Preporuka za novi akumulator

prethodna tema - sledeća tema

koznazna

Zdravo svima,

Danas je na mom Loganu 1.4 MPI posle 4 godine definitvno otišao akumulator Calciu 60Ah ili tako nekako. Pregledao sam više tema gde se spominje akumulator ali nisam previše saznao o tome koje su adekvatne zamene za fabričke.U Tempu imaju START (Sombor) 12V 66Ah za nekih 4700 dinara ako sam dobro zapamtio. Nisam ga kupio jer mi se čini da je položaj + i - polova takav da će mi kablovi sa klemama biti prekratki pa nisam hteo da eksperimentišem.

Koje su vaše preporuke za novi i okvirne cene?

Pozdrav.

Keka

Nisi napisao koji Logan je u pitanju, i koji je kapacitet fabrickog akumulatora.

U principu cestiti akumulatori su:
Varta (serija Blue)
Bosch (serija S4)
Exide (serija Premium)

eventualno neki Black ili White Horse ako odgovara kapacitet i startna snaga.

Najvaznije je da akumulator koji kupujes bude svez, znaci da ne stoji duze od mesec-dva u radnji (u odnosu na datum proizvodnje).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


koznazna

Benzinac 1.4 MPI, a kapacitet fabričkog je 60 Ah

bmiillan

i obrati paznju na polozaj plus i minus kleme
imas akumulatore sa desnim i levim plusem
nemoj na silu uzmi veci cekic

Keka

Ukoliko je nazivna struja za doticni akumulator 540 A, onda se neces ovajditi od domacih akumulatora, tj. tesko ces naci sa istim karakteristikama.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


koznazna

Kupio sam Energizer sa desnim + polom (oko 6500 din).

Kada se akumulator montira okrene se za 180 stepeni i onda taj + pol dodje sa leve strane. Prvo sam uzeo pogresan  :ljut: pa sam išao da menjam za odgovarajući.

Auto normalno sada pali, ali imam jedno pitanje.

U uputstvu za upotrebu akumulatora stoji:

"...pre ugradnje akumulatora preporučujemo kontrolu napona punjena sistema u vozilu i ono MORA biti 14,2 do 14,4V."

Da li je ovo stvarno tačno s obzirom da sam ja izmerio 13,8V ?


P.S. Hteo sam da uzmem Bosch S4 ali mi je prodavac rekao da je on za japanska vozila i da je on visok za Daciu i da će mi udarati  haubu. 

Keka

Energizer je solidan izbor.

Definitivno doticna prodavnica nije najbolje snabdevena.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Trebalo bi biti 14,2 - 14,4 V kada je potpuno napunjen. Vjerovatno nije skroz pun pa je napon malo manji što je normalno.

                                                                                                                                               Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

krle

#8
 Zavisi to i od alternatora.  Ako on daje 13.8V, toliko se maksimalno može    i  izmeriti.

Juče sam  kupio Black Horse Ca 66Ah -  540A sa D+ klemom, proizveden je 09.06.2010.g.Staje knap   u "kadicu". Od 72Ah-620A su potpuno istih dimenzija, ali su bili stari 3-4  meseca pa zato   nisam uzeo ovaj tip. Nisam imao vremena da puno tražim, bilo je prva radnja i kupuj. Cena je ista za oba tipa, 5400.din.

Preporučujem ovaj drugi, jer je jači (620A).

Zoran

 TopLa Crvena je sigurno dobar izbor za relativno malo para. Dva puta godišnje provjeri nivo elektrolita i povremeno napon punjenja i samo gasaj.

                                                                                                                                                                                      Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Evo pune dve godine gura Black horse.
Zadovoljan.

LeNgenda

Citat: krle poslato 09.07.2010. - 19:19
Staje knap   u "kadicu". Od 72Ah-620A su potpuno istih dimenzija

Preporučujem ovaj drugi, jer je jači (620A).

E, to sam hteo da pitam...

Jel valja pravilo da se bez obzira na to kakav je aku u prvoj ugradnji, kad on crkne u auto stavi najveci sto moze da stane? Veci aku, veci kapacitet, jaca struja, lakse se zavrti anlaser, itd....

Jel skodi jaca struja od "propisane"?
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

Nije to "jača struja od propisane" - struja je onolika koliko potrošač "vuče" a na akumulatoru je da to može da mu obezbedi. Znači, to je maksimalna struja kojom akumulator sme da se optereti a da ne dođe do problema - znači što veća to bolje. Generalno, ja uvek biram najveći kapacitet koji može da se uglavi, sa najvećom maks. strujom.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Naravno.  :to:
U svakom slučaju ne treba preterivati i ići sa nekim nelogičnim i nepotrebnim kapacitetom, recimo 100Ah, jer se  može    opteretiti i eventualno
oštetiti alternator impulsom jake struje  na  početku punjenja (dopunjavanja) akumulatora.  

Keka

Citat: Zoran poslato 19.07.2010. - 20:35
... problematici (dobro je da je veći ali ne prevelik). Premali crkne brzo a preveliki je opasnost                                                                                                                                                                                                      Zoran

O cemu ovde pricamo? Ja sam cuo da
Citatsize matters
,
Citatmali ali tehnicar
i slicno, ali ne vidim vezu sa akumulatorima.

Ako je fabrika propisala i stavila npr. 60 Ah (540A), onda ne treba ponovo izmisljati rupu na saksiji.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!