Ventil za zatvaranje grejanja

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

#30
Termodavač, dobro de, termostatom mi ovde zovemo mehanički sklop koji zatvara cirkulaciju rashladne tečnosti nezagrejanog motora, a mi automatičari tako zovemo svaki sklop koji nešto aktivira na zadatoj temperaturi...  :bonk: Dakle senzor temperature + ECU zajedno imaju funkciju termostata, baš kao i onaj gore pomenuti mehanički sklop, a i efekti su isti - obara se temperatura rashladne tekućine...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

#31
Dobro da smo produbili temu teorijom kako bi sada mogli da se vratimo ugradnji ventila.


na to usrafiti

i dovariti nastavak cevi sa nazubljenim krajem na koji ce selna da natisne crevo.

hobbista

Citat: hobbista poslato 29.04.2012. - 17:07
Dakle, prevezujem uskoro. Ako Peja nije nasao zamerku, onda sam siguran da to radi odlicno :D
Rekoh vec :) ako se planovi ne promene, idem u subotu do Bubanj Potoka da uzmem racve, odgovarajuce selne, malo creva... i verovatno jos gomilu korisnih sitnica :D pa sledi prakticni deo.

@žac:
Obzirom da sam haubu podigao 10-tak puta za tri godine, mogao je da bude jos prljaviji  :lazy:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Citat: hobbista poslato 29.04.2012. - 17:07

Oko paralelne veze mi je (bila) jedina nedoumica zimski period i prebacivanje na TNG, ali podatak o temperaturi motora se dobija sa samog motora, pa i ovo pada u vodu.


:nono:

Prebacivanje vrsi gasni ECU, na osnovu temperature isparivaca (senzor je na isparivacu) i na osnovu temperature i pritiska gasa (senzor je negde izmedju isparivaca i dizni).

Senzor na glavi koristi benzinski ECU za svoj rad i indikaciju na tabli.

Drugim recima, na tabli mozes imati 4 crtice, a da ti je isparivac zamrzao. Ali onda nece prebaciti/raditi na gas.

Suma sumarum:
1. Isparivac moze bez problema biti vezan redno i paralelno.
2. Za ugradnju ventila isparivac mora biti vezan paralelno.
3. Ugradnja ventila ne utice na hladjenje motora ni na zagrevanje isparivaca (naravno ako je posle isparivaca).

Pre rada obavezno izvrsi merenje temperatura vazduha koji izduvava ventilacija sa i bez klime, a pri zagrejanom motoru, kao i posle ugradnje. Mislim da ce to biti najrelevantniji pokazatelj opravdanosti ugradnje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Keka

Ako se vrednosti nativno uklapaju u ovu tabelu, ja tu ne bih nista cinculirao.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Malo sam se napatio, ali sam uradio. Prvo sam izmerio koja je debljina nastavka koja je na prvoj slici u ovoj poruci oznacena brojem 1. Spoljni precnik je 16mm, pa sam krenuo u nabavku.

     
Na prvoj slici je deo stvari koji sam uzeo na buvljaku. Cene: selne 20 din/kom, "T" racva 50 din/kom, crevo 200 din/m.
Slavinu je darovao, ko drugi nego kum :D Slavina je 3/8" kao u Pejinoj poruci, a nastavci su zalemljene bakarne cevi od 16 mm (slika 2).

   <-- Pocetno stanje - skinut filter i pomerena posuda za rashladnu tecnost.
Ovde se malo bolje vidi crevo koje je preseceno, odvedeno do isparivaca i iz njega vraceno u mali hladnjak.

   <-- Skinut nastavak, spominjan u prethodnoj slici, i stavljena "T" racva.
Ovde su mi neke stvari vec postale sumnjive.

   <-- Presecena oba creva malog hladnjaka.

   <-- Na gornje (povratno) crevo postavljena "T" racva, na koju je sa donje strane doveden povrat iz isparivaca.
Na dolazno crevo (u mali hladnjak) postavljena slavina.

   <-- na kraju cela skalamerija izgleda ovako.

Deo koji nedostaje:

Kada sam uzimao "T" racve, primetio sam da postoji jos jedna vrsta. One prve su 16mm na sve strane, a druga vrsta je
  18mm levo i desno, a donja 16mm. Bratko ( iz BG ) nije mogao da mi objasni za sta je, ali mi je rekao da plinadzije uzimaju i jedne i druge - tako da sam i ja uzeo 2 komada, zlu ne trebalo.

   <-- Sta je cudno na ovom crevu ?

   <-- Mozda je ovako lakse za pogadjanje. Okrenuo sam crevo na drugu stranu, i stavio sam nastavak koji je postavljen na auto prilikom ugradnje plina.

Raja je prvi koga sam se setio kada sam video ovo  :wave:  jer je od dolaska na forum kukao na gubitak rashladne tecnosti, i "klokotanje" vode u sistemu.

Unutrasnji precnik postojecih creva je 18mm, a spoljasnji precnik nastavaka na koje se navlace creva u TNG sistemu je 16mm. Kada na to dodamo one nesretne selne, eto problema u najavi.

Oni koji imaju TNG spojen paralelno (kao Peja i Keka), najverovatnije nemaju ovakve probleme jer je koriscena racva 18/18/16, pa je sa izvoda 16mm odgovarajucim crevom spojen odlaz i povrat za isparivac.
Oni koji imaju redno spojeno mogu ocekivati curkanje na raznim mestima.  Meni je curkalo na nastavku (toliko spominjanom), gde je prvi put iseceno crevo, a na trecoj slici ovog posta se vidi da je i na ulasku u isparivac bilo curenja. Nije bilo mnogo ( dolio sam nesto preko pola litre ukupno za 40.000km. ), ali je, u najmanju ruku, neozbiljno.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

A rezultati merenja temperature pre i posle?

To je najvaznije  :bonk:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Polako, ima dana vise n`o kobasica :D
Malo me je sve ovo izbacilo iz takta, pa sam uz pomoc stapa i kanapa povezao sve. Sada znam sta mi treba, pa cu ovih dana srediti sve kako dolikuje.
Ostavio sam danas da trci antifriz kroz ceo sistem, da vidim da li ce negde da curne, pa cu sutra da pregradim hladnjak.
Ako mislis na razliku u temperaturi motora, ubedjen sam da ce razlika biti minimalna (ako je bude uopste).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Citat: Keka poslato 29.04.2012. - 23:18
Pre rada obavezno izvrsi merenje temperatura vazduha koji izduvava ventilacija sa i bez klime, a pri zagrejanom motoru, kao i posle ugradnje. Mislim da ce to biti najrelevantniji pokazatelj opravdanosti ugradnje.

Citat: Keka poslato 30.04.2012. - 07:32
Ako se vrednosti nativno uklapaju u ovu tabelu, ja tu ne bih nista cinculirao.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

:D
Meni je bez klime uvek izduvavao mlak vazduh, tako da razlike sigurno ima. Ti ces, kao Dr. da poneses neki toplomer na okupljanje, pa cemo izmeriti temperaturu za satvorenom i otvorenom slavinom  :crazy:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Ako ne zaboravim.

Juce sam merio temperaturu vazduha koji izduvava klima, pri spoljnoj temperaturi 23 C (po displeju na pumpi), na soferku je duvao vazduh od 2 C.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Jedinu primedbu imam na to sto nisi obradio (napravio rebra na strugu utiskivanjem) zavrsetak bakarne cevi.

Zoran

Hobbista čestitam. Rebra bi svakako dobro došla jer je radni opseg od -30*C do +110*C pa da ne bude corkanja...ili spadanja  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Tesko je na toj bakarnoj cevi napraviti to "zadebljanje" (rebro) utiskivanjem bez odgovarajuceg alata..
@Hobista: Ako se i odlucis da osiguras crevo od spadanja, najlakse je na postojece cevi navuci prsten sirine 5-6mm od  sire bakarne cevi (i to za broj veca)  i lepo taj prsten meko zalemiti na krajeve ovih cevi. Posle se samo turpijom ili smirglom malo obore ivice, i zadebljanje je napravljeno.  :wave:

hobbista

Nece to nigde da mrdne. Mali je pritisak u sistemu, a i selne su zicane  :)
Nema potrebe praviti prsten - vec postoji gotov, i koristi se kao zaptivac u sistemima sa bakarnim cevima. Ili je mogla pri vrhu da se zagreje bakarna cev u krug, pa da se nabije.

Za sada je sve suvo ispod haube  :to:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D