Pritisak u gumama

prethodna tema - sledeća tema

jasho

Prekjuče bio na pumpi , rekoh da proverim pritisak, kad ono 2,7 bara, a na vratima piše prednje na 2 bara , a zadnje na 2,2, rekoh neispravan barometar, odem do vulkanizera Tigar prodavnica, čovek izmeri 2,5 bara, izgleda da u fabrici malo dodaju!

Kakva su vaša iskustva i po vama koliki pritisak bi trebao da bude u gumama?

ppejic

O ovome je vec negde pisano.

Da bi se vozilo sto sigurnije transportovalo na kamionu, pneumatici se pumpaju na veci pritisak od deklarisanog. Kada je pritisak veci, vozilo se bolje fiksirano pri transportu.

Obaveza salona koji ti je prodao auto da pre isporuke obezbedi odgovarjuci, fabricki definisam, pritisak u pneumaticima, za voznju.

Peja

jasho

#2
Citat: ppejic poslato 12.10.2009. - 08:44
O ovome je vec negde pisano.

Da bi se vozilo sto sigurnije transportovalo na kamionu, pneumatici se pumpaju na veci pritisak od deklarisanog. Kada je pritisak veci, vozilo se bolje fiksirano pri transportu.

Obaveza salona koji ti je prodao auto da pre isporuke obezbedi odgovarjuci, fabricki definisam, pritisak u pneumaticima, za voznju.

Peja

Očigledno da to nisu uradili, a ja sam 10 meseci vozio i prešao 11000 km sa prepumpanim gumama! :hm:

Loganovac

Pri isporuci je to njihova odgovornost, a za 11.000km si sam kriv!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

a jeli, kad je guma ispumpana i nema dovolji pritisak, dobro, a sta fali gumi ako je malo vise napumpana?, cak meni su ranije neki savetovali (vulkanizeri), da guma duze traje ako je pritisak malo preko, nesecam se vise koliko. I da ne zaboravim, el nove dacije stizu sa tubeles?
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

ppejic

tubeles? NARAVNO!

Prepumpamni pneumatik mozda stedi sam pneumatik, neznatno smanji potrosnju, povecavaju trag kocenja, ALI ostecuje trap, silen blokove, a pri tome imas utisak da su ti tockovi drveni.

Ja vozim iskljucivo po preporukama sa nalepnice na vozilu.

Peja


Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Deda

Citat: ppejic poslato 12.10.2009. - 11:02
tubeles? NARAVNO!

Prepumpamni pneumatik mozda stedi sam pneumatik, neznatno smanji potrosnju, povecavaju trag kocenja, ALI ostecuje trap, silen blokove, a pri tome imas utisak da su ti tockovi drveni.

Ja vozim iskljucivo po preporukama sa nalepnice na vozilu.

Peja



...da ne prepisujem. Amin !!!
Bravo Pejo...  :hall: :hall:

Keka

Citat: brane poslato 12.10.2009. - 10:42
a jeli, kad je guma ispumpana i nema dovolji pritisak, dobro, a sta fali gumi ako je malo vise napumpana?, cak meni su ranije neki savetovali (vulkanizeri), da guma duze traje ako je pritisak malo preko, nesecam se vise koliko. I da ne zaboravim, el nove dacije stizu sa tubeles?

A pri duzoj voznji, ako se guma dobro ugreje i pritisak jos malo poraste preko tolerancije gume, moze da bude  :fire:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Keko, samo meni za ljubav, pročitaj šta ti piše na Continental gumama - koliki je max. dozvoljeni pritisak? Kad budeš video 3 bara, onda mi kaži na koju to temperaturu guma treba da se zagreje da bi sa čak 2.5 podigao na 3 bara?  :njanja:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

 :offtopic:
Mrzi me da silazim po kisi  :lau:

I ne greje se isto Continental sa "Temperature A" kao i Montana sa "Temperature B" niti su navedeni parametri podjednako prihvatljivi. U svakom slucaju ne bih se usudio da vozim Montanu sa 2,5+ bara, a za Conti, mozda ako budem dovoljno  :fiju:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


DarioGTI

guma glavu cuva :amen: i zato treba pritisak biti onoliki koliko je preporuceno za tu gumu tj vozilo...

prevelik pritisak smanjuje potrosnju - istina, ali istina je i da pri vecem pritisku guma gubi grip sa podlogom, a tad je svima jasno sta se moze desiti....

pri premalom pritisku auto je trom, neide, i lose se drzi u krivinama.... i povecava se potrosnja...

opet: guma glavu cuva!! (vasu i tuđu)
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Veterinar

To sto je u prednjim 2.0, a zadnjim 2,2 je pomalo apsurdno. Zvao sam cak i Daciu i slao mailove pre par godina i dobio odgovor 1,9 i 2,1. Bla, bla. Prednje i zadnje drzim na 2,2, ako idem na duzi put sa teretom, na 2,3. Kormoranke su mi trajale 80000. Kad sam ugradjivao na zadnjim tockovima Siguru pitam tipa na koliko je naduvao, on kaze na 2,0. Ja ga zamolim da naduva na 2,2, on prevrne ocima. Krenem na posao i nesto mi ne da mira... Odem na pumpu, a ono 3,0!!!! Proverim prednje 2,2. Odem na drugu pumpu, ono - ista situacija, zadnje (on duvao) 3,0 i 2,8, a moje prednje 2,2. Da ga  :cekicem:. Jednom mi se desilo kod opravke da mi nakon poznatog Bg vulkanizera (presao sam oko 150 km) nesto lupka u tocku, a ne oseti se na volanu. Elem, kad sam skinuo ratkapnu, srafovi se odvrnuli i udaraju po njoj !? Da sam otisao kod majstora da proverim to, do njega bih mozda bez tocka ostao. Uh!
Sve u svemu, nema potrebe za preko 2,3 (osim za rezervnu). Pri kupovini je normalno da je iznad normale. Moj prijatelj cak skida tockove ako mu auto stoji u mestu dugo, ili malo jace naduva gume, da se manje deformisu (ne znam da li ima smisla, ali vidjao sam i "kockaste" nakon duzeg parkiranja sa poluizduvanim).

Loganovac

Nisi ti izgleda video test severnog jelena, onaj u Autobildu gde su namerno prevrnuli Logana. Da jesi, shvatio bi zašto baš zadnje gume moraju da budu napumpane. A prednje (iz razloga koje je Peja naveo, da bi se sačuvao trap) mogu da budu nešto mekše.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.