Zupcasti kais

prethodna tema - sledeća tema

Goky

Mislim da se ništa ne može dokazati. Da je automobil, kada se sve to desilo, odšlepan u ovlašćeni servis (naravno ne u onom gde je urađen veliki servis) pa uz njihov zapisnik u kome bi se konstatovalo da nije urađen veliki servis da se pokusa nesto.
Vaćarenje je moguće jer je servisni interval 60.000 km ili 4 godine pa oni koji prelaze malu kilometražu su pogodni za muljažu. Auto održavate stalno u istom servisu, serviser ide svesno da će vlasnik za 8 godina preći 80-90.000 km sto kaiš iz I ugradnje bi trebao da izdrži (a i na zapadu mislim da je interval 90.000 ili 6 godina).
100-ak eura set + radni sati, malo li je.
Ovo je moje mišljenje i ne mora da znači da sam u pravu.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

sds21

#16
Mali off, ali vezan je za AC Krunic.  :offtopic:
Pre dva meseca radjen mali servis na 75k km. Inace je auto od kupovine odrzavan kod njih. Zavrsen servis, dovezli se ispred zgrade i delove uzeh da pogledam, a otac kao, daj odmah da ih bacimo, i onako samo zauzimaju mesta. Otvorim filter kutija sa filterom vazduha, unutra nov filter. Sigurno se nisu zeznuli da su zamenili i greskom spakovali nov. Sednemo u auto i odemo u AC Krunic. Kazemo da su nam greskom spakovali novi filter. Znao je odmah o cemu se radi, pozvao sina vlasnika, on zove majstora koji je radio auto da dodje i proveri da li je zamenjen. Majstor cim smo dosli, kaze zaboravio sam da zamenim. Vlasnik odmah kaze da ce trosak filtera majstor da plati, da ima 3 filtera i o cemu razmislja ako jedan zaboravi... i da nam vrate pare (oko 700din). Nije nam do para, vec tu krenemo sa diskusijom, ko ce nama da garantuje da su ostali delovi zamenjeni, sta bi se desilo da nismo primetili, da smo bacili zamenjene delove i vozili sa starim filterom jos 15k km...? Najbezobraznije od svega, majstor zamenio filter, bez izvinjenja, bez bilo kakvih reci da mu se promakla greska, samo kaze "eto" i ode.  :badmood: Tu mi je pukao film i rekoh sad cu da se svadjam i da trazim besplatan sledeci servis... ali otac kao pusti, mukica verovatno radi za bednu platu, da ne dobija otkaz. Generalno mene kao korisnika to ne interesuje, i ja kao vlasnik firme stojim i odgovaram za svoje zaposlene. Ali neka.  Prodaja, vlasnici i prijem vozila u servisu deluju ok ljudi, ali ocigledno su im majstori neodgovorni.

dekiv68

Čist bezobrazluk koji treba prijaviti Reno-Nisan  :ranting:.

Zato mislim da je bolje ići u servise koji dozvoljavaju tj. kod kojih postoji mogućnost posmatranja servisnih radnji. Ne da bi netremice pazili (posmatrali) šta mehaničari rade već u servisima gde je to moguće mehaničari se drugačije ponašaju, mada u svakom žitu ima kukolja. U svakom slučaju ako ovo rade u navedenom servisu treba ga izbegavati u širokom luku.

Preddrag

Ja ih prijavih Renault Nissan Srbija d.o.o., a oni ih brane. Navodno papiri dokazuju da su sve odradili i da im je zao za ono sto se desilo. Datum na kaisu dokazuje da su ga zamenili. A datuma nigde.

maestral5747

#19
Nikako mi nije jasno da je interval zamjene 60000 km, kad isti motor kod mene u meganeu ima interval 120000km. Ja ga mijenjam radi sigurnosti svakih 100 i to provjerene marke (contitech, Ina, airtex, itd) u neovlastenom servisu.
Preddrag, koliko imas ukupno km predenih?

šlapatalk

Preddrag

U tom momentu oko 85000 km.

hobbista

Ovo mi ne liči na kaiš koji je toliko prešao  :ne:

7700273650 i 8200537021 su kat. brojevi dela.
58096x17 - 580 je, pretpostavljam, dužina. 96 je broj zuba, 17 je širina.

Ostaje 044 i 045 što bi moglo da označava datum - 0 kao 2010 i 44 - 45 kao nedelja te godine. Baš ću sutra da pogledam na nekim drugim kaiševima  :ces:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Preddrag

Hvala puno za ove informacije.

slavko_bgd

Možda na kaišu nema oznake godine proizvodnje ali treba pogledati na španeru i roleru da li ih ima i koje su. Obično to bude jedan mali krug sa dvocifrenim brojevima i strelicom koja pokazuje na broj. To je oznaka godine proizvodnje. Nekada dodatno bude krug sa brojevima 1-12 koji predstavljaju mesece u toj godini kada je deo napravljen. Tako mi je bilo na originalnim španerima i na Scenic-u i na Citroenu C3. Ako nađem negde te fotografije postaviću ih.

Znači, ako su na roleru ili španeru oznake godine i datuma nakon 2009 i pre 2013 - sigurno je zamenjen i kaiš. Meni nema logike da bi neko promenio sve ostalo a zbog 15-20EUR rizikovao preskupu štetu. A da zupčasti pucaju pre nego što bi trebalo-pucaju. Isto kao što nekada traju daleko duže od propisanog roka za zamenu.

vujanovgoran

Ako je majstor zaboravio da zameni filter vec ga spakovao znaci da je pod pritiskom i da nesto muljaju pa se zabunio. Na 60000km, mislim da promene samo kais, a naplate i spanere,a ponekom i pumpu. Treba obratiti svaki detalj posle servisa i onda ih tuziti ako se nadje neka nepravilnost.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

VaskezNS

Citat: Preddrag poslato 10.07.2016. - 12:03
Da, bas tako. Pametno pises. Ja stvarno ne znam da li uopste nesto mogu da dokazem i kako. Vec su mi odgovorili, kako su odgovorili i mislim da je ta prica zavrsena.

Izvinjavam se što u svom prethodnom postu nisam stavio dobar link na moju situaciju koja je (skoro) ekvivalentna ovoj. Sreća je bila ta što sam odlučio da ranije uradim veliki servis kod privatnog majstora i tako imao šta i da vidim.

Link je:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1117.msg92339#msg92339

p.s. hvala hobisti na ispravci  :wave:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

hobbista

 :dobro:

Nikako da stignem, ali nameravam u toku ovog meseca da odradim (konačno) veliki servis.
Pa ću onda postaviti slike delova koji su prešli 100.000km čisto da budu tu za poređenje.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

#27
Koliko se sjećam ja sam fabrički zamijenio na 110 000 km pa sledeći na 220 000 km. Fabrički Gates je bio super a ovaj drugi (Dayco) nije izgledao baš ubijedljivo. Što ne uslika to oštećenje na kaišu'
Kako izgleda sa unutrašnje strane?
Sam svoj gazda - vazda.

maestral5747

znači može 100.000, onaj interval od 60.000 je samo izmišljotina za servisere da dodatno zarade, a ne naprave ništa. Eventualno samo štetu jer stave novi remen i dotegnu ga na staru pumpu koja kasnije procuri

Zoran

Uslikaj samo oštećenje i presavi kaiš naopačke i uslikaj zube.
Sam svoj gazda - vazda.