Vek trajanja i zamena gasnih dizni

prethodna tema - sledeća tema

Branislav-NIŠ

Pre otprilike nedelju dana auto poceo nemirno da radi(kao na 3 klipa) ali samo ujutro na prvom paljenju kad je skroz hladan.Palila se chek engin lampica dok se auto ne zagreje na 4 crte.Cele nedelje sam ga vozio na benzin,a napokon danas sam otiso kod krstenog majstora.Dijagnostika pokazala gresku u radu 2-gog cilindra.Majstor odma reko da su u pitanju gasne dizne.Posto smo imali vremena odlucili smo da ih rasturimo i pregledamo.U samom delu gde su dizne smestene bilo je puno da se tako izrazim zlatno zute prasine koja se presijavala na suncu.Majstor kaze da to nisu opiljci od prljavstine iz plina nego da su uzroci te prasine od dotrajalih dizni koje vise ne zatvaraju kako treba.Imao je kod sebe komplet crnih dizni(moje su zelene)pa smo ih namestili radi probe.Auto odmah proradeo veoma lepo.Sa tim crnim diznama mnogo lakse radi i ima za nijansu lakse ubrzavanje.Komentar majstora za moje dizne je da je jedna crkla,jedna dosta lose radi a ostale dve pitanje koliko ce jos da izdrze.Teskom mukom sam odlucio da cu da zamenim sve 4.Nemogu da vozim i da razmisljam kad ce sledeca da crkne.Zvao sam Ekoluku kazu cena 50 evra komad.Moracu da ih porucim,ali ovaj put cu da trazim crne jer mi auto na njih dosta bolje radi.

Kad zamenim dizne javljam utiske.Zaboravih-auto preso 55500 km-od same kupovine ugradjen plin.Landirenco sa Med diznama.

Andrix

To je smesna km, za crkavanje dizni...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Branislav-NIŠ

Drugari,gruba racunica oko ustede u gorivu bez ulaska u sitne detalje je sledeca:
-Da sam vozio na benzin:55000km prosek 7 litra po sadasnjoj ceni 148,50=571725 dinara
-Voznja na gas:55000 prosek 8,5 litra po sadasnjoj ceni 74=338550 dinara
-Razlika u ceni potrosenog goriva =233175 dinara(po sadasnjim cenama)

Kao sto vidite ovom grubom racunicom se dolazi do po meni prilicno velike razlike
Ne zalim se na plinski uredjaj uopste,jednostavno volim da vozim na gas,samo mi je krivo sto su dizne u tako kratkom roku propale.
Juce i danas vozim sa crnim diznama,prelazak sa benzina na gas se uopste ne primecuje,auto ide kao da je stalno na benzinu.
Motor kao da je rasterecen i lepse ubrzava.Mislim da su ove crne dizne pravo resenje.Porucio sam ih jutros u Ekoluku i trebalo bi da stignu sutra u toku dana,odmah ih namestam posto ove koje su na autu moram da vratim majstoru.
Prvom prilikom kad mogu testiracu potrosnju i pisem utiske.

hobbista

Da vidimo:
I kod mene je MCV, samo 1.6. Takođe, ugrađen TNG sa pređenih 900km. Prešao oko 58.000km.

Branislave, plašiš me  :ces:



Pu, pu, daleko bilo... :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

#34
Za 200 evra moze da stavi i drugi plinski ECU sa jeftinijim diznama, koje sigurno nece preci manje od tih skupih.

http://www.kupindo.com/Ostalo/11554549_Mini-kit-AC-STAG-200
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


drzarkod

Menjao svecice, kablove...zamalo bobinu, kad ono losa serija dizni me zapala.... :cekicem: i sada reparacija sledece nedelje a do tada na put ok 1000 km na benzin :dance:

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

drzarkod

A presao 5000 km, nego drugi bi me zavlacili ali Dora iz prve pronadje uzrok i prizna posteno.....sto je danas retkost... :lux:

Keka

Dora u zivotu nije uradio ni jednu reparaciju dizni, pogotovo ako su u garanciji (koju daje uvoznik/distributer).

Stavise, kad sam trebao da menjam moje i otisao uredno najavljen, nakon otvaranja fabricki zalepljene kutije sa diznama ustanovio je da ih je neko nakon fabrike cackao. Bili su izgrebani prstenovi za podesavanje hoda klipa. Posto je bila subota, da bi odrzao rec, covek je pozvao nekoliko kolega, nasao u zajam identicne (nove) dizne, seo u svoja kola, otisao da ih uzme, vratio se i namontirao, a verujem da je distributeru prvog radnog dana rekao vise "lepih" reci, kako samo on ume.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


drzarkod

Pa to....zamena...ali je pominjao o nekaksb set za reparaciju sto ide uz dizne....?

drzarkod

Zamenio dizne koje su i bile ok...izgleda ipak struja zeza. Hvala Dori....promenio filtere....2000 din.

mladja04

#41
Citat: hibernacija poslato 22.04.2013. - 21:12
To je smesna km, za crkavanje dizni...
Ja sam pre mesec dana morao da menjam dizne na 46 000 km. I to, zamenili su mi sve benzinske i sve gasne dizne. Jer su mi kazali da su sve propale, ili neka cela zapusila a neka manje ali kazu da se menja ceo komplet. Prethodno mi je treperila povremeno check engine lampica i auto nije hteo da prima gas. Na 30 000 km prethodno je radjen veci servis koji je, cini mi se, obuhvatao i pranje dizni.

Sreca u svemu ovome je to sto mi je auto bio u garanciji pa su sve dizne zamenili o trosku firme, inace bi me kostalo, kako rekose, od 50000 do 60000 din!

I napomenuli su mi da ubuduce vozim vise na beznin, na dva potrosena rezervoara plina jedan da potrosim benzina. Ali gledajuci ovu racunicu na vrhu strane, isplati se voziti na plin, pa i nove dizne kupiti kada se ove zapuse!

Auto je Dtepway 1.6 benzin+plin ugradjen odmah kada je kupljen auto, 2010 godine u vagustu, za neki dan mi istice garancija...

Loganovac

Citat: mladja04 poslato 13.08.2013. - 13:54
Ja sam pre mesec dana morao da menjam dizne na 46 000 km. I to, zamenili su mi sve benzinske i sve gasne dizne...

...I napomenuli su mi da ubuduce vozim vise na beznin, na dva potrosena rezervoara plina jedan da potrosim benzina.

Da ti kažem, profesore,

1) naleteo si na neke jače dileJe
2) najverovatnije lažu da su sve to menjali.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bocca

postoji ozbiljna verovatnoca da je Loganoac u pravu. imao sam slicnu situaciju i toliko sam bio popizdeo da nisam imao zivaca tada ni da pisem o tome na forumu. problem sa diznama gasnim negde na oko 35000km. ovlasceni servis, koji mi je i ugradio uredjaj, mi zameni,    kao, sve 4 dizne i to 2, koje su imali odmah, pa i druge dve za par dana kada su ih narucili pa stigle. posle 55000km opet neki problemi ali tad odem kod drugog, ovlascenog ali ne od dacie nego od landi renca, majstora. mucio se na kompjuteru dugo i na kraju skine sve dizne i ustanovi da dve nisu fabricki nove nego da su nesto dobudzivane. te stare uzme da reklamira u eko luku sa kojima je bio u kontaktu u par navrata a meni stavi 4 nove, sve dzabe posto sam i dalje u garanciji, ali bele a ne zelene. da li su i te bile bas nove ja ne znam ali mi ih je bar pokazao i radio sve u mom prisustvu. sada imam oko 68000km i za sada je sve u redu ali dokle ce??? malo sam oduzio ali poenta je da ako ti kazu da su sve zamenili, mozda i nisu pa treba nekako proveriti. a opet mozda su majstori kod tebe malo posteniji?!? pozdrav svima

slavko_bgd

#44
Citat: mladja04 poslato 13.08.2013. - 13:54
Ja sam pre mesec dana morao da menjam dizne na 46 000 km. I to, zamenili su mi sve benzinske i sve gasne dizne. Jer su mi kazali da su sve propale, ili neka cela zapusila a neka manje ali kazu da se menja ceo komplet. Prethodno mi je treperila povremeno check engine lampica i auto nije hteo da prima gas. Na 30 000 km prethodno je radjen veci servis koji je, cini mi se, obuhvatao i pranje dizni.

   To je prvi slučaj za koji sam čuo da na Daciji/Renaultu neko menja benzinske dizne na 46kkm, i to u garancijji. Ako si video da su ih zamenili, onda OK, moguće je. Pranje benzinskih dizni nije predviđeno na 30.000 km. Predviđena je provera zazora ventila i podešavanje po potrebi.
   Što se tiče gasnih dizni, dešava se da serviseri menjaju samo filtere bez provere ili korekcije mape gasnog uređaja. Zna se da nepodešen uređaj izaziva probleme pri radu motora na gas. Isto tako, kada serviser vrati gasne dizne u EKOLUKU, da bi se potvrdila reklamacija dizne se stave na službeni Audi i vrlo jednostavno provere. Neispravne se bezpogovorno reklamiraju a ispravne vraćaju serviseru koji ih je poslao.

   MED dizne iz Landirenzo uređaja ovde stradaju od lošeg gasa i samo zbog toga. Onog momenta kad se gazolin iz plina nataloži i skori u dizni - ona je gotova. Razlog je konstrukcija dizne (smanjenje inercije odn struje/vremena otvaranja, male tolerancije između pokretnih delova itd). Filter u svom ulošku upija gazolin do neke granice. Kada dođe do zasićenja uloška i pritom je gas dovoljno zagrejan, gazolin omekšava i pod dejstvom pritiska gasa putuje dalje kroz crevo do gasnih dizni, gde se taloži i ispraća dizne svome Tvorcu.
MED dizne su "pertlovane" i nije ih moguće rastaviti i ponovo sastaviti. Pokušaji pranja tečnostima za pranje benzinskih dizni ili nekim drugim tečnostima (razni "cleaneri", benzin, nitro-razređivač...) u praksi su bili bezuspešni. Na žalost.

   S druge strane, iste te MED dizne se isporučuju na Dacijama sa fabričkim plinom i na drugim tržištima u garantnom roku broj reklamacija u vezi sa njima je zanemarljiv. Ista je priča i sa Fiatom.

Citat: mladja04 poslato 13.08.2013. - 13:54
Sreca u svemu ovome je to sto mi je auto bio u garanciji pa su sve dizne zamenili o trosku firme, inace bi me kostalo, kako rekose, od 50000 do 60000 din!

Velikodušno... :aplause:

Citat: mladja04 poslato 13.08.2013. - 13:54
I napomenuli su mi da ubuduce vozim vise na beznin, na dva potrosena rezervoara plina jedan da potrosim benzina. Ali gledajuci ovu racunicu na vrhu strane, isplati se voziti na plin, pa i nove dizne kupiti kada se ove zapuse!

Auto je Dtepway 1.6 benzin+plin ugradjen odmah kada je kupljen auto, 2010 godine u vagustu, za neki dan mi istice garancija...

   Većina vozača koja vozi na gas potroši benzina onoliko koliko je potrebno za grejanje do prelaska na gas. Ako na 70-ak litara plina treba da potrošim 60-ak litara benzina ili da na svake 2 godine/40-50kkm menjam benzinske dizne- koji će mi plin? Ja tu ne vidim računicu...

   Stoji preporuka i dobro je da se ponekad, na otvorenom putu, kada se vozi pod većim opterećenjem, promeni sa plina na benzin, vozi nekoliko kilometara i opet vrati na plin. Kod nekih motora, za koje se zna ili se sumnja da su konstrukciono takvi da ne "trpe" plin, aktivira se kod nekih uređaja automatska zamena goriva sa ciljem da tokom vožnje na plin na višim opterećenjima motor delimično troši benzin bez uticaja vozača. Kod novih LR kontrolera programiraju se granični RPM, MAP, Tinj_benz i % utroška benzina (od 0-25%). Stari kontroleri nemaju tu opciju i na osnovu višegodišnjeg iskustva za njom kod Dacija i Renaulta nema ni potrebe. Bitna je provera zazora ventila na svakih 30.000 km kod 8-V motora i bitno je redovno menjati filter gasne faze (ne prekoračivati 15.000 km). Filter tečne faze nije toliko kritičan ali ga ne treba zanemarivati.