Zupcasti kais

prethodna tema - sledeća tema

Preddrag

Ne nadjoh neku temu gde se pisalo o godini proizvodnje zupcastog kaisa, a konkretno me interesuje da li na samom kaisu postoji datum kada je proizveden. Na osnovu svih podataka koji su navedeni na samom kaisu ne mogu da ukapiram godinu proizvodnje. Imao sam peh sa zupcastim kaisem i potrebno mi je da saznam godinu proizvodnje. Hvala puno.

speedo

Sam zupčasti nisam zagledao, ali je na kutiji pisao datum proizvodnje, mart 2016. Radi se o Continental kaišu.

Raja

Preddrag-e, možeš li nam ukratko opisati kakav si to imao peh sa zupčastim kaišem?

Preddrag

Naravno. U voznji, na putu doslo je do havarije zupcastog kaisa i u prvom momentu do dolaska majstora nisam ni znao sta me je zadesilo. To mi se desilo na 150km od mesta gde zivim. Da situacija bude gora bilo je rano jutro, nekako sam u blizini od oko 5km nasao majstora koji je momentalno konstatovao da je u pitanju zupcasti kais. Odslepao me do svoje radionice, bio sam prisutan da vidim sta se sve desilo. Na ,"srecu" samo su se pokrivili ventili. Stvar je u tome da mi je taj majstor, koga sam u zivotu prvi put video, rekao da nije ni cudo da je doslo do toga, jer kais nije menjan nikada, da je iz prve ugradnje. Moje zaprepascenje je bilo veliko jer sam u tacnim vremenskim intervalima posecivao ovlasceni servis (i nikada nikoga van tog istog servisa), gde je uradjen i veliki servis, redovno uvek menjano ulje, filteri i sve kako treba. Naime, 2013.godine uradio sam veliki servis i tada su zamenjeni kaisevi i naravno naplaceno oko 15000 din. Imam sve papire i delove koje su zamenili. Medjutim, ovaj majstor je bio poprilicno siguran da nikada nista na autu nije otvarano, da je kais iz prve ugradnje. Kada sam zavrsio sa servisom obratio sam se direktno Renault Nissan Srbija d.o.o. koji su odgovorili ovako:
Iz radnog naloga i fakture (koje Vam prosleđujemo u prilogu) je razvidno da ste sa predmetnim vozilom dana 18.05.2013. posetili ovlašćeni servis ...... radi redovnog servisa i zamene kaiševa.  Po programu održavanja propisanom za predmetno vozilo, set kaiševa se menja na 60.000 pređenih kilometara ili 4 godine starosti. Pomenuta zamena je izvršena zbog ispunjenog kriterijuma starosti. Ugrađen je set zupčastog i linijski kaiš. Na ugrađenim kaiševima stoji i datum proizvodnje, te na istim možete proveriti da su ugrađeni kaiševi proizvedeni 2013. godine, dok je samo vozilo proizvedeno 2009. godine.
Uzrok havarije koja se dogodila 15.06. na Vašem vozilu nažalost ne možemo komentarisati, obzirom da dijagnostički pregled vozila nije izvršen u ovlašćenom servisu, te nemamo uvid u adekvatne informacije.

Obzirom da ste naveli da je navedeni problem sada otklonjen (u neovlašćenom servisu), pozivamo Vas da prilikom održavanja vozila ukažete poverenje ovlašćenoj Dacia servisnoj mreži. Na raspolaganju su Vam, pored ovlašćenog servisa ..... i drugi ovlašćeni servisi Dacia : http://www.dacia.rs/distributeri/index.html .

Ukoliko se odlučite za servisiranje Vašeg vozila u ovlašćenoj mreži, preporučujemo da se uključite i u Dacia 5+ program održavanja, uz koji dobijate uslugu Dacia pomoći na putu i popust na rezervne delove. Više detalja o navedenoj usluzi, možete pročitati na sledećem linku:http://www.dacia.rs/postprodajne-usluge/dacia-5+/dacia_5+_program.html .

Za dodatne informacije, služba Odnosa sa strankama Vam stoji na raspolaganju.
Želimo Vam sigurnu i prijatnu vožnju Vašeg vozila Dacia Sandero!

Srdačan pozdrav,

Zbog svega ovoga mi je potrebno, da radi svog mira i otklanjanja sumnji u rad ovlascenog servisa saznam datum proizvodnje kaisa koji se pokvario.

Aleks

Da se sad ja ne pravim pametan, ali kad god su mi nesto menjali u servisu trazio sam da mi spakuju stare delove. Sto ne mora da bude dokaz da su delovi stvarno zamenjeni ali eto... Mozda si trebao da auto odslepas u servis gde su kaisevi , navodno, zamenjeni.

Preddrag

Ja imam sve te delove koje su zamenili, ali to nije nikakav dokaz. Oni su mogli da mi daju od ko zna kog auta, jer verovatno postoje ljudi koji nece stare delove. Ipak, sam bio 150km od tog servisa i slepanje bi bilo malo preskupo. A i u tim momentima mi je bilo najbitnije da sto pre resim kvar na autu. I ovako je to potrajalo... Ako postoji datum proizvodnje na kaisu, ja bih znao i kada je proizveden taj koji su mi dali kao zamenjeni iz prve ugradnje.

Zoran

Pa ako ti nije problem uslikaj taj zupčasti da ga vidimo. Jedna slika govori više od 1000 riječi.
Sam svoj gazda - vazda.

Preddrag

Slikacu ujutru, po dnevnom svetlu, nesto mi ne uspeva sada.

VaskezNS

#8
Citat: Preddrag poslato 09.07.2016. - 17:04
Stvar je u tome da mi je taj majstor, koga sam u zivotu prvi put video, rekao da nije ni cudo da je doslo do toga, jer kais nije menjan nikada, da je iz prve ugradnje. Moje zaprepascenje je bilo veliko jer sam u tacnim vremenskim intervalima posecivao ovlasceni servis (i nikada nikoga van tog istog servisa), gde je uradjen i veliki servis, redovno uvek menjano ulje, filteri i sve kako treba. Naime, 2013.godine uradio sam veliki servis i tada su zamenjeni kaisevi i naravno naplaceno oko 15000 din. Imam sve papire i delove koje su zamenili. Medjutim, ovaj majstor je bio poprilicno siguran da nikada nista na autu nije otvarano, da je kais iz prve ugradnje.

Ista situacija - pogledaj moj post iz 2012. - lično sam gledao demontažu starog kaiša i da se uverim da je to upravo taj koji je skinut te da vidim kako izgleda. Definitivno nije menjan na velikom (u ovlašćenom servisu) a u knjižici je to uredno zavedeno. Jedino što se ne sećam da sam na starom kaišu negde mogao da uočim datum proizvodnje...
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Preddrag

#9
Evo slika...

saša61beograd

#10
Ne znam šta je sporno.U ovlašćenim servisima stavljaju Gates sa Reno znakom.Ovaj je isti kao moj stari kaiš koga još čuvam (stavljen u Kompresoru 2011).Ne mogu da verujem da bi bilo koji servis "zabušio" na zupčastom koji košta 10-15 evra.Da li je skidan poklopac zupčastog i nosač motora,uvek se vidi po šrafovima.Ako je skidan poklopac,sumanuto je da nije promenjen i zupčasti.
Znima me u kakvom su stanju pumpa i španer.

Preddrag

#11
Stvar je u tome da nista nije otvarano, nije skidan poklopac zupcastog (tako kaze majstor, koji nema nikakvog interesa da laze), a sve je uredno naplaceno -  ne 15000-tak hiljada koliko sam napisao vec 24.492,87 din., plus mi je to izazvalo havariju na putu i morao sam da platim 120e, izgubljeno vreme... Po fakturi i radnom nalogu koje imam sa svim delovima koji su zamenjeni (pronasao sam kesu u kojoj su i filter vazduha, kutija filtera ulja, PK kais). Po fakturi set zupcastog kosta 11.409,38 din. plus rad 3050,86 din. Dve nedelje posle kvara sam trebao da podjem za Grcku. Koliko bi me to tamo kostalo? Znaci, na servise sam uvek isao redovno u ovlascenom servisu AC Krunic Nis i nisam pitao sta koliko kosta i sta treba da se menja. Sigurno ne bih dozvolio sebi da zbog 100, 150, 200e, reskiram. Zadnjih meseci prelazim po 300km dnevno. Na  zadnji servis sam isao 14.05.2016.god., pre toga 13.02.2016.god...
Kako da se uverim u ovo sto su mi napisali Renault Nissan Srbija d.o.o.:
"Na ugrađenim kaiševima stoji i datum proizvodnje, te na istim možete proveriti da su ugrađeni kaiševi proizvedeni 2013. godine, dok je samo vozilo proizvedeno 2009. godine".

Raja

Mani sad pare i koliko te je koštalo, što u materijalu, što ruke, što sekiracija, briga i ostalo. Moj ti je savet da se usredsrediš na to kako da dokažeš, tamo gde treba, da obavljeni radovi nisu obavljeni i da zamenjeni delovi nisu zamenjeni. I pokušaj da priču kanališeš u tom smeru. Navijam za tebe, tu smo da ti pomognemo onoliko koliko je u našoj moći.

Preddrag

Da, bas tako. Pametno pises. Ja stvarno ne znam da li uopste nesto mogu da dokazem i kako. Vec su mi odgovorili, kako su odgovorili i mislim da je ta prica zavrsena. Mislio sam samo da pitam da li postoji na kaisu taj datum proizvodnje koji bi mi potrvdio da li sam, ili nisam u pravu (to jest da li je u pravu majstor koji mi je rekao da je kais iz prve ugradnje). A najbitnije je to da oni koji budu procitali ovo malo vise obrate paznju na ono sta i kako im je odradjeno u servisima i koliko je moguce budemo sigurni u svoje automobile kada budemo polazili na duzi put (ma bilo kakvu voznju, uopste). Zbog bezbednosti pre svega. Jer, kako ja da budem siguran da li mi servis uopste zamenio ulje, kontrolisao kocnice, upravljanje i sve ono sto je najbitnije za bezbednu voznju.

saša61beograd

Malopre sam pogledao,na mom starom Gates-u nisam video datum proizvodnje,sve ostale oznake i slova se čitaju i nisu obrisani.Verovatno na samom kaišu nema datuma,možda je na kutiji.