Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Zbog dužine posta nikad se ne treba izvinjavati dok god sadrži obilje korisnih informacija, zahvaljujem na tome!  :hall:

Samo par komentara:

- Živeo sam u ubeđenju da TNG ima dovoljno veliki oktanski broj da u atmosferskom benzinskom motoru neće doći do samopaljenja smeše čak i u slučaju izostanka varnice. Naime, trebalo bi da porast temperature vazduha usled kompresije nije dovoljan da incira paljenje smeše gasa i vazduha.
- Takođe, živeo sam u ubeđenju da na mom K4M motoru koji je opremljen sa četiri bobine ne postoji waste spark sistem, već da ECU upravlja radom svake bobine posebnim signalom.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd



-u odnosu na izo-oktan sa oktanskim brojem 100, smeša propan-butan (zavisno od sastava) ima okvirno veći RON za 5-15%. S druge strane, brzina sagorevanja smeše je manja, ne znam sad napamet tačne podatke, morao bih to da prokopam, ali se odnosi na ono opisano pod 1). Kod metana je situacija još drastičnija (veći RON od TNG-a a još manja brzina sagorevanja). Samodetonacija, odn. nekontrolisano paljenje smeše i kod gasovitih goriva nije nemoguće i dešava se pod nekim uslovima. Znači, može da se desi ali se na normalno ispravnom motoru to ne dešava, kao što svi znamo;


bez obzira što K4M ima bobinu po cilindru, one rade 2+2 . Isto ko i na mom Scenicu.

Evo dva slučaja na kojima sam pekao zanat:

-pre 7-8 godina Golf3 , VR6 (2,8L, 6cil, 172KS) sa venturi (LCS) uređajem je preživeo manji požar u motorskom prostoru. Sistem paljenja je bio sa bobinom bez razvodnika (DIS) i "waste-spark" strategijom. Da skratim priču, veštaci su ustanovili da je zbog prskotina na kućištu bobine između terminala VN kablova ,prevelikog zazora svećica  i velike vlažnosti vazduha (tih dana je vlažnost vazduha bila nenormalno visoka) došlo do preskakanja varnice na cilindru koji je bio u taktu usisavanja. Od zapaljenja smeše u usisnoj grani puklo je crevce ventilacije bloka (iberlauf) i zapalila su se uljna isparenja, a taj palmeni front je zahvatio zauljenu zvučnu izolaciju na pregradnom zidu i tu je počeo požar.
-u decembru 2003, u servisu gde sam tada radio, ugradio sam venturi plin (LCS) u A6 2,8 V6 na zahtev vlasnika (nije hteo da plati sekvent, bilo mu skupo). Taj motor ima protokomer i sa zadnje strane ima rezonatorsku kutiju zapremine kao kutija prve pomoći, koja se sa venturijem svakako puni smešom. Zbog sitnih trzuckanja na benzinu sam pre ugradnje stavio klauzulu u r.n. da motor ne radi dobro i da servis nema odgovornost za bilo kakve posledice po motor, što je lik potpisao. Elem, završena ugradnja, sipan plin, prvo prebacivanje na gas i KABUUUM!!!. Usis se razleteo u 3pm! Nakon krpljenja usisa, zamene protokomera i odvoženja u ovlašćen servis(na benzin, razume se) ustanovljeno da je jedna remenica bila pogrešno uzupčena. Nakon uzupčenja auto je na oba goriva radio kao besan.

Tako sam shvatio da struja i razvod itekako imaju neke veze sa za*bancijama na plinu...

daliborbrisk

Evo primera kako svećice utiču na korekciju ubrizgavanja gasa (mapu), samim tim i potrošnju i rad motora.

U ovlašćenom servisu, na Logan-a, stavljene su nove svećice Eyquem (po katalogu fabričke, od bakra ili itrijuma) na 27.215km.
Ubrzo posle zamene (29.000km), auto je imao probleme na plinu i zato je došao kod nas jer smo mu mi ugradili isti.

Ustanovili smo da su svećice uzrok, promenili smo ih i mapa je bila bolja.

U prilogu su dokazi.
www.brisk.rs
www.autogasservis.rs

Raja

U kojim objektima mogu da se kupe navedene vrste svećica? Ne moraju se navoditi svi ovjekti, makar nekoliko "najudarnijih".

daliborbrisk

www.brisk.rs
www.autogasservis.rs

Keka

Posle negativnog iskustva sa jednim od bivsih distributera za Brisk za Novi Sad, dobio sam lep poklon od kompanije. Veoma profesionalno.

Na redovnom servisu, pored zamene ulja, svih filtera i stelovanja ventila, stavljene su Brisk LPG svecice.

Auto lepse radi na leru, a u voznji je otprilike isto. Nemam primedbe na svecice.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic


Keka

Jeste. Ali svecice ne zaostaju za fabrickim. Ako su prilagodjene gasu kao sto proizvodjac navodi, onda, kao sto rekoh, nemam primedbe.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


jasho

@Daliborbrisk
Ja koristim u sanderu 1.4 sa ugrađenim gasom Eyquem sa dve elektrode i za sada je sve ok, ali me zanima koja bi bila Briskova za moj kola?

Keka

Citat: daliborbrisk poslato 29.10.2012. - 13:23
BRISK Silver - DR15YS (srebrna elektroda, najbolji provodnik...prva preporuka) - 450din/kom
http://brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/silver/

BRISK A-Line - 12 (svećica od itrijuma, druga preporuka) - 260din/kom
http://brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/aline/

*svećice će verovatno poskupljivati u narednom periodu jer još uvek držimo cene od prošle godine
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Bendiks

BRISK Silver - DR15YS - cena 500 dinara - nbgd  :bonk:

drzarkod

Koja svecica za MCV 1.6 8 V  dr15ys ili dr 17 ys... :whistling:

slavko_bgd


drzarkod

Vec kupio....cena 390 dinkića kom. Hvala za savet. Danas stavljam i javljam utiske...

Veterinar

DR15YS za 390 dinara? Ako je tako - gde?