Spustanje auta

prethodna tema - sledeća tema

DarioGTI

zna li neko na koje nacine sve mogu spustit SuperNovu?
ciljam na sprijeda: 4-5cm, straga 3cm.
trazio sam sportske amortizere i opruge, ali nemogu pronac.
od kojeg reno-a bi odgovarale? i koja je vrsta zadnjeg mosta kod Supernove?

u planu je lagani styling pa mi je to obvezna operacija :D
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

hobbista

#1
Da ne pričam napamet, ukoliko budeš u prilici, skini zadnji točak pa slikaj to što ima ispod i postavi sliku. Nešto mi je nejasno u onom uputstvu, tj nedostaje neki crtež.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

DarioGTI

evo slika:
(prvo sam slikao sa desne strane, zatim sa lijeve)



Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

hobbista

#3
Kada podigneš obe strane, postavi auto na klocne. Skini točkove, i pod jednu stranu postavi dizalicu (hidrauličnu) na most blizu šrafa koji drži amortizer. Podigni dizalicom most 5-10 cm, odvrni maticu od amortizera (možda je šraf a ne matica), pa onda polako spuštaj dizalicu. Trebalo bi da se oslobodi dovoljno da opruga može da se izvadi.
Ukoliko ne može (pošto je most kruta veza obe strane t.j. oba točka), prebaci dizalicu na drugu stranu i ponvi isto. Ovoga puta (pošto su oslobođena oba amortizera) most možeš spustiti do poda, ali oprezno - gledaj da se ne "uvrnu" creva od kočnica. I - opruge su izvađene  :)
E sada, pitanje je šta dalje. Postoji opcija skraćivanja opruga, ali tako auto ostaje mekan. Po onom linku vidim (ako dobro razumam rumunski  :D ) da je debljina gvožđa opruge 16mm pozadi i 19mm napred. Te prednje bi bile dobre, ali je problem u prečniku opruge (14,7) dok su zadnje 12,7 ili 13,1.

Znači: Trebaju ti opruge od gvožđa debljine 18-19mm i prečnika 13,1 (ili12,7)cm. i dužine bar 30cm (da mogu da se skraćuju, pošto su tvoje 33cm dužine)
* Ove mere moraš da proveriš na tvom autu t.j. da li su opruge kod tebe tih dimenzija ( gvožđe 16mm i prečnik ?)

Pa pošto je pola noći, reci ako sam bio malo konfuzan  :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

DarioGTI

uh, ako si ovo pisao u pola noci - a vidim da jesi ( ;) ) svaka cast!!! sve sam shvatio!  :to:

sada se bacam na trazenje opruga, ali prije toga cu izmjerit njihovu duzinu ko sto si i reko pa cu javit kolke su!

velika ti hvala! zaista si pomogo!! ;)



Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

hobbista

Eh, propustio sam par stvari  :ne:

Pogledaj ovaj link (za Logana) str. 681
*Na prvoj slici se vide vodovi creva za kočnice. Kada budeš spuštao most, vodi računa da ne otkineš creva! Spusti most samo onoliko koliko je dovoljno da izvučeš opruge.
*Amortizer se drži šrafom (br.4 na slici) koji treba izvaditi. Može da se desi da ima navrtku sa druge strane (u "tunelu")

Dužina opruge jeste bitna (ne verujem da ima bitnih odstupanja od onog uputstva), ali bitniji je prečnik i debljina gvožđa (što možeš da izmeriš na kolima). Prečnik bi trebalo da bude isti!
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

stalker

Je li netko spuštao Logana i kakva su iskustva s tim?
Je bih možda svog spustio za nekih 2 cm. Ništa ekstremno ni sportski nego da auto bude visok poput ostalih. 
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

hobbista

Garancija mi ne dopušta spuštanje  :badmood:

Ima na netu raznih ponuda za tvrđe opruge, koje spuštaju auto za 3cm. Čini mi se da je cena oko 100€. To ću probati tek naredne godine, i mislim da bi serijski amortizeri trebali da izdrže sa ovim oprugama  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

stalker

Ja sam već dugo van garancije pa me n ebrinu te brige. Kao što rekoh volio bi spustiti Logana nekoliko cm pa ako netko već ima isksutva da ne moram eksprerimnetirati.
Znam de se na tržištu može naći raznih setova opruga ali ne znam treba li ostaviti iste amortizere ili bi bilo dobro i nijh promjeniti.
Ovdje kod nas nema baš puno ovih auta i uglavnom ih voze ljudi kojima je bitno da auto ima motor i četiri točka pa nemaš s kime razmjeniti iskustvo.  :ne:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

ppejic

A ko bi drugi do Cristija!



Peja

hobbista

Pejo,  :aplause:

Vidim da je vratio serijske amortizere. Jedina nepoznanica je da li opruge pružaju dovoljan otpor pri ekstremnim situacijama da amortizer ne dođe do kraja  :ces:
Mislim da ta 3cm uz tvrđe opruge nisu problem, ali dok ne probam...
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

stalker

Svaka čast  :respect:  ali pošto ne razumjem rumunski nisam shvatio je li stavio drugu oprugu ili je originalnu skraćivao?  :conf:

Dobro je ono okretanje pod ručnom uz Californication  :Smiley:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

hobbista

Vidi se na 02:48 da stavlja Eibach opruge, doduše polovne.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

nik

#13
Spuštanje do 45 mm ne zahteva promenu serijskih amortizera, za sve preko moraju da idu i novi amortizeri. Ja sam trenutno u Nemačkoj i već sam razgovarao sa par ljudi i u par radionica sa majstorima po ovoj temi jer sam za istu zainteresovan od kupovine auta (i provozao se u jednom Loganu MCV sa kraćim oprugama). Najzastupljeniji ovde su Eibach i H&R koji su po meni i najkvalitetniji. Cene se kreću od 100 do 150 EUR za set, skraćenja od 30-45mm i tvrdje su za oko 20% u odnosu na fabričke. Mogu i da se nadju setovi za spuštanje i do 75mm, ali su oni u kombinaciji sa sportskim kraćim amortizerima i koštaju od 750 EUR pa naviše.
Moj subjektivni osećaj iz vožnje je da je auto nešto tvrdji (nema plivanja, osećaju se rupe konkretnije), ali zato znatno upravljiviji i stabilniji po pravcu.
Inače za Sandera odgovaraju opruge od Logana limuzine.

Ponuda trenutna na nemačkom e-Bay-u
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=dacia+logan+tieferlegung*&_sacat=0&_dmpt=Autoteile_Zubeh%C3%83%C2%B6r&_odkw=dacia+logan+tieferlegung&_osacat=0&bkBtn=&_trksid=p3286.m270.l1313

Edit: Zaboravih da kažem da majstori nikako ne preporučuju sečenje serijskih jer se gubitkom te jedne spirale zakoju se skraćuju dodatno slabe i onda je vrlo moguće ono što je hobbista rekao tri posta pre, a kao i udaranje delova oslanjanja u karoseriju.

hobbista

Sečenje serijskih može u varijanti da se uzmu opruge od dizela, pa skrate i stave na 1.4 benzinca. Obično dizel ima jače opruge, pa ovo može da prođe (treba proveriti).

Kažeš, MCV sa skraćenim oprugama...  :negnjavi: biće, biće  :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D