Razlike - 1.4 8v vs 1.6 8v ?

prethodna tema - sledeća tema

DarioGTI

dakle, zanimaju me razlike u djelovima motora, na E(K)7J 1.4 8v 75ks i K7M 1.6 8v  90ks iz Dacia modela?

odnosno, sto cini tih 200kubika razlike, posto je koncept motora isti(dali su to klipovi, visina glave, ECU mapa....? )

hvala!
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

krle

#1
Razlika u tih 200 kubika je zbog dužeg hoda klipa kod K7M motora.

Uopšteno:

Identičan je prečnik klipa, ali se razlikuju po konstrukciji .  
Razlike su u bloku motora, bregastoj osovini i radilici. Identični su  glava motora, klipnjače, karter, pumpa za ulje,razvod motora,pumpa za vodu.

Primer:
Mere bregova na bregastoj nisu iste:






Napomena:
Postoje i razlike u zavisnosti od godine prozvodnje i između samih K7J motora odnosno K7M.


DarioGTI

hvala Krle!
ovo mi je puno pomoglo!  :ziveli:

ps: ako neko zna jos nesto o ovome, neka dopise.  :dobro: (nikad dosta informacija  :) )
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

maestral5747

Hm, a koliko bi bio težak zahvat pretvoriti 1,4 u 1,6 motor? Ne mislim na kompletnu zamjenu motora. Utopija ili...

DarioGTI

vjerojatno bi bilo puno kompliciranije nego izvadit 1.4 i stavit 1.6 (+ ECU sa mapom od 1.6).

a i dok bi skupio sve djelove od 1.6, mogao bi nabaviti kompletan 1.6 i napraviti velik servis na njemu. 

ja sam imao upravu zelju to napraviti, ali nakon savjetovanja sa nekima koji su radili slicne zahvate, i kad sam sve stavio na papir, naprosto se ne isplati.  :doh: :glare:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

hobbista

Nemam tačne podatke o bloku. Mislim da nije isti :(
Koriste istu meru klipova (79,5) ali je hod 70 odnosno 80,5
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Mislim da je pretvaranje 1.4 u 1.6 nemoguća misija. Stepen kompresije je isti, glava motora je ista, pa sledi da klip u GMT stoji niže kod 1.6 motora. Uzevši u obzir još i desetak milimetara duži hod klipa, izlazi da je osa radilice spuštena bar za 6-7mm u odnosu na 1.4 motor. Dovoljno da se i ne mora dalje razmatrati niti ulaziti u detalje.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

maestral5747

znači kad mi motor vrisne, samo naći 1,6 od karamboliranog Logana  :D

mladen895

A što bi ti vrisno motor?Jedan kolega nije menjao ulje 87 000 pa se na kraju smilovao i promenio ga. Do sada na taksiju ima oko 300 000.
Kad se mora,sve  je tesko.

krle

Citat: maestral5747 poslato 08.11.2010. - 20:22
Hm, a koliko bi bio težak zahvat pretvoriti 1,4 u 1,6 motor? Ne mislim na kompletnu zamjenu motora. Utopija ili...

Konverzija je teoretski  moguća, uz uslov da su isti blokovi motora. Da bi se povećao  hod klipa za 10.5mm  potrebne su kraće klipnjače za 5.25mm i radilica čija su kolena duža sa 5.25 mm. Ovim spustamo  DMT za 10.5mm, dok GMT ostaje u istoj ravni.

Prema dostupnim podacima postoje razlike u bloku motora pa je to ,kao što Loganovac kaže, nemoguća misija.

Keka

Sad sam se malo bavio menjacima, JH1 i JH3 prakticno nemaju razlike.

Cak su i prenosni odnosi u JH3 kod Megana vrlo slicni ovima kod Logana.

Sta je onda uzork lenjih motora? Bilo bi zanimljivo kad bi neko oterao auto na Dyno test, i kad bi neko probao da zameni ECU sa odgovarajucim sa Renaulta.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

 Ovo "710" mislim da označava prateće sisteme na motoru (usisna grana, izduvna grana, oblik kartera, filter zraka i sl.)

                                                                                                                                                     Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Zašto te stvari stavljaju kao deo oznake motora kad nisu bitne, trebalo bi da se motori razlikuju po bregastoj, zar ne?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

 Bregasta ima uticaj na oblik krive obrtnog momenta i na sve što proističe iz toga a "710" valjda na oblik prostora u karoseriji u koji će se smjestiti motor ako se ne varam.

                                                                                                                                                                                                                    Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Milence

@Loganovac
Pojma nemam ali ono što primetih je jako oskudan broj vozila u koje je ugrađivan taj agregat.

Ima li ko tačnu oznaku bregaste da se malo igram i nađem neku koja "paše" a da ima veće "budže" :bonk: