Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

DarioGTI

jeli to bilo bas chipiranje(novi chip) ili remapiranje postojeceg?

kakve su performanse, potrosnja?  :to:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

wildserb

#16
bilo je remapiranje postojeceg
sa potrosnje 8,0-8,2 u gradskoj voznji na 7,5
i najvaznije nije vise kornjaca nije ni zeka doduse ali ipak malo bolje ubrzava :)

DarioGTI

ali to mi nikako ne ide u glavu?! vise konja a manja potrosnja?!? time se krsi osnovno pravilo tuninga  :ces:

ali za cijenu od 25eura ovo je itekako isplativa radnja!! a dali mozda osjecas neke promjene u radu motora(bucnost, mirnoca rada) ?
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

wildserb

dario u principu si u pravu sto se tice porosnje/veci broj konja
prvih 5-6 dana kada sam ga gazio ko lud po gradu ( menjao brzinu preko 4,500 obrtaja ) prosecna potrosnja je bila 12-13 :) ali kada sam se smirio i vozio normalno opalo je na 7.5
sto se tice vangradske voznje ako ga  ne lozim preo 130-140  potrosnja je oko 6.8-7 preko 130-140 oko 9

stalker

Volio bih znati koji parametri se kod atmosferskog motora mjenjaju. Vremena otvorenosti injektora, kutevi predpaljenja?
Kod turbaka je puno veći manevarski prostor za intervenciju pa su zato mnogi ljudi skeptični kad čuju da se kod atmosefaca nešto značajno postiže.
Uvijek se polazi od pretpostavke da je tvornica iz motora izvukla optimalne performanse i da sve više od toga može narušiti trajnost motora. :ces:

Ponekad proizvođači pojedine modele prilagođavaju propisima tržišta pa iz istog motora istiskuju različite snage ovisno o poreznim davanjima u nekim zemljama. Sad, je li snaga nekog motora za neko tržište stvarno manja za koji kW ili je samo tako na papiru da bi upao u niži porezni razred, ne znam.
Uvijek sam se pitao zašto moj Logan ima dekleriranu snagu 64 kW dok su istovjetni motori u Renaultima imali 66 kW??
Možda su negdje porezi za automobile od 90 KS znatno veći pa su da bi bili konkurentniji samo napisali ta dva kW manje.  :whistling:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

I ja bih voleo da znam. Međutim, stoji i ono drugo što si napisao (64/66kW), uz opasku da recimo i moj motor (K4M) u Loganu ima 105 a u Meganu 110KS - to je u čipu i ništa drugo. Međutim, ja sam ovom cifrom kao i potrošnjom veoma zadovoljan...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Cipovanje podrzavam jedino u smislu  smanjenja prosecna potrosnje, ekstra snaga nije bitna. Brine me samo koliko se stime unistava motor.
Oduvek me je cudilo kako iz 1.4 izvlace samo 55kW.

U Rumuniji je 90% Logana cipovano.

Peja

DarioGTI

Citat: ppejic poslato 08.03.2010. - 15:28
Oduvek me je cudilo kako iz 1.4 izvlace samo 55kW.

U Rumuniji je 90% Logana cipovano.

meni 55kw tj 75ks djeluje najoptimalnije za 1.4 8v...

na kolko su chipovani?  :to:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

ppejic


Keka

Izvuci 10% iz atmo benzinca je bogami previse dobro da bi bilo realno ostvarivo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

Citat: ppejic poslato 08.03.2010. - 15:28
Cipovanje podrzavam jedino u smislu  smanjenja prosecna potrosnje, ekstra snaga nije bitna. Brine me samo koliko se stime unistava motor.
Oduvek me je cudilo kako iz 1.4 izvlace samo 55kW.

U Rumuniji je 90% Logana cipovano.

Peja

Golf 4 izvlaci istu snagu sa +8 ventila...
1,4 16v 75ks

Loganovac

Doduše, ne razumem šta je pisac hteo da kaže, da li je to mnogo ili malo, ali znam da je uobičajeno za 1.4 16V atmo benzinske motore da biju oko 100KS (74kW), recimo Astra ili Megane. I to nisu motori najnovije generacije...
S druge strane, VW grupa je od 1.4 benzinskog motora izvukla između 60KS (raniji motori Polo i Golf) i 180KS (1.4 TSI turbo benzinac Seat Ibiza Cupra) pa ti vidi...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

staracstol

VW i nije neko merilo, njihovi motori uglavnom imaju velik obrtni momenat i nesto manju "konjazu". Njihov 2.0 atmo benz iz Golfa mk4 ima manje "konja" od 2.0 iz Fiat 132. A i nesto su nizi u obrtajima od Franko-Latinske bratije, koja je btw "izmislila" sportski feel za malo pre pomenute...

Loganovac

180 konja iz 1.4 uopšte nije malo. A to što imaju veći moment je dobra stvar, zar ne? Uzeti u obzir činjenicu da je snaga = moment x ugaona brzina.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

turbo i atmo se ne moze usporedivati u chipiranju....

ono sta ocu reci je da se chip isplati samo na turbo motorima, jer se tamo dobija 50%+ snage, na atmo dobijes mozda 10%.....

ali ko voli nek izvoli  :ziveli:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)