba biti uznemiren. Ta razlika od 10L sluzi da bi pri zagrevanju vozila, plin imao gde da se siri.

Dodao bih na prvi post, da je multiventil tandrkao ali nije hteo da prekine.

Peja

kiconix

Nema razloga za brigu, sve sto bude preko dozvoljenog pritiska, ispustice multiventil.
Nisu sve pumpe za tocenje tng iste, ima tu razlike od pistolja pa do pritiska pod kojim se plin utace u rezervoar.
Samo ti pun gas i uzivaj u lepotama Zlatibora. :lazy:

Keka

Upuceni ljudi kazu da multiventil i ne moze da zatvori protok gasa na 80%, nego siroma' tandrce da upozori, i na prvo tandrkanje bi trebalo prekinuti tocenje, mada mnogi siluju dok protok ne stane, tj dok se pritisci u boci i na pumpi ne izjednace.

Nije dobro i nije predvidjeno u boci imati preko 80% zapremine gasa, bez obzira na temperaturu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

Kad sam se vracao s mora, stanem da napunim bocu a bila mi je skoro prazna...ocekivao sam da svakog trenutka zapisti i prebaci na benzin. Pocelo je da tandrce na nekih 20 i nesto l a zaustavilo se na 33. Ja dam kontakt a ono pokazuje 3 od 4 crtice na meracu nivoa gasa. Ja reko daj prikaci ga jos jednom, nije pun i majstor ga zakaci i ladno sipa sveukupno ravno 50l u bocu od  55  :ces:...a jos nije bila skroz prazna..

dsit

I jos sam primetio da kad mi nestane gasa, pocne da pisti i prebaci mi na benzin. Ja sticajem okolnosti stanem na par minuta, ponovo upalim auto, na 1500 o/min on redovno prebaci na gas i tako predjem jos sigurno 15tak km do ponovnog pistanja...  :conf:
Isti efekat postignem i jednostavnim pritiskom na taster za prebacivanje. Samo ga "prosetam" benzin-gas i teram dalje na plin...

Keka

Samo ga ti siluj i vozi na isparenja, pa ce biti  :bonk:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


sandero1.4mpi

 :aplause: :aplause: bravo decko pa ce ti se desiti kao meni da sve ode u persun :cekicem:

Loganovac

Multiventil nije nikakva digatalno-virtualna naprava koja na petu decimalu meri količinu gasa u rezervoaru i ne treba se prema njemu na taj način ni odnositi. Sprava je više nego primitivna. Deo koji
1) "ograničava" punjenje rezervoara na 80%
2) detektuje nivo tečne faze gasa
u suštini je baziran na najobičnijem WC ispirač sistemu - plovak. Dakle, ima tu mehaničkih problema koji utiču na rad te veoma sofisticirane naprave, pa se ona često dojmi veoma ćudljivom, a mi je kujemo u zvezde! Od trenja u plastičnim vođicama preko poroznosti plovka koji ponekad "potone" u gas (prema rečima mog drugara koji ugrađuje TNG uređaje i sit ih se namenjao), preko nepravilno postavljene boce (ugao pod kojim je postavljena prirubnica multiventila), do nedefinisane sile otvaranja i zatvaranja ventila usled nagomilavanja mehaničkih nečistoća iz plina.
Znači, nemojte previše da lupate glavu oko ovog čuda tehnike, on svoju funkciju obavlja sasvim "odprilično", znači odradi sve što treba, ali nije precizan kao digitalno računalo, niti bi to trebalo da bude. Radi baš kao zidari - prst tamo, prst ovamo, nema veze, važno da imaš krov nad glavom. Uostalom, iz razloga pouzdanosti, uglavnom sve sigurnosne naprave su pravljene tako da odrađuju pod 1) pouzdano, a ne nužno precizno. Nadam se da je sad jasno...
Ilustracije radi, na donjoj slici prikazan je jedan od takvih, doduše turkiše produkcije, ali nije loše pogledati:

 

Koga zanima, na CBC forumu je malo detaljnije objašnjen princip rada: http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=300&t=35482

Da zaključim: pustite ventil da odradi svoje, a vi po pedali gasa i vozi Miško, ne se sekiraš... litar-dva gore-dole, bar-dva gore dole, nije važno. A ima faca koje vole da nabiju bocu do vrha, cela mala smrdi na merkaptan...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Nije litar-dva gore dole, vec 12L u mom slucaju.

Dakle da se ne bi blamirao u servisu, da li je to za reklamaciju ili ne?

Peja

Loganovac

#11
Što se tvog slučaja tiče, mislim da ti je Keka odgovorio

Citat: ppejic poslato 24.07.2009. - 15:44
Dodao bih na prvi post, da je multiventil tandrkao ali nije hteo da prekine.

Citat: Keka poslato 27.07.2009. - 20:44
Upuceni ljudi kazu da multiventil i ne moze da zatvori protok gasa na 80%, nego siroma' tandrce da upozori, i na prvo tandrkanje bi trebalo prekinuti tocenje, mada mnogi siluju dok protok ne stane, tj dok se pritisci u boci i na pumpi ne izjednace.

Znači, bukvalno zavisi od pritisaka u pumpi i rezervoaru vozila kao i od konstrukcije pištolja da li će multiventil zatvoriti ili samo "tandrkati". Ja uvek sipam "samo dok ne zatandrče". I sam si napisao čemu služi 20% praznog prostora u rezervoaru plina - zašto si onda pustio da ga pune do vrha?
Međutim, što reče Kića, nema neke velike opasnosti ako auto stoji napolju, samo bacaš pare jer će multiventil ispustiti višak plina kad pritisak u rezervoaru poraste iznad podešenog od oko 25bar (velika većina njih, mada znam za slučajeve atestiranih plinskih instalacija koje nemaju sigurnosni ventil nadpritiska u sastavu multiventila  :ha:).

Još da dodam da ima pumpi gde mi ventil samo kvrcne i potpuno zaustavi protok...

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Boka

#12
Da ne bih otvarao novu temu , ovaj naziv je sasvim prikladan.
U pitanju je Logan1.6 sa BRC 24 sekvent sistemom, ugradjen na 10000km, i do sad je presao 65000km na gas, na satu mi je sad oko 75000km.
Naime od jutros mi se javlja problem da kad ugasim auto koji je vozen na plin i u kratkom periodu od recimo 1 minut pokusam da ga upalim dolazi do dugog verglanja. Ako auto odstoji 1-2 sata nema problema sa paljenjem. Drugi problem je taj sto mi se u rasponu od 1500-1900obrtaja auto kao da trokira i posle 2000obrt vuce normalno. Istog trenutka ja prebacim na benzin i nijedan od navedenih problema se ne javlja, na benzin sve to radi perfektno , i paljenje i voznja.
Posto do sad nisam imao problema , kontaktirao sam Kiconixa  koji mi je ukazao na moguce kvarove, pri tom da je 90% u pitanju membrana, pa sa tim saznanjem krenem pravo do ovlastenog servisa u Vlasotincu. Stvari stoje ovako: majstor kaze da je najverovatnije membrana otisla , iskljucio je dizne kao moguc kvar kao i mogucnost zapusenosti nekih od filtera. Imam 2 mogucnosti:
 1.  set za reparaciju isparivaca(reduktora) sa zamenom 85e i
 2. majstorov predlog, stavljanje novog isparivaca marke Zavoli po ceni od 95e sa zamenom za koji kaze da je sutradan mnogo jeftiniji i prostiji za odrzavanje od BRCa i da za zavoli membrane kostaju 1500din(proverio sam i zvao zvanicni servis u N.Sadu i tacno je) i da je BRC kupio firme Zavoli i Autogas Italia i da su te firme sada pod krovom BRCa.

Da mi se ne bi ponavljalo dugo verglanje, pre nego ugasim auto ja ga na prekidac prebacim na benzin, i auto posle pali ko mina.

Sta mi je najpametnije uraditi neznam ni sam :ne:. Mala je razlika u ceni , sta ciniti , da li jos nesto proveravati? Kao i uvek slusam iskusnije od mene, tako da su mi vasa iskustva uvek pomogla pa se nadam i ovog puta.

bmiillan

zavolijev isparivac je kvalitetniji od brc-ovog

uvek je bolje novo nego reparirano (ma koliko kvalitetno odradjeno)

za zavoli ces sigurno u srbiji naci delove sto se ne moze reci za brc. o ceni delova
necu trositi ni reci ni vreme, to si vec sam video. mozes i da pitas posto je brc isparivac
nov ali pre toga popi nesto za smirenje i za svaki slucaj sedi.

brc nije kupio zavoli nego je americka kompanija kupila i brc i zavoli
nemoj na silu uzmi veci cekic

Keka

Ja ne bih apriori iskljucio dizne kao moguci uzrok problema. Prebacivanjem na benzin u isparivacu ostaje neka kolicina gasa, tako da on ipak moze da napuni granu kroz busne membrane, pod uslovom da je komora isparivaca sa gasnom fazom povezana sa usisnom granom (zavisi od konstrukcije isparivaca).

Ako majstor garantuje da ce nov isparivac resiti problem, bolje nov za slicne novce.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!