Stepway potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Citat: Zoran poslato 04.09.2017. - 05:24
Kod jako natovarenog auta brzina je manja pa i otpor vazduha. U takvim uslovima ako znamo po školjkastom diagramu gdje je točka minimalne potrošnje može se zlatno manje goriva potrošiti. Za moj 1.4 MPI to je na 2500 rpm sa oko 75 % obrtnog momenta...

Ček, ček, sad tek stigoh da razmislim o ovome što Zoki napisa: kako minimalna potrošnja na 2500 rpm sa 75% momenta? U petoj taj tvoj MPI ide oko 80km/h, ali mu za to sigurno ne treba 75% (raspoloživog) obrtnog momenta već možda tek 20-30%. Sa 75% (raspoloživog) momenta verovatno bi nagurao 4000rpm i preko 130km/h. I kako misliš da na 80km/h troši manje nego na recimo 70km/h, sve u petoj brzini po ravnom?

BTW, otpor vazduha ne zavisi od toga da li je auto natovaren ili nije. Zavisi otpor kotrljanja guma na točkovima i u manjoj meri ležajeva.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Lazar@

Postoji li negdje neki link/objasnjenje za dijagram koji pominjete?  :huh:

Jedna stvar koju sam primijetio kod 1.5dci motora od 70ks je da daleko manje goriva trosi kad odrzava konstantnu brzinu na 2000 obrtaja nego recimo na 1500 ili 2500 obrtaja?
Gledajuci senzore za protok i trenutnu potrosnju goriva preko obd-a...

Pri brzini od 60km/h manje trosi u cetvrtoj na 2000 obrtaja nego u petoj na 1500 obrtaja(nebitno je li uzbrdo-nizbrdo ili pod utovarom)


ja sam nesto bio pod utiskom da je potrosnja najmanja na maksimalnom obrtnom momentu(tj 1700rpm kod dci-ja ali to ocigledno nije tako, pogotovo pri uzbrdicama ili kad je natovaren auto)



Loganovac

Oblast broja obrtaja u kojoj je obrtni moment maksimalan (opet kažem raspoloživi obrtni moment, dakle pod punim gasom)  konstruktivno pogoduje motoru jer može da bude energetski efikasan, ali to znači minimum specifične potrošnje (litara na čas po kWh predate mehaničke energije), a ne potrošnje kako je mi posmatramo, litara/100km pređenog puta.
Sve ostalo zavisi uglavnom od uparivanja prenosnih odnosa menjača sa krivom momenta i konstruktivnih osobina samog vozila (aktivna površina i koeficijent otpora vazduha, čuveni Cx). Iz tog razloga ne mora nužno da na istoj brzini kretanja potrošnja bude manja u višem stepenu prenosa. Jeste manji broj obrtaja ali je veći "gas" i cela priča sa "školjkastim" dijagramima svodi sve na to.

Na sajtu http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=45727 može se naći tipičan primer "školjkastog" dijagrama benzinca:

Evo "odlomka iz opere" (slobodan prevod dela teksta):


To nije tako jednostavno. Snaga je izlaz. Litara benzina po jedinici vremena je ulaz. Ovo je mapirano na BSFC krivoj. BFSC je specifična potrošnja goriva za kočenje ili koliko je goriva potrebno za proizvodnju određene količine energije (po jedinici vremena).




Gornji BSFC je tipičan benzinski motor. To je topografska mapa, na kojoj se nalazi dno doline (mehurića u gornjem levom uglu). Imajte na umu da je oko 2500 o / min, na 3/4 od ukupne snage motora.

Nažalost, ovo nije dobra ideja jer se najveći deo vremena vozilo ne ubrzava već samo krstari. Ovo zahteva manju snagu. Na BSFC mapi stabilno krstarenje bi bilo nizak broj obrtaja i niska snaga (niže levo na grafikonu), i bitno je zapaziti koliko smo daleko od najnižeg BSFC-a.

Ako vam ne smeta, moći ćete to učiniti. (Ovo je postie bicikl pristup - 1l / 100km). Upotreba toplog vazduha je način da se uradi isto. Imajte na umu da to nije slučaj.

Možete se upoznati i sa sledećim:

http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Kod krstarenja je jasno, jer otpor zraka je presudan. Međutim kod polaska sa semafora se trošiti puno goriva za kratko vremena a otpor zraka je mali. Zato treba ubrzavati sa 3/4 gasa do 3000 pa odmah šaltati u veću. Ja kada vučem prikolicu uzbrdo krećem se sporo i tada mi je lako nariktati 2500 rpm u blizini 75 % od max. Raspoloživog OB.  Momenta, ako idem jedva četvrtom, ubacim u treću i to je to.
Sam svoj gazda - vazda.

Zoran

Ozbiljno razmišljam da ugradim jedan vakummetar koji bi jednostavno bilo prikačiti na usisnu granu a najmanja specifična potrošnja trebala bi biti negdje oko -0,8 bara u odnosu na atmosferski pritisak.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Opet! Zašto te zanima specifična potrošnja? Najmanja specifična potrošnja po pravilu ne znači najmanju L/100km potrošnju što je svima cilj.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Pa tokom ubrzanja i vožnje na jačem usponu itekako je značajno da sam što bliže minimalnoj specifičnoj potrošnji jer jedino tako se može ostvariti minimalna potrošnja l/100 km za date uslove.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Samo napred Zoki, ako ga ne svuces na 2.3 l/100km nista nisi uradio.

hobbista

Citat: Zoran poslato 22.09.2017. - 06:34
...trebala bi biti negdje oko -0,8 bara u odnosu na atmosferski pritisak.
Ovo imaš u prvom trenutku kočenja motorom na većim obrtajima (cut off). Na leru je oko 0,35bar apsolutnog pritiska (-0,65 u odnosu na atmosferski).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Hobby, moja greška, -0,2 sam mislio.
Sam svoj gazda - vazda.

Goky

Bilan ovogodišnjeg puta na letovanje
Zaječar - Knjaževac - Kalna - Sofija - Bansko - Nea Vrasna - Kulata - Sofija - Kalna - Knjaževac - Zaječar. Ukupno pređeno 1.193 km potrošeno po BC 68,90 l. Prosek 5,78.
Kod nas sipan do vrha Luk Oilu BMB 95 Ecto sa aditivima i u Bugarskoj na Eko još 22l BMB 95.
U kolima nas troje odraslih + pun gepek stvari.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Veterinar

 :to:

Preporučujem da se uvek napiše i koji motor je u pitanju, kako bi bila jasna situacija i kada forumas promeni automobil.  :wave:

lovac

Živa istina, desilo mi se proteklih dana.

Putovao sam za Novi Sad i u Lukoil u Valjevu sam napunio rezervoar do vrha. U Novom Sadu sam se vozao kroz grad nekoliko dana, i vratio se u Valjevo, gde sam ponovo svratio na istu pumpu Lukoil. Tražio sam da mi natankiraju rezervoar do vrha.

Natočili su mi 11 li ekto dizela. Kaže pumper, puno je, ne može više!

Interesantno je da sam između dva točenja prešao 340 km, uglavnom sa klimom.

Ispada da moj stpeway troši 3,25 lit na 100 km!  :)  :too:  :whistling:

supercuber

Poslednjih deset dana sam Stepwayem 1.6 , benzinac, iz 2012. putovao Evropom , četvoro u kolima, pun gepek, od Novog Sada, preko Češke i Nemačke do Amsterdama, pa nazad preko Belgije, Luksemburga, Francuske, opet malo Nemačke, Švajcarske, Lihtenštanja, Austrije, opet Mađarske, pa kući u Novi Sad.
Sačuvao sam sve račune, sabrao litražu, i kilometražu, prešao 4267km i sipao 316 lit. U Novi Sad ušao i upalila se rezerva.
Kad odbijem tih 5-6 lit, ispada da je potrošnja 7,26 Lit.
Ja sam iznenađen, prijatno, jer sam uvek trošio preko 8 lit , sa zimskim gumama i više, kad sam merio na nekim dužim putovanjima.

Benzin u Evropi, Holandija, na nekim pumpama i 1.8 Eur, najjeftinije sipao u Salcburgu, na aerodromu, kod Red Buill 7 hangara, 1,284 EUR lit za 95 okt.

U putu, okrenuo 61000 , vreme je za veliki servis.

szs

#239
 :respect:
Za pun auto i 1.6 fantastičan rezultat
Ipak ako sam te dobro razumeo ti si uračunao i tih  50l potrošenih do NS?
Matematika 316+50=366/4267=0.0857×100=8.5L/100km  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella