Elektricni servo umjesto hidraulicnog

prethodna tema - sledeća tema

DarioGTI

Dakle, ideja je ova:  :)

pošto ja na SuperNovi nemam nikakav servo, a tvornički bi bio hidraulični, preko remena, razmišljao sam ugraditi servo letvu volana, ali sa elektricnom servo pumpom sa Logana 1.5dci. Problem je taj što sam čuo da navodno elektricni servo uređaji imaju u sebi nekakve senzore (valjda na stupu volana ili gdje vec) te da prema tim podacima jacaju odnosno slabe jacinu serva ili to rade preko pinjona brzinomjera  (koji je kod mene na sajlu, nije elektricni).

Odnosno, nije moguće "samo" dovući + i - do pumpe, te kada je motor upaljen da radi i servo pumpa?


PS - nije da mi treba servo, ali eto volim kemijati...  :zurka:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Loganovac

Pre nego što nastavimo diskusiju, da napomenem da ti ovde pominješ opet hidraulični servo, bez razlike da li se pumpa pokreće remenicom ili sopstvenim elektromotorom. Električni servo nema nikakvu hidrauliku, asistencija upravljanju vrši se direktno električnim servomotorom.
Naravno da su potrebni senzori, servo algoritam upoređuje grešku između tražene i stvarne pozicije izvršnog organa i deluje u smeru njenog smanjenja.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

#2
Aha, dakle na elektro pumpu se spaja elektro motor koji je montiran na letvu ili stup volana?

Jer, ja sam to zamislio ( :D  :bonk:) da elektro pumpa stvara svoj pritisak (dakle, kao hidraulika, ali preko struje, ne na remen) te ga kroz crijeva vodi do servo letve koja je tvornicki pomognuta hidraulicnom pumpom pogonjenu remenom.

Možda se nisam u prvom postu dobro izjasnio.

U svakom slučaju, hvala na odgovoru! :)

PS - o ovakvoj pumpi se radi


Saznao sam da je ta pumpa bila spojena crijevima na letvu, te je kod volana bio senzor za pomak koji je regulirao jačinu serva. Nameće se pitanje, gdje je točno taj senzor?
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

kiconix

Ako vec nesto petljas, moj savet ti je da nadjes hidraulicnu koja pase sraf na sraf.
Mislim da se ta investicija isplati jedino ako mislis da vozis isti auto jos jednu deceniju.

Ayrton

Slažem se sa Kiconix-om!
Inače,sama pumpa,polovna,košta 200 eura.
Ja kad sam je menjao,za iste pare je mogao da se ugradi i čisto hidraulični servo,koji odgovara sa 1,6 motora.
Kažu da su neki ljudi to uradili i odlično funkcioniše,a ne biju više glavu,da li će elektronika iz čista mira da crkne (opet!).
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

madridista

koja je cena ugradnje hidraulicnog servo na logana 1.4?

saša61beograd

U ovl.servisu procenjujem oko 1000-1500 evra.Menja se i letva zbog prenosnog odnosa.

dsit

I ja sam razmisljao o tako nekoj varijanti..
Kad bi nasao negde polovnu letvu u paketu sa svim postojecim delovima i montirao kod sebe..

nik

Kada sam se ja raspitivao, pre jedno 4 godine, neki lik iz Kaludjerice (koji je tada imao par polupanih Logana na otpadu) mi je samo za letvu tražio 250 EUR. Verovatno je sada situacija malo bolja jer je više polupanih Dačija po otpadima, ali nova letva+hidraulična pumpa (i ona polovna oko 200 EUR)+nosač na motoru+remenica radilice+hidr. instalacija sa svim ventilima+++... Mislim da bi cifra, sa polovnim delovima, bila oko 600-700 EUR= ne isplati se.

DarioGTI

Da se nadovežem na ovu temu, da ne otvaram novu;

kolega ima MCV 1.4 base iz 2007 ili 2008, također ima Sandera 1.4 sa vjerojatno Ambiance paketom (centralno, servo, el podizači) koji je nažalost stradao u nesreći. Kolega je odlučio prebaciti servo letvu iz Sandera u MCV-a.

Znam da za tu operaciju treba: servo letva, crijeva od letve do posude za ulje, elektromotor serva koji se kači na remen, dodatna remenica na radilici (ili ide samo duži remen koji onda pokreće i servo i alternator). Što još treba? Ima li neke dodatne elektronike?

Nisam još uspio pogledat točnu situaciju pod haubom odnosno točno sve sastavne djelove. Budući da je donator Sandero stradao u nesreći, pitao sam kolegu da li je siguran da je servo ispravan - veli on da jest, samo treba naći novu posudu za ulje serva.



Kojim redosljedom se to sve odspaja i spaja? Pretpostavljam da se prvo treba ispustit ulje iz posude i crijeva, zatim sve to poskidat i montirat na drugi auto. Ima li neki točni redosljed? Trebala bi (pretpostavljam) prvo ići servo letva, zatim crijeva i posuda i naravno ulje na kraju, i remen. Je li potrebno taj sustav odzračivati kao kočnice ili je dovoljno samo uliti ulje nakon cijelokupnog spajanja?
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

Sistem ne treba odzračivati ali treba nadopuniti ulje jer se pojavi dosta pijene odmah po pokretanju. Što se tiče ostalog remenice na radilici izgleda da nisu iste za ta dva auta. Krle je kačio brojeve da bi malo razjasnio situaciju.Može lako biti da se razlikuju i rukavci na radilici.Naoružajte se strpljenjem i polako. Da vam bude sretno...
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Cek malo, koliko sam ja razumeo, taj prijatelj hoce da skine klasican servo i da ubaci elektrican.
Ako je tako, onda je on malo  :fiju:.
Ako je obratno,   :dobro:.

Zoran

Mislio sam da bazni MCV nema servo nikakav. Traži posudu za ulje...Da ima servo mogao bi svoju posudu upotrijebiti...
Sam svoj gazda - vazda.

DarioGTI

Citat: kiconix poslato 30.06.2012. - 21:20
Cek malo, koliko sam ja razumeo, taj prijatelj hoce da skine klasican servo i da ubaci elektrican.
Ako je tako, onda je on malo  :fiju:.
Ako je obratno,   :dobro:.

Obratno, elektro umjesto hidraulicnog je bila moja maštarija, a hidraulicni na nikakav servo je zamisao kolege.

Citat: Zoran poslato 30.06.2012. - 21:32
Mislio sam da bazni MCV nema servo nikakav. Traži posudu za ulje...Da ima servo mogao bi svoju posudu upotrijebiti...
Tako je, nema servo. Treba naći posudu pa krenut u operaciju.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)