Dimenzije i vrste toroidnih boca

prethodna tema - sledeća tema

miroleca

Bilo bi korisno kada bi ovde vlasnici TNG uređaja sa toro bocom napisali kojih su dimenzija njihove boce, bruto zapremina i da li i koliko eventualno "ulazi" u prostor gepeka.

Pozdrav!

stalker

Mojoj ne znam na pamet dimnezije ali ću baš potražiti podatke. Inače je bruto zapremine 55 litara a natrpam u nju oko 50 a ponekad i 52.
Što se tiče visine, nešto malo je viša u visinu od gume pa malo podiže tapison u gepeku ali ne značajno.
Napravio sam čvrstu podnicu u gepeku jer se onaj originalni tapison uvija pod teretom i nekako mi izgleda ružno onako savijen.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

miroleca

600mm boce:
http://www.atikerautogas.com/en/tankdetay.asp?AnaGrupID=1&AltGrupID=4&GrupID=38&TankID=111

630mm boce:
http://www.atikerautogas.com/en/tankdetay.asp?AnaGrupID=1&AltGrupID=4&GrupID=38&TankID=112

Ti verovatno imaš 630x225. Ja imam ugrađenu 600x200, ali bih ipak stavio neku veću. Samo nisam siguran na koju dimenziju idem.  :ces:

ps. Kako uspevaš da je natankuješ na 95% bruto zapremine?

Loganovac

#3
Ja imam Stako fi 630 x 225mm 53L http://www.stako.pl/index.htm

Kao što reče Stalker, malo štrči iznad ravni poda, ali ne smeta. A lako možeš da natankaš do vrha (na pojedinim pumpama, npr. na pojedinim NIS-ovim ne može, jer uopšte i ne tandrče, samo napravi "čvak" i gotovo), treba sam ignorisati plovak multiventila...  :D
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miroleca

Da, ali to ignorisanje multiventila može da potraje... jer brzina točenja dramatično uspori kada se boca napuni na 80%. Da kažem majstoru, da ga pusti još jedno desetak minuta kako bi ga napunio "do čepa"  :hihi1:

Keka

Ne. Da treba da se puni 100%, ne bi postojao MV koji zatvara na 80%  :fiju:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

I mene to nekad buni jer pri otprilike istoj potrošenoj količini plina i na istoj pumpi stane različita količina plina. Kod mene nema onog karakterističnog lupanja ventila koje sam čuo kod većine drugih plinaša. Samo se čuje lagano šuštanje dok plin teče i onda lagano usporava dok potpuno stane. Ponekad malo zaljuljam auto i onda ponovno jače poteče pa nakon toga stane još litra - dvije.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

miroleca

#7
Boca zamenjena, ubačena 630x225, 54L http://www.atikerautogas.com/en/tankdetay.asp?AnaGrupID=1&AltGrupID=4&GrupID=38&TankID=112.
Multiventil "pritegnut" na 85%. Boca je višlja za 5-10mm od patosa gepeka, što je prihvatljivo. Nosim se mišlju da uzmem tablu lesonita, iskrojim po dimenzijama "patosnice" i isečem rupu za bocu. Tako bih izravnao neravnine u gepeku, i iznivelisao gepek i bocu skoro u "nulu". Okačiću sliku kada završim.

Pozdrav!

stalker

Ja sam uzeo onu plastičnu podlogu od paleta Coca Cole i izrezao je prema tapisonu iz gepeka te je stavio ispod njega. Nisam izrezivao otvor za bocu i ne smeta mi što je dno sam malo više. Važno mi je da je dno ravno i da se više tapison ne ugiba  pod teretom.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Aleksabgd

Da li se koriste iste  toroidne boce za logana i sandera  posto kod sandera stoji sa spoljne strane vozila. Interesuje me posto sam video da postoje i boce sa bocnim izvodima za instalaciju.
http://www.atiker.com.tr/Urunler.asp?Dil=3&KiD=320

Keka

Pristup ventilu treba da bude slobodan, dakle ne bi trebalo da se koriste iste boce, ali ako moze da se namesti kako treba, ko zna...

Bojler je zakon  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

Citat: Aleksabgd poslato 28.06.2017. - 01:59
Da li se koriste iste  toroidne boce za logana i sandera  posto kod sandera stoji sa spoljne strane vozila. Interesuje me posto sam video da postoje i boce sa bocnim izvodima za instalaciju.
http://www.atiker.com.tr/Urunler.asp?Dil=3&KiD=320

Logan1, Logan2 i Sandero2 imaju torusne boce za unutrašnju montažu. Te boce imaju poklopac i ventilacionu cev a multiventil se postavlja na prirubnicu u centralnom delu rezervoara. Sandero1 koristi torusni rezervoar za montažu ispod poda vozila. Takav rezervoar nema poklopac, nema ventilacioni otvor i prirubnica multiventila je na spoljnoj strani rezervoara. I da, tačno je i ovo što je napisao Keka: moguće je unutar vozila postaviti rezervoar sa spoljnim multiventilom, tako što se buši otvor u bočnom zidu udubljenja rezervnog točka. To su relativno retki slučajevi ali ih ima.

Aleksabgd

Ako sam dobro razumeo ovako bih trebalo da izgleda ta boca?
Da li neko sa foruma moze da postavi sliku kako je reseno postavljanje boce na sanderu 1 ?


slavko_bgd

Da, to je ta boca, s tom razlikom što bi boca trebalo da ima samo jednu rupu u centru za brezon M10 ili M12. Ova na slici ima 2 brezona ali mislim da i ta može da se montira.  Dimenzije boce su fi600xH200mm. Postavlja se tako da je ventil okrenut ka desnom točku a prirubnica ka tlu, ne gore prema limu prtljažnika. Boca se fiksira jednim centralnim vijkom  + dve unakrsne plastificirane čelične trake koje obe moraju preći preko centralnog vijka. U slučaju kao što je ova boca na tvojoj slici, svaka traka bi mogla biti fiksirana za po jedan brezon. Boca mora biti dodatno zaštićena ili zaštitnim limom ili dodatno posle montaže preprskana nekim antichip premazom ("kobit", "plastobit" , "presto", šta god ima da se kupi na tržištu ako ćeš da atestiraš) . Jasho ima takvu bocu na svom Sanderu. Na žalost nemam više sačuvanu skicu sa merama gde se tačno buše rupe u gepeku kod Sandera1 za montažu boce sa jednim centralnim vijkom, to bi ti mnogo pomoglo.