Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

szs

@saša61beograd
Većina motora ima magnet na čepu za ispuštanje ulja. Jednostavno najniža tačka a i ulje je vruće, viskozno i lako se metal odvaja tu.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

Dačija nema magnet.Nema ga ni čep za menjačko ulje,Yugo/Zastava je imala.

kiconix

Sve to ionako ostaje u filteru, ne vidim svrhu magneta osim ako neko ne zeli da mu se cestice hvataju na jednom mestu.
Prava stvar je magnetni cep kartera.

Turbo

Citat: saša61beograd poslato 10.02.2018. - 16:21
Pre 5.500km sipao sam Shell xelix hx 7 5w40.Posle te kilometraže nivo je opao neznatno,milimetar,dva.Auto radi uobičajeno.Ono što me čudi je da je ulje potamnelo manje nego dok sam koristio Elf.Čudi me jer Shell-ova ulja imaju jake aditive za čišćenje motora pa sam očekivao da će pocrneti više.

Ja nemam tih problema i nedoumica.Cim ga sipam(Shell HX 8) odma pocrni. :smu:

Loganovac

Lepljenje magneta? A smanjenje protoka? A šta ako se odlepi? Daj neki link da vidim tu izmišljotinu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Lepi se sa spoljnje strane dakt trakom.Ako je magnet jak,možda ne mora ni da se lepi,jer je filter od Fe.U najgorem slučaju magnet otpadne negde usput.

kiconix

Opet, ne vidim nikakvu svrhu magneta na filteru.
Filter to ionako zadrzava u sebi, tome i sluzi.
Koja je poenta da cestice fe stoje na jednom mestu u filteru.
Koliko vidim, ogromna vecina na forumu radi servise na 10k iako je benzincima servis na 15k.
Filter ionako ne odradi ceo radni vek pa je logicno da nije ni zapusen.
Druga je stvar sto niko nikad nije prijavio kvar i imao bilo kakvih problema sa motorom kome su uzrok opiljci.

saša61beograd

#682
Na temperaturama oko nule,kad palim motor,lampica za ulje se ugasi posle 1-2 sekunde,zatim se za trenutak opet upali,pa se ugasi.Na temperaturama u debelom minusu ugasi se odmah,posle 1-2 sekunde bez onog kratkotrajnog ponovnog paljenja.Neko je na forumu ranije već ovo zapazio.Ja sam se tada našao pametan da to objasnim radom by pass ventila i nikakve dalje rasprave nije bilo o tome.Pošto se po hladnom vremenu ovo redovno dešava voleo bi da neko potvrdi da je:
-zaista zbog otvaranja by pass ventila u filteru
-da je pojava normalna
Sve ovo je isto i sa Mann i Purflux filterima i sa Elf i Shell uljem u gradaciji 5/40. 

MitarMrgulic

Vidi, lampica ulja bi se morala gasiti odmah, jer podmazivanje počinje čim se radilica zavrti...

Svaki rad motora, u nepodmazanom režimu nije dobar. Oslušni kad pališ, da li se čuje pojačano lupanje motora, dok se lampica ne upali, pretpostavljam da se mora čuti, ne moraš biti super-sluh, samo obrati pozornost na zvuk motora u te 2-3 sekunde.

Ja sam imao sličan slučaj sa Fordom Ka, negdje prije 10-ak godina.... Nisam utvrđivao uzrok, ali uzrok može biti istrošenost radilice, pa ne može odmah da nabije potrebni pritisak da podigne ulje. Može biti još masu stvari, ali nije opasno ako to traje bukvalno sekundu, kada je zima i kada je ulje zgusnuto... Možda ima podmazivanje, ali nije dovoljan pritisak, pa lampica ne reaguje, može biti dosta stvari...

kiconix


szs

@saša61beograd
Kada se dešava tako nešto trouble-shooting ide linijom manjeg otpora (cene)
ulje i filter - to kažeš nema uticaja
davač pritiska/pumpa/ležajevi - izmeriti pritisak na manometru (što kaže Loganovac "krštenom") i tu nema laži i prevare.
Iskustvo kaže da ako se to dešava na hladnoći a gradacija 5-40 - ili su sipali falš ulje ili turili falš filter ili oboje. Nisam skoro pročitao da su ležajevi 1.4 crkavali na 130K
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Ja mislim da se ulje iscuri iz filtera, jer filter to svojim položajem omogućuje (horizontalna osa ).
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

@szs,ne mislim da je kvar, jer to primećujem bar 5-6 prethodnih zima, samo pokušavam da nađem objašnjenje.I ne verujem da je ulje ili filter "falš" jer ih sam kupujem i menjam i to vrlo pažljivo.Ako ima problema sa pritiskom,mislim da će se pre javiti na toplom motoru (i ulju) nego na hladnom.
@Zorane,ulje ne bi trebalo da iscuri jer ima nepovratni ventil koji zadržava ulje u filteru kad motor ne radi.I uvek proverim kako radi taj ventil pre ugradnje filtera.

Lazar@

#688
99% filter od ulja i ulje  :zloca:

Ja imao problem da mi je lampica od ulja gorela 6-7sekundi posto se upali auto kad su mi odradili veliki servis...Vodio auto kod drugog majstora, testirali pritisak ulja, pumpu, sve bilo ok :ne:
Promijenio odmah filter od ulja, i situacije se drasticno popravila...Na sledecem servisu zamijenio i ulje i filter i vise se ne desava   :huh:
100% sam ubijedjen da se valja fals ulje i fals filteri, zato sam presao na Liqui Moly.

Promijeni makar filter od ulja, to ti je investicija od 2.5-3e...Ja uzimam Mahle



BTW moze biti da zeza senzor za ulje....

Zoran

Znam da filter ima nepovratni ventil ali sam posumljao dali radi kako treba.
Sam svoj gazda - vazda.