Koji je put do saobracajne sa upisanim TNG sistemom? Atest i kontrolni pregled

prethodna tema - sledeća tema

Boka

Kod nas je atest ranije radio masinski fakultet u Nisu. Govorim jos za staru samaru sa kojom sam isao u Nis da izvrsim atest.


Sir Oliver

I drink to make other people more interesting.

slavko_bgd

Poštovane kolege,
sve potrebne informacije su (i biće)  objavljivane na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja:

http://www.abs.gov.rs/ispitivanje_vozila.html

Ono što je novo u odnosu na prethodni period je:


1. U toku je registrovanje opreme i delova TNG uređaja koje će biti moguće ugrađivati u buduće. Drugim rečima, oprema koja nije registrovana neće moći da prođe atest. Nije mi poznato tačno do kog datuma će ovaj posao biti završen ali će svakako biti jedan od preduslova za atestiranje;
2. U "predmet" o ispitivanju se obavezno prilažu fotokopije sertifikata određenih delova opreme i izjava pravnog subjekta koji je prepravku izvršio. Vlasnik vozila popunjava i potpisuje zahtev za ispitivanje;
3. Ispitivanje vozila biće moguće samo u objektima koji su odobreni i evidentirani kod ABS. Drugim rečima, jedno vreme neće biti moguće atestiranje u servisima gde je izvršena prepravka, čak i u slučajevima kada se radi o prepravkama na "0" km. Spisak objekata gde će biti vršeno ispitivanje prepravljenih vozila biće ažuriran na sajtu ABS-a;
4. Nakon ispitivanja vozila i pozitivnog izveštaja (Potvrda) obavezan je kompletan tehnički pregled ispravnosti vozila. Drugim rečima, nije moguće dobiti Uverenje o ispravnosti vozila dok tehnički pregled ne proveri tehničku ispravnost kompletnog vozila. Tek nakon toga biće moguće je izdavanje Uverenja o tehničkoj ispravnosti vozila prepravljenog na pogon na TNG; detaljno je objašnjen postupak na sajtu ABS-a;
5. Uverenje o tehničkoj ispravnosti vozila izdaje ABS na osnovu gore navedenih uslova, sa rokom važenja kao i do sada max 5 godina;
6. Na osnovu Uverenja i reg.lista sa tehničkog pregleda vrši se evidentiranje promena u saobraćajnoj dozvoli odnosno u Jedinstvenom registru vozila (JRV);

Troškovi:

Ispitivanje vozila:                     5500,00 din
Rep.adm.taksa:                         250,00 din
Naknada za izdavanje uverenja:  3000,00 din
Cena tehničkog pregleda:                 ?
Admin troškovi u vezi sa promenom saob.dozvole na sajtu MUPa

hobbista

Dakle, niko normalan  :bonk:

Citat- изјаву грађанина да је преправка за сопствене потребе,
Kakve ovo veze ima sa bilo cime, a vezano za "bezbednost saobracaja"  :banghead:

Citat- доказ о плаћеној цени услуге обраде документације за испитивање возила у износу од 3.300,00 динара, осим у случају преправке возила уградњом уређаја и опреме за погон возила на ТНГ и уградњом уређаја за спајање вучног и прикључног уређаја.
Pri cemu se nigde eksplicitno ne navodi kolika naknada se placa za ugradnju TNG.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

jasho

u prevodu atest sa 70 e (atest-tehnički-nova saobraćajna dozvola) skače na oko 100 e, a ugradnja će da poskupi sigurno 20-30% (moja odokativna procena) s obzirom da će delovi koji se ugrađuju morati proći ABS tačnije da li je nešto ispravno ili ne za ugradnju, po meni je ovo pokušaj da se uvede red u ugradnju gasa, da se malo namaknu pare državi sa ovim atestima opreme, ali se bojim da to neće zaustaviti ove što ugrađuju sve i svašta za male pare, jedino ako na granici spreče uvoz opreme koja nije atestirana, što će da dovede da neće svi moći da uvoze sve i svašta, već samo odabrani, to onda dovodi do malih kartela ili monopola zavisi koliko će da bude odabranih firmi za uvoz opreme. :fiju:

kiconix

Koliko se ja sećam, i do sada ste morali da imate papire (sertifikate) o uredjaju i boci.
Znači da se tu ništa ne menja, samo još jedna kradja pod pokroviteljstvom države.
Da su hteli da srede ovu delatnost i uvedu  red u TNG svet nije im trebala taksa od vlasnika vozila koji će voziti jedno od najekološkijih goriva.
Bolje da su opalili po džepu dizaleše stare 20-30 godina, oni su pokretni dimnjaci.
Ovako ostaje gorak ukus, voziš čistije gorivo, a plaćaš kaznu za to.
Kad su hteli da se upoređuju sa zapadom, što nisu subvencionisali ugradnju TNG i CNG uređaja u vozila, smanjili registraciju ili bilo šta da podstaknu ekologiju.

slavko_bgd

Opremu i delove može da uveze svako. Mogu na primer da iz Kine poručim i kupim sve što mi treba i ako regularno platim carinu i PDV ta roba će biti uvezena u zemlju. Ali, ako nemam certifikat o homologaciji svakog dela/sklopa pojedinačno u skladu sa regulativama ECE i/ili UN, vozilo sa takvom opremom ne može da prođe atest. Dakle, sada se po prvi put, po ugledu na uređene zemlje, uspostavlja kompletan lanac kontrole.
Koliko znam, ovaj model je sličan modelu kojim je Hrvatska uredila ovu oblast.

Najveći broj uvoznika i prodavaca autogasne opreme i delova već godinama uvozi i prodaje sertifikovanu i homologovanu opremu i tu se ništa nije promenilo. Znači, neće se stvarati monopoli i karteli kao što se ni do sada nisu stvarali. Vlasnici vozila kojima su ugradili opremu koja je homologovana, a velikoj većini jeste, nemaju razloga za brigu.

Krajnju cenu ugradnje određivaće ponuda,potražnja, konkurencija i troškovi, dakle tržište. Isto kao i do sada.

ppejic

A kada istekne vaznost atesta na sistem koj je vec ugradjen pre ovog novog pravilnika?

slavko_bgd



Loganovac

Ko bude živ te 2018. zanoviće atest ako pre toga ne zanovi auto. Mislim da je ključ u ovome što je Slavko napisao - kome je ugrađena homologovana oprema nema brige. Ne mogu da zamislim da će renomirane kuće dozvoliti da njihovi ranije ugrađeni uređaju ne mogu da prođu reatestiranje, niti će neko u ovoj zemlji pokušati da tako nešto napravi. Takođe mislim da promene ne treba posmatrati krajnje pesimistički, već u svetlu želje za uvođenjem reda i povećanja bezbednosti što pozdravljam.

P.S. Da dodam da je veći problem da se red zavede "u bazi", na putevima i servisima koji obavljaju tehničke preglede. Vidimo šta je od svih ovih "novih zakona" stvarno implementirano. Šta se promenilo? Jel možda klinci ne razgovaraju mobilnim dok prelaze ulicu (kao ni vozači dok su za volanom), da li se oblače prsluci, sve je više vozila bez upaljenih dnevnih svetala... Jaki smo u donošenju zakona, kilavi u njihovom sprovođenju za šta sigurno postoji objašnjenje, nije sigurno u pitanju nesposobnost saobraćajne policije...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

@Peja: Pitao sam do kad ti je važeći atest, ne razmišljajući u momentu da je tebi kao i mnogim drugima atest rađen na "0" km, al nema veze.

E,sad, biće izmena ko bude atestirao ponovo (uključujući i moj R5, na primer), i to najviše u vezi multiventila na boci i postavke cilindričnih boca. Od februara prošle godine, donošenjem novog pravilnika, izmenio se tip multiventila koji je obavezan za ugradnju. Da pojasnim onima koji ne znaju: postoje 2 tipa MV: takozvani "00" i "01". Nadimak su dobili po regulativama ECE po kojima su konstruisani i homologovani i tako se razlikuju na našem tržištu. Prvi su bili u skladu sa regulativom ECE R67-00 a ovi drugi po R67-01. Razlika između "00" i "01" ventila je u jednom elektroventilu koji zatvara gas na izlazu iz boce kada je isključen kontakt ili motor radi na benzin i u sigurnosnom topivom osiguraču koji se topi na t>120C. Ostale bezbednosne mere su identične.

      Raniji pravilnik nije uslovljavao ugradnju "01" multiventila a razlika u ceni je bila prilično velika. Naši i mnogi drugi ozbiljni servisi su po svom nahođenju u vozila gde je MV sa spoljne strane obavezno ugrađivali MV"01", a čini mi da smo od početka 2009 (nemojte me držati za reč) izgurali da kod Renoa i Dacije za mrežu važi obaveza ugradnje ovih ventila na sve boce sa spoljnim MV, bez obzira što to tada nije bila zakonska obaveza (nije bila ni prepreka). Razlog je bio prvenstveno bezbednosni. Istu stvar smo radili na Nivama, Pežoima, Citroenima itd, i znam da smo izgubili gomilu klijenata koji su na ugradnju odlazili kod kolega u komšiluku zbog niže cene a koji su ugrađivali ventile "00". Ista priča je bila i sa kolegama koji zastupaju druge brendove a koji su hteli da maksimalno profesionalno odrade svoj posao. 
      Donošenjem novog ZOBS-a, kada je krenula ona histerija sa atestiranjem, atestne komisije su, pored raščišćavanja krša nepravilnih i nebezbednih prepravki, odradile jednu mnogo dobru stvar: izbacili su iz saobraćaja gomilu MV koji nisu bili u skladu ni sa 67R00 (na primer MV bez ventila natpritiska) a za masu vozila sa spoljnim MV zahtevali (tada protivno pravilniku ali u skladu sa bezbednosnim premisama) ugradnju MV 67R01.
      Dakle, odgovor na Pejino pitanje u ovom trenutku je: svi vi koji na svojim atestiranim vozilima u momentu reatestiranja budete imali neku od komponenti uređaja koja je bila u skladu sa starim regulativama a nije u skladu sa novim moraćete ih zameniti odgovarajućim. Trenutno važeća regulativa je R67-01 i svaka homologaciona oznaka mora sadržati "R67-01" ili "67R01".


Što se tiče administrativno-finansijskog dela ove problematike obavestiću vas čim nešto konkretno i provereno saznam.
Lično, svima vama isto kao i sebi želim da do isteka atesta u zdravlju i sa srećom iscepate to što vozite, da budete bezbedni i vi i ljudi oko vas i da pređete što više slatkih i bezbednih kilometara.
:ziveli:

mladja73

Evo sta je o novo oko ugradnje plina napisano u Sat plus reviji:











Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

ppejic

Kako stvari stoje, nestace "divljih" plinadzija sto je dobro, a otezace i poskupece novim korisnicima ovog goriva. Videla drzava gde mzoe da se grebe.

Sta je sa nama koji vec imamo ugradjen TNG sa nekakvim drugacijim papirima, atestima...?

Za 5.5 godina kada mi istekne ovaj atest, ili ranije ako skupim novaca za drugi auto, prelazim na dizel.

Keka

Nakon isteka vazeceg atesta, sledi ponovno atestiranje i zamena komponenti koje nisu u skladu sa zakonom (MV ako nema elektroventil).

Nakon 10 godina treba ponovo ispitati bocu, ali je jeftinije kupiti novu.

Drzava je u pokusaju da uvede red (i uzme pare) zakomplikovala stvar.

Ni reci o vozilima koja imaju fabricki TNG......
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!