Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom

prethodna tema - sledeća tema

sibelius

Malo sam prošvrljao netom , gledao neke komentare,čak i kontaktirao neke od dilera u vezi ovih svećeca pa reših da pokrenem diskusiju na ovu temu
možda je neko već ugradio ove svećice pa nam može preneti svoja iskustva
lično veoma razmišljam u tom pravcu
do sad sam našao BRISK i NGK svećice namenjene motorima sa ugradjenim plinom
ako neko zna za jos nekog proizvodjača bilo bi lepo da to podeli sa nama
dakle,predlozi,zapažanja,zamerke...izvolite

Keka

#1
Pri radu na TNG uslovi u cilindru koji uticu na varnicu su drugaciji nego pri radu na benzin. Pri tome dolazi i do pojacanog trosenja elektroda svecica. Kod starijih motora zbog navedenih razloga je struja morala biti u besprekornom stanju, obavezno su stavljane svecice sa jednim pipkom, a zazor je blago smanjivan u odnosu na fabricke vrednosti. Trosenje elektroda je resavano kracim intervalom zamene ili primenom specijalnih legura.

Kod modernih motora, napon pri kome rade svecice je mnogo veci, fabricki zazor elektroda je mnogo veci, intervali zamene svecica su povecani (verovatno i zbog kvaliteta), pa se gubi potreba za posebnim svecicama i podesavanjima istih. Fabricke svecice ili odgovarajuce zamenske, ukoliko su ispravne, odlicno obavljaju svoj posao.

Koliko sam zapazio cena specijalnih LPG svecica (iridijum ili koje vec plemenito cudo) visestruko premasuje cenu obicnih svecica. Jeste deklarisano da se menjaju na 100.000 km, ali su vise nego 3 puta skuplje od standardnih.

Stoga mi sa ekonomskog aspekta uopste nisu interesantne.

http://www.ebay.co.uk/itm/NGK-Spark-Plug-x1-BKR6E-6962-ROVER-METRO-/110718946933?pt=UK_Car_Accessories_Car_Care_Cleaning&hash=item19c75d0e75

http://www.ebay.co.uk/itm/NGK-Iridium-Spark-plugs-LPG1-gas-conversion-upgrade-/110655429402?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19c393db1a
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


sibelius

#2
preuzeto sa sajta www.brisk.rs

Specijalna svećica za motore koje pokreće tečni naftni gas.


Sagorevanje tečnog naftnog gasa (TNG) ima specifične karakteristike. Mnoge naučne studije pokazale su da korišćenje TNG-a kao alternativnog goriva za motore sa unutrašnjim sagorevanjem ima svoje prednosti. Najvažnija prednost je ta da motori koji koriste TNG proizvode gasove koji su mnogo pogodniji za okolinu nego gasovi koje proizvedu motori koji koriste benzin ili dizel kao gorivo. TNG sagorevanjem generisano je 10 – 25 % manje ugljen-monoksida nego pri benzinskom sagorevanju, što ima pozitivan uticaj na globalno zagrevanje (ugljen-monoksid doprinosi globalnom zagrevanju).
Silver LPG-CNG Svećica Međutim, sagorevanje TNG-a takođe ima i slabije strane. Jedna od njih je teže paljenje koje potiče od nehomogene smeše gasova u komori za sagorevanje. Kao posledica te nehomogene smeše povećana je potreba sistema za paljenje za naponom i mnogo je lošija startna sposobnost na niskim temperaturama. Svećica BRISK Silver koja je dizajnirana specijalno za paljenje gasa u motorima koje pokreće TNG pomaže da se ovi problemi otklone.

Svećica BRISK Silver ima specijalan oblik zazora koji omogućava lakši pristup gasa do flashover-a, srebrne centralne elektrode malog prečnika i samog zazora između centrane i bočne elektrode (0,55 mm, 0,7 mm, 0,9 mm).


Napon koji zavisi od svećice znatno je smanjen upotrebom centralne srebrne elektrode malog prečnika i smanjenom bočnom elektrodom.

Interval zamene:

max. 30.000 km - TNG

max. 45.000 km - benzin



- Tečni naftni gas


-Komprimovani prirodni gas



elem,kada sam poslednji put zvao rekose mi da je cena svecice oko 300 din sto po meni nije skupo
samo se postavlja pitanje kvaliteta i da li ona bas rsi to sto pise da radi
tng servisi ih uveliko prodaju

Keka

#3
Citat: slavko_bgdDa ste napisali koji auto vozite i sa kojim motorom i uređajem mogli bi nešto konkretnije da odgovorimo, al' ajde, idemo ovako, "na suvo":
-ispravna svećica, sa pravilno podešenim zazorom i odgovarajućom toplotnom vrednosti je odgovarajuća za svaki motor
-svećice namenjene za TNG daju rezultate u pojedinim slučajevima kada fabričke ne rade kako treba. Razloga je milion a da ne bi širili priču u nedogled, najbolje je osloniti se na iskustvo servisera koji ugrađuju gas
-postoje raznorazne teorije o jednokrakim, dvokrakim i "polikrakatim" svećicama a praksa je pokazala da različiti motori različito rade na gas sa različitim tipovim svećica a neki, opet, rade bez ikakve razlike. Znači da nema generalnog pravila nego se uglavnom sve svodi na opit i iskustvo;
-mnogo puta mi se u praksi desilo da klijent stavi kataloške, fabrički propisane svećice na motor i da odmah nakon toga motor radi bolje ili identično dobro na benzin a lošije ili čak mnogo loše na gas. Razlog? Nemam objašnjenje...
-sistemi za paljenje na savremenim vozilima ne zahtevaju nikakvo održavanje sem povremene kontrole stanja svećica. Prilikom rada motora na gas, zbog specifičnosti gasa kao goriva, potrebna je "jača" varnica da bi se smeša upalila. Ukoliko je npr prevelik zazor između elektroda a generisani visoki napon se ne "ispuca" gde treba-on se ispuca gde ne treba i to najčešće u upravljačku elektroniku sistema za paljenje. I onda vozači kažu:" J.b.m ti plin, rikn'o mi modul za paljenje od plina!" A on mučenik rikn'o od tuge za pokojnim svećicama;
-najveća potreba za jakom varnicom je u režimima naglih ubrzavanja ili naglog "davanja gasa". "Cimanje" u ovim režimima je prvi siguran znak problema u sistemu za paljenje, čak i kada motor radi dobro na benzin. I opet, prvi korak je provera i po potrebi zamena svećica. Malo košta a puno znači!
-Ako te Vaše svećice rade savršeno na Vašem motoru-moje mišljenje je da ih ne menjate dokle god tako rade.


Kažete na "višim temperaturama sagorevanja gasa"? Mislim skromno da je to još jedna od poluistinitih zabluda. Kažem poluistinitih jer koliko moje ograničeno kefalo zna i koliko su ove matore oči videle i uši čule objašnjenje je sledeće:

*kod SUS motora samo SIROMAŠNA smeša izaziva nekontrolisano povećanje temperature u kompresionom prostoru bez obzira na gorivo koje se koristi (izuzetak TSI,TFSI,JTS, itd ). To su potvrdila brojna merenja, eksperimenti i iskustva iz realne prakse. Nepravilno izabran, ugrađen, podešen ili neodržavan gasni uređaj će napraviti problem pre ili kasnije. Prva 3 atributa se vide odmah nakon ugradnje i za njih je odgovoran plinadžija. Za neodržavanje uređaja i kasnije posledice po motor kriv je samo vlasnik vozila.

Isto tako, svi mogući uzroci siromašne smeše koji se pojave na benzinskom delu sistema za napajanje gorivom neminovno vode ka istoj posledici: GORENJE (al' ne Velenje) nego klipani, ventili, sicevi i sve što tu spada.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


drlogan

#4
prvo bi da se nadovezem na ovu temu oko svecica
za ovih 230.000 nisam mnogo birao svecice
prvo su bile njegove original fabricki ugradjene
pa NGK sa jednim krakom pa sa dva pa neke koje se preporucuju za plin pa sad neke sa tri kraka--i nisam imao vidljivih problema ni u jednom slucaju

Zoran

Kod svjećica toplotna vrijednost mora biti odgovarajuća (kao broj cipela za čovjeka), gabariti se podrazumijevaju jer se golim okom daju provjeriti. Sve ostalo je samo dužina radnog vijeka.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Citat: sibelius poslato 21.12.2011. - 15:24
preuzeto sa sajta www.brisk.rs

TNG sagorevanjem generisano je 10 – 25 % manje ugljen-monoksida nego pri benzinskom sagorevanju, što ima pozitivan uticaj na globalno zagrevanje (ugljen-monoksid doprinosi globalnom zagrevanju).


Pravi link je http://www.brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/silver/

Dobar primer nepoznavanja problematike o kojoj se piše. Ugljen monoksid jeste štetan produkt sagorevanja, ali je ugljen dioksid merodavan u oceni doprinosa globalnom zagrevanju. Koga zanima, može da pogleda Kjoto protokol. Ako su već hteli da se pozovu na aspekte zaštite životne sredine, mogli su bar malo da se informišu o tome.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd


daliborbrisk

#8
NGK Laser Line (LPG) košta oko 22eur/kom, pa opet nije mnogo jer je izrađena od iridijuma i traje oko 80.000km na plinu. A ona od 2eur, koja se pravi od bakra ili itrijuma, na plinu će lepo raditi prvih 6-7.000km, a posle toga će probojni napon porasti do te mere da će ugroziti sistem za paljenje. Tanka svećica na Alfi je takođe skupa zbog svoje specifičnosti. Platina ne može da se nađe ispod 6-7eur.

Što ne kupite svećice bez rezistora i izrađene od nikla ili bakra? One isto proizvode varnicu, a koštaju 1eur. Ne kupujete ih jer svećica bez rezistora može naškoditi elektronici, pa zbog kvarova koji su skupi plaćate svećicu 2eur, ili više, kako ne bi do istog kvara došlo.

Jel znate da neke firme u Srbiji više ne daju garanciju na bobine ukoliko se koriste na vozilu koje koristi plin kao alternatvrno gorivo? Jel se neko zapitao zašto crkavaju bobine kada se voze na pomenutom gorivu? To nije zbog rezistora koji ste već platili 1eur više, već je zbog materijala od kojeg je izrađena svećica. U zavisnosti od materijala se povećava ili smanjuje probojni napon na svećici, a koji se kreće u rasponu od 15.000 - 35.000 volti i više. Neke bobine nisu projektovane za napon veći od 25.000 volti i kada probojni napon na svećici dostigne tih 25.000 volti, ili više, auto počinje da trza, ima "knedle" i slično. Posle nekog vremena crkne bobina i naravno niko ne zna zašto se to desilo...

Slična je priča i na benzinu. Interval zamene neke svećice je recimo 20.000km, ali pošto ona "lepo" radi i posle te kilometraže, vozači se odluče da uštede još koji evro. Pošto centralna elektroda erodira i postaje sve lošiji provodnik, probojni napon se opet povećava. I opet dođe do crkavanja svećice ili bobine.



Jel zna neko zašto je bitna toplotna vrednost i šta je to uopšte? Šta se dešava ukoliko se stavi toplija svećica ili obrnuto...?

Ali bitno je da se vozač naučio da ulje treba menjati na svakih 10.000km, a ne na 20.000 kao što navodi proizvođač (npr. selenia 20k). Vozač u Srbiji se naučio da nema pare za generalnu popravku motora usled njegovog crkavanja zbog neadekvatnog ili nepromenjenog ulja.

Vremenom će vozači naučiti i da su im bobine skupa investicija (a sve su skuplje bobine na novijim vozilima) pa će i svećice početi da menjaju pre intervala zamene za koji garantuje proizvođač. Takođe će naučiti da pročitaju deklaraciju i raspitaju se u čemu je razlika između platine, iridijuma, srebra, bakra, itrijuma i nikla (kao što su naučili koja je razlika između sintetičkog i mineralnog ulja).

Znajući kuda vode ovakve rasprave (off topic) potrudiću se da se ne mešam. Ukoliko imate neko stručno pitanje, ili vas zanima nešto konkretno po pitanju svećica, stojim vam svima na usluzi.
www.brisk.rs
www.autogasservis.rs

Veterinar

Citat: daliborbrisk poslato 23.10.2012. - 09:53
Ukoliko imate neko stručno pitanje, ili vas zanima nešto konkretno po pitanju svećica, stojim vam svima na usluzi.

Podrzavam ovo.  :to:

Raja


daliborbrisk

www.brisk.rs
www.autogasservis.rs

Zoran

Ja sam na plinu sa BOSNA SUPER F65p i FE65p prešao oko 417 000 km, mijenjane su na oko 30 000 km. Ne sjećam se da mi je bobina i jedna crkla ali e slažem sa tobom da ona trpi u tom slučaju. Samo te molim napiši u koju kategoriju po tvojoj klasifikaciji spadaju ove svjećice.
Što se tiče toplotne vrijednosti, ima na forumu kolega koji to dobro znaju ali mudro ćute...
   Pozz za Daliborbrisk.
Sam svoj gazda - vazda.

daliborbrisk

#13
To su klasične svećice i pravljene su za starije automobile. Nemaju rezistor, a probojni napon nije bio bitan kada su dizajnirane (možda se nije ni znalo toliko o tome tada). BRISK proizvodi iste pa zato znam.

Kod novijih automobila, kontrolisanih od strane kompjutera, vrlo je bitan probojni napon. Bobine su u većini slučajeva osetljive i lako crkavaju ako nešto nije kako treba sa strujom. Ukoliko je bobina dovoljno jaka da istrpi tj. proizvede veliki napon, u 90% slučajeva dolazi do crkavanja svećice ili nekog drugog dela sistema za paljenje.

Naravno, postoje i noviji (a i stariji) automobili čije su bobine i sistem za paljenje dizajnirani za visok napod, iridijumske ili platinske svećice. Kod takvih vozila dolazi do crkavanja svećica, bez opasnosti po sistem za paljenje (skraćuje mu se životni vek svakako). Pre crkavanja svećica, iste prvo moraju da erodiraju što ima kao posledicu loše paljenje smeše, a samim tim i veću potrošnju goriva. Na plinu one erodiraju mnogo brže nego na benzinu, a negativni efekti su mnogo izraženiji nego na benzinu.

Takođe, u momentu crkavanja svećice ili bobine, ako vozilo radi na plin, može doći do detonacije i većih oštećenja na samom motoru.

Postoje naravno i automobili kod kojih nema pravila. Nekome zakuca motor na 150.000km, a neko pređe preko 300.000km i ne fali mu ništa. Zapale se novi automobili zbog felera u instalaciji, a buba će napuniti 100god i dalje će ići... Sve je moguće :)
www.brisk.rs
www.autogasservis.rs

Zoran

Vlio bi nešto naučiti pa sam slobodan pitati dalje: Možeš li objasniti pojavu detonacija usljed crkavanja bobine ili svjećice?  :wave:
Sam svoj gazda - vazda.