Ugradnja releja oborena/duga svetla

prethodna tema - sledeća tema

VaskezNS

S obzirom da je ovo tema-pitanje, ona (još) ne može naći svoje mesto u baznim temama "Projekti" ili "DIY". No, s obzirom da je izvodljiva u "DIY" režiji i da rešenje za nju može biti izuzetno korisno kako sa finansijskog tako i sa aspekta bezbednosti, nadam se da će ona uz prave odgovore naći svoje mesto u prethodno spomenutim baznim temama.

Pitanje je: kako ugraditi releje na oborena/duga svetla ?

Obrazloženje:
1. ugradnjom releja rasterećuje se prekidač (ablender) i elektroinstalacija na ovim strujnim krugovima te ablender praktično dobija "life-time" garanciju ispravnosti rada
2. cena zamene releja je mnogostruko manja od cene zamene "pregorelog" ablendera
3. zbog preopterećenja na kontaktima ablender može da otkaže kada to najmanje želite čime ostajete bez svetala (oborena ili duga). Meni se ovo desilo u sred noći na auto-putu u Češkoj

Slične teme: - u jednom Krisovom tutorijalu našao sam nešto slično, mislim da se radi o ugradnji releja za sva 4 migavca http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-pornire-avarii-cand-pui-in.html
Ovo je mesto za sLogan ;-)

zac

Koliko znam, releji za svetla vec postoje, a ti si predlozio, ako sam dobro razumeo, da se postave i dodatni releji koji ce rasteretiti kontakte u ablenderu?
Interesantna tema, treba razmisliti o tome.  :ces:

VaskezNS

Iz ovog topica http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1568.msg25295#msg25295 sam razumeo da Logan nema releje za oborena/duga svetla te sva struja ka farovima ide preko prekidača ablendera odnosno njegovih mikro-kontakata (zato oni "izgore" vremenom).

Ugradnja dva ovakva releja koji koštaju par stotina dinara potpuno rasterećuje ablender (koji košta par desetina evra).
Poenta je "ubosti" pravo/najbolje mesto:

- gde prekinuti vod od ablendera koji ide ka farovima i na njega vezati "ulaz" releja
- odakle "dovući" novo napajanje i vezati ga na "izlaz" releja koji ide ka prethodno prekinutom vodu (ka farovima)
Ovo je mesto za sLogan ;-)

zac

#3
 :conf: Au, pa ove posove nisam ni citao do sad, izgleda stvarno nisu stavili relej, nisu normalni, pa i nas Fica je imao relej za svetla.  :ljut: 
To treba odraditi, samo po semi treba naci gde i kako povezati  :ces: , super imamo novu temu za "mozganje".


PS. Mozda bi Peja mogao da nam pomogne oko ovog vezivanja?

Loganovac

#4
Čitaj postove.  :cekicem:
Logan nema relea.  :cekicem:
Fića nije imao relea dok ih sam ne ugradiš.  :cekicem:
Nije ovo pitanje bezbednosti, ne može niko da kaže da je fabrička Dačija nebezbedan automobil jer nema relea!  :fiju: Kontakti prekidača na ablenderu projektovani su za ove struje, baš kao i kontakti relea. Do otkaza može doći na isti način u oba slučaja.

P.S. Mogao bih i ja da pomognem, al' sad neću!  :c1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Ugradnja releja je generalno dobra stvar.Ali,što se pouzdanosti tiče,dođe mu na isto,crko relej ili ablender,svejedno.Zato samo 4 releja ima smisla.Ne bih ja tu ništa dirao!
Moja 101 iz 2003. ima fabričke releje.Mislim da su Dačijin i Zastavin ablender ipak malo različiti.
A ako baš crkne ablender (u položaju za oborena svetla) na putu,savetujem da se na buksni fara ispremeštaju žice,pa da se za oboreno svetlo koristi krug dugog svetla.A i ablender ne "crkava" bez najave.

zac

Drago mi je da je jos neko potvrdio fabricke releje, da ne ispadnem lud. Pored Zastave 101, imali su ga Trabant, Moskvich, Yugo 2006 (caletov ima ih i danas), Opel Rekord, NSU-Prince, Tristac,....i pravo da vam kazem, mislio sam da ih ima i Dacija.

PS. Fica, kojeg smo imali `84, imao je relej, secam se da ga je cale menjao jednom prilikom, kada je crkao.




Keka

Kadet nema relej, ali ablender i prekidac rade punih 28 godina i nisu izgoreli.

Pre bi izgorela naknadno budzena instalacija.

Ja tu ne bih nista dirao i bio veci katolik od pape.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Citat: saša61beograd poslato 17.12.2011. - 11:49
Ugradnja releja je generalno dobra stvar.Ali,što se pouzdanosti tiče,dođe mu na isto,crko relej ili ablender,svejedno.Zato samo 4 releja ima smisla.Ne bih ja tu ništa dirao!
Moja 101 iz 2003. ima fabričke releje.Mislim da su Dačijin i Zastavin ablender ipak malo različiti.
A ako baš crkne ablender (u položaju za oborena svetla) na putu,savetujem da se na buksni fara ispremeštaju žice,pa da se za oboreno svetlo koristi krug dugog svetla.A i ablender ne "crkava" bez najave.

Ne bih se složio da mu "dođe na isto". Evo primera mog slučaja - kao što rekoh, meni je ablender crkao u sred strane države, usred noći, na auto putu, bez najave. Tvoje rešenje sa izmeštanjem žica je apsolutno ispravno i to rešava problem. Privremeno. Ali, u stranoj si zemlji, odande moraš i da se vratiš, i ja sam se vratio samo sa oborenim svetlima, dok nisam došao u SR i zamenio ablender. Reč je bila o Yugu (molim bez komentara na ovo) :njanja:
Ali, da li ti crkao ablender na Yugu u inostranstvu, ili na Dacii u nekoj vukojebini, isto je. Ne mož' naći drugi pa ne mož'. A i da ne spominjem zamenu - da zameniš ablender rasturaš pola kom table, a relej - klik "out" i "klik" in - i rešena stvar.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

Analogno tome treba da zamenis skoro ceo Logan zato sto su na Jugu crkavale razne gluposti.

I ne zaboravi da stavis u pretinac za rukavice rezervnu razvodnu kapu i ruku.  :nami:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Zamolio sam bez komentara na Yuga, e zato moram da repliciram: :baeh:...

1. Topic http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1568.msg25295#msg25295 govori o tome da ablender na Daciama može da crkne kao i svaki takav deo na svakom drugom autu, i to vrlo neočekivano i neprijatno (o čemu je autor topica i govorio)

2. Prekidač štopaljke na Loganu sam zamenio ali u roku od "odmah" jer je bio super-lošeg kvaliteta i nije mogao da se podešava. Da li to Logana stavlja u rang Yuga (s obzirom da sam ugradio Yugov) ?

3. Za ovo o razvodnoj ruci i razvodnoj kapi - e vala oću, čim maknem onaj step motor (koji takođe crkava) i senzor sa radilice (koji takođe-takođe crkava)  :njanja:  :njanja:

Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

Crkava i pumpa za benzin, pa ce ti i to trebati, kontakti zadnje svetlosne grupe, mozda i tu da turis relej, i jos svasta nesto.

Pravo pitanje je koja je stopa svih navedenih otkaza i da li su konstruktori u fabrici dobro procenili ili ces im ti otvoriti oci.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Da budemo pošteni i realni,ima stvari koje su konstruktori mogli bolje.Samo ablender se stvarno nije pokazao kao problematičan.

VaskezNS

Citat: Keka poslato 17.12.2011. - 14:24Pravo pitanje je koja je stopa svih navedenih otkaza i da li su konstruktori u fabrici dobro procenili ili ces im ti otvoriti oci.

Keka, pitanje stope otkaza elemenata nije za Projekti/DIY već za neki drugu temu foruma.

Što se mene i mog pitanja tiče, nije mi bila namera da konstruktorima otvaram oči već da uz malu i jeftinu intervenciju učinim auto pouzdanijim. Ne znam za konstruktore šta su mislili kada su ga projektovali, ali znam da sam ja Logana kupio zato što mi je on bio "ljubav na prvi pogled". A retko koji auto mi se svidi na prvu loptu.

2005. kada sam video Logana u SAT-u, nisam imao ni blizu "vremena" da ga kupim, i čekao sam do sada da skupim makar za polovnog. Igrao sam u nadi i onu igru "pronađi ključ" koji pali Logana, sećate je se, ali ništa...I kada sam skupio dovoljno, konkretna "potraga" za "Mr. pravim" je trajala oko 6 meseci, od maja pa do novembra ove godine. BTW, i ovaj forum pratim već toliko, ali nisam hteo da se registrujem dok ne uzmem auto. Mogao sam u međuvremenu da se predomislim i da biram neki drugi "bolji" auto ali nisam - moj izbor je bio i ostao Logan. I baš me briga što mi prijatelji/poznanici pričaju zašto nisam uzeo nekog Golfa, Opela ili Fiata, opet im ponavljam - moj izbor je Logan.

Dakle, ovo vreme, novac i energiju koju ulažem u svog Logana, ne radim zato što hoću da ga "ocrnim", nego naprotiv, zato što sam mu privržen, i zato što on jeste moj hobi. A ja volim da kažem - razlike između posla i hobija nema jer i jedno i drugo naporno radiš, mučiš i znojiš se. Samo što posao radiš za novac a hobi iz ljubavi.

Otišao sam u off u svom "rođenom" topic-u, ali eto - molim moderatora da post ostavi makar dan-dva kao objašnjenje mog pitanja, ili ako ništa drugo da ga prebaci u podtemu "Sve o vašoj Dacii", kao objašnjenje jednog od razloga mog "bitisanja" na ovom forumu.

Pozz za sve, a ako bude ideje za releje, i dalje sam rad da je čujem  :wink:



Ovo je mesto za sLogan ;-)

Loganovac

Jasni su motivi otavaranja teme i tvoj generalni stav u vezi Logana, koji pozdravljam. Međutim, ima nas koji smatramo da se dodavanjem relea neće povećati pouzdanost, možda se desi čak i suprotno...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.