Ventil za zatvaranje grejanja

prethodna tema - sledeća tema

stojakovicv

Ovih vrućih letnjih dana, pade mi na pamet da zatvorim dovod tople vode u kabinu....
Kao što je poznato topla (vrela) voda iz sistema hladjenja motora stalno protiče kroz radijator koji se nalazi u kabini. Polugicom toplo-hladno na konzoli se samo usmerava vazduh koji po potrebi ide preko ovog radijatora.

Taj radijator, po mom mišljenju u ove tople dane nepotrebno zagreva kabinu. Verovatno zbog njega i klimi treba dugo vremena da odradio posao.

Uzeo sam ručni ventil za vodu i napravio dva rebrasta priključka na krajevima. Planiram da prekinem crevo koje dovodi toplu vodu u kabinu i da tu ugradim ventil.
Leti će on biti zatvoren i nema nepotrebnog grejanja kabine.

Da li mislite da bi to moglo da naruši sistem hladjenja motora. Računam da je taj radijator mnogo manje zapremine od glavnog hladnjaka motora, pa... valjda ne bi trebalo biti problema?









kiconix

To sam vec video, mislim da treba pustati vodu barem jedno nedeljno. Sa nekim razlogom je uvedena cirkulacija, e sad ja bas ne bih ispitivao razloge.

mladja73

E ova tema me vratila u proslost....

Isti problem sam imao na prtkodnom automobilu (Aleko). Njemu je kroz radijator voda cirkulisala non stop, sistemom klapni vazduh se usmerivao prema kabini, a taj sistem naravno nije radio kako treba pa je leti temperatura u kabini bila, malo je reci paklena..
Znaci uradjeno je upravo ono sto je stojakovicv predlozio. Uzeta je slavina od z101 i montirana na dovod radijatora i nisam imao nikakav problem sa radom automobila.

To je moje iskustvo  a kako bi to funkcionisalo na Daciji ne znam, ali mislim da ne bi bilo problema.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

stojakovicv

Ugradio sam ventil u proleće ove godine. Dovod tople vode u kabinu je bio zatvoren čitavavo leto. Otvorio sam ga tek pre 15-tak dana.

Prromena sa ventilom i bez ventila je znatna! Klima mnogo brže i efikasnije ohladi auto.

hobbista

To i meni sleduje, obzirom da postojeca klapna bas i ne zatvara dobro  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Gde si nabavio i kakav ventil?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Drinski67

Citat: stojakovicv poslato 21.10.2011. - 10:47
Ugradio sam ventil u proleće ove godine. Dovod tople vode u kabinu je bio zatvoren čitavavo leto. Otvorio sam ga tek pre 15-tak dana.

Prromena sa ventilom i bez ventila je znatna! Klima mnogo brže i efikasnije ohladi auto.

Stojakovicu, mnogo bi mi značilo ako bi objasnio kako si to uradio.. skuvaše mi se noge, počeće i gljivice, pa atletsko stopalo....

Pooaži Stojakovicu, kao lekar pacijentu  :)
Logan 1.5DCI, Laureat pack New Edition od 2006
Opel Kadet 1.6D 86' godiste do 2006

hobbista

#7
Gledao sam danas, ali je problem sto je na istoj grani, odnosno u istom krugu i isparivac za TNG.
Samim tim, ne dolazi u obzir prekid kruga, vec neka od opcija:
- dva ventila + dve racve
- trokraki ventil + racva
- cetvorokraki ventil

Skoro da sam siguran da ovo poslednje ne postoji (ili je egzotika).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Ventil mozes da stavis izmedju T racve za isparivac i malog hladnjaka. Naravno ako isparivac nije vezan redno.

To je posao od 10 minuta, samo jos da neko kaze koliki je unutrasnji i spoljni precnik creva zbog nabavke odgovarajuceg ventila i selni.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Citat: Keka poslato 29.04.2012. - 09:04
...Naravno ako isparivac nije vezan redno.
Jeste vezan redno  :agr:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Prebaci na paralelno.

Sad sam merio, unutrasnji precnik creva je 20mm, a odgovara selna 16-25 mm.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

A ako vec preradjujes neka ti napravi neko prohromske "T" razvode, kako bi mogao propisno da stegnes selnu.

hobbista

Paralelna veza moze da pravi probleme zimi. Trokraki ventil bi bio najbolje resenje, ako postoji takav (a da nije bezobrazno skup).
T racve cu uzeti plasticne - ima kvalitetnih.
Pored problema sa klapnom koja ne zatvara dobro, duvanje na vozaceve noge ide preko cevi za mali hladnjak  :banghead:
Definitivno cu nekako zatvoriti protok u mali hladnjak.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Meni je oduvek paralelno i nisam imao problema ni leti ni zimi.

Za sada sam pronasao slavinu od Floride koja bi mogla da odgovara.

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=34268

Medjutim, kazu da cesto i brzo procuri.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

@hobbista i @Keka, ako sam dobro razumeo vas dvojca imate nameru da ugradjujete ventil koji zatvara dotok tople vode u grejac?  Pitanje je da li je fabrika ovaj ventil izostavila zbog ustede ili iz razloga hladjenja motora?
Moj otac je ceo zivot radio u Ikatrem-u na projektovanju hladnjaka i grejaca, upravo sam popricao sa njim.
Mozda mogu da vam pomognem, potrebni su mi sledeci podaci:
-Dimenzija hladnjaka motora D x V x S
-Dimenzija grejaca kabine    D x V x S
-Makar orjentaciona zapremina sistema hladjenja.
-Kubikaza i snaga motora.

Sa ovim podacima mozemo preko termodinamickih formula doci do zakljucka zasto ventil ne postoji i da li sme uopste da se ugradjuje, zbog hladjenja motora.

Bilo bi pozeljno da okacite neku sliku kabinskog grejaca i svih cevi-vodova vode, da covek moze da stekne neki uvid u stanje.  :wave: