TNG i prosečna potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

dragan lazic

Poslednjih godinu dana prosek 8,5 l/100 km pretezno gradske voznje.

hobbista

Evo, vratih se sa puta. Najmanja potršnja mi je bila po Makedoniji (ka Ohridu) oko 9l plina. Vožnja je bila umerena zbog radarskih kontrola.
Na auto putu pri 150 km/h (po GPS-u - 160 po km. satu) sa uključenom klimom, sa nešto više od 34l sam prešao okruglo 201 km. Probao sam to isto sa benzinom i potrošnje je oko 11l.
Teret je bio 4 osobe + 1 patuljak + svasta u gepeku (cca 500 kg).
Generalno, nisam zadovoljan potrošnjom. Mazda 323f (karburator) sa venturi BRC uređajem, sa oko 400 kg ukupnog tereta nije prelazila 11l pri ovakvom rezimu voznje (doduse, bez klime).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Ako nećemo da ulazimo u detalje kako si odredio količinu utrošenog goriva (pogotovo gasa), jedini izlaz je da odeš u servis gde ti je ugrađen gas da provere o čemu se radi. Nije normalno da toliko poveća potrošnju u odnosu na benzin, normalno je do oko 20%, znači oko 13l plina, 17,5 je stvarno previše. Naravno, mnogo zavisi i od kvaliteta plina.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sandero1.4mpi

 :help: J vise ne znam koliko trosi cas malo cas mnogo

Boka

Prilikom mog predstavljanja ostalim clanovima foruma naveo sam podatak da mi auto trosi oko 13l plina (prvi test), pa sam ga ponovo testirao pre odlaska u BRC servis i potrosnja je sisla na 10,5l plina ali posto je auto od skoro u mom vlasnistvu hteo sam da ga proverim u servisu. Auto prikljucen na dijagnostiku i majstor kaze da su svi parametri u redu i da meni auto ne radi lepo na benzinu na ler gasu da sa uredjajem za gas sve ok. Njegov savet je poseta servisu i zamena filtera za vazduh, svecice, provera kablova itd posto je auto presao 55000km ,sto sam i ja planirao u skorije vreme posto je auto polovan da uradim veliki servis pre 60000km. Auto pali sto bi se reklo na pola kljuca, hoce da se ugasi dok je jos hladan(voznja na benzinu) , kad se zagreje nemam problema sa gasenjem ali lose radi na ler. Da ponovim auto pali kao mina.

VeDuS

#20
Obavio sam i prvi (kontrolni) servis gasa na 1000 km.

Ah, da potrosnja mi je do sada:
Na otvorenom ,normalna voznja (do 3000 obrtaja-110km/h) sa jedno 20% gradsko-seoske voznje 7,5-7,7 l , a kad sam imao 80% gradske i 20% otvoreno 9-9,5l


slavko_bgd

Evo, malopre sam se vratio sa probne vožnje:
DACIA SANDERO 1,4 MPI, vožnja autoputem pretežno  80-130km/h ali u 4-toj brzini.
Ideja je bila da vozimo približno mešovitim uslovima, odnosno grad-otvoreno.
Relacija: Dušanovac-Bubanj Potok-Aerodrom.

Sa 4L plina smo prešli 51 km.

Potrošnja: 7,8L/100 km.


Boka

Posle uradjenog velikog servisa i stelovanje ventila potrosnja plina je dosta bolja i iznosi 9-9,5l plina od toga 80% grad a 20% otvoreni put. :cul:

ppejic

#23
Predjenih: 660km
Potroseno TNG: 72L
Potroseno BMB: 7L
Gradska voznja 100%

Racunica kaze:
11L/100km TNG
0.0106L/100km BMB

odnosno: 6.4din/km  :lux: :dance: :woo-hoo:

Prosle zime mi je prosecna potrosnja BMB bila oko 9.6L ili 10din/km

Sada tezim da smanjim potrosnju BMB-a. Ujutru na prakingu, upalim auto, dok sredim stakla (od leda, kondenzacije...2-3min), cim krenem odmah se prebaci na TNG. MIslim da ovi mstedim gorivo, jer se trosi BMB samo a zagrevanje motora a li ne i na kretanje.

Peja

Loganovac

#24
Auuuu bre klega, upropasti me sa matematikom...  :banghead:

Pa pošto vam je taj plin, majku mu? Nije valjda 58 dinara? Kod mene je 44...

P.S. Nije, pogrešno si samo napisao ono 0,0106l/100km BMB, potrošnja je 1,06L/100km, pa ispada da je cena gasa oko 48 din/L, jel tako?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

kod mene u Nisu TNG je svuda 49din, BMB 105.xx din

znaci: (72Lx49din + 7Lx105din) / 660km = 6.4din/km

Peja

Loganovac

Ma dobro, jasno je, znači samo nije 0,0106L/100km nego 1,06L/100km, to me je zbunilo.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

brankovs

Išao sam jesenas u Kraljevo,i to:Novi Sad-Ruma-autoput(do isključenja za Vrnjačku Banju)-Kruševac-Vrnjačka Banja-Kraljevo.Prešao sam oko 750 km,potrošio oko 64 litre gasa,pri prosečnoj brzini od tačno 70km/h,znači potrošnja oko 8.5l/100km.Na autoputu sam prosečno vozio oko 150km/h,ispod toga jako teško :hihi1:,ostale deonice po propisu.
Obzirom na brzinu,potrošnja je sasvim OK.

stalker

Ja sam prije par dana išao do Zadra i usput u Neumu (BiH) točio plin jer je tamo jeftiniji.
Relacija Neum - Zadar - Neum = 630 km, od čega oko 500 km autoputa s prosječnom brzinom oko 120 km/h jer je padala kiša.
Na povratku sam u Nuemu natočio 53 l plina ali sam posljednjih 30 km vozio uglavnom na benzin jer je plin bio pri kraju i preko 3000 o/min se prebacivao na benzin.
Ispada da sam s 53 l plina prešao oko 600 km što je nešto malo više od 8,8 l/100 km. Više nego dobar prosjek jer da sam cijelo vrijeme vozio auto putem prosjek vjerojatno ne bi prešao 10 - 11 l/100 km.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

wvojin

Evo i ja da dodam podatke sa svojih merenja potrosnje - Logan 1.4

*Loznica-Sarajevo-po Sarajevu 15ak km-Sabac (predjeno 439,8 km a sipano 30,6 L plina sto mu izadje 6.95L/100 km. Voznja bez divljanja, otvoren put, od sipanja do sipanja).
*Sabac-BGD-Pojate-Krusevac-Trstenik (autoputem od Rume do BGD i od BGD do Pojata brzinom izmedju 110-130km/h, predjeno 399,3 km a sipano 32,2 L plina sto mu izadje 8,06L/100 km).
*Po BGD po ovom hladnom vremenu, sad u februaru mi je trosio izmedju 9-9,5 L plina na 100 km.


Sva punjenja su na OMV pumpama. Trudim se da tu punim jer su mi nekako najsigurniji. Sta da radim, navika valjda. U Vrnjackoj Banji su mi caletu na privatnoj plinari u rezervoar od 60 L sipali 63 litre i jos nije stao sat, kad ih je on zaustavio i rekao  :bullshit::hihi1:

Ja sam zadovoljan i mogu da se  :lazy:
Dacia Logan 2005, 1.4MPI + LPG,
Dacia Logan 2010, 1.5 dCi