Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

hobbista

Citat: Keka poslato 14.10.2010. - 14:45
Za novije Ca-Ca akumulatore propisano i strogo naglaseno da napon treba da bude u rasponu od 13,8 do 14,4 V, ni manje ni vise, inace se gubi garancija.
I tu se slažemo :)
Međutim, podatak koji ja imam je da alternator koji je na Dacia vozilima, puni sa 13,5-14,8V :(
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Sasvim logično. Međutim, nemaju sva Dacia vozila isti alternator, u zavisnosti od opreme.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Ista voltaža, ali 2 tipa alternatora: 70/75A i 100/110A.
Šta im znači ovo / nemam pojma  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Prosta stvar, objasnio sam ranije. Jači alternator može da proizvede više struje tako da je čak i sa uključenim potrošačima u stanju da dopunjuje akumulator - zbog toga se izbor alternatora (i akumulatora) vezuje za nivo opreme u vozilu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Naravno, ali me buni tip alternatora! Jedan je 70/75A - zašto ono / - ili je 70, ili 75 ?
Drugi je 100/110A ?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Dakle, evo opet tabele iz servisnog uputstva.
http://postimage.org/image/1hz7fximc/

Generalno postoje 2 tipa alternatora, slabiji (od 70 i 75 A, u zavisnosti od proizvodjaca) i jaci (100, odnosno 110 A).

Medjutim, ni te oznake nisu precizne, zato sto, vidi se u tabeli, svi osim Bosch 100 A mogu da proizvedu jacu maksimalnu struju od deklarisane, a u uobicajenom rezimu voznje razlike u struji su vise akademske nego sto su bitne.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Tačno, specifikacija je tako i napravljena da bi mogli da malo šaraju pri ugradnji - malo Bosch, malo Valeo, malo... Bitno je da je struja u granicama navedenim specifikacijom. A gledajući tabele može se zaključiti da ni svi proizvođači nemaju iste kriterijume za deklarisanje nominalnog kapaciteta alternatora - mislim pre svega na odnos struje i  broja obrtaja.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

navolim

Citat: Zoran poslato 13.10.2010. - 17:03
Najlakše je baciti akumulator i kupiti novi a jeli stari bio za bacanje ili ste to uradili po nagovoru.Jednostavno svak sa sigurnošću može utvrditi vrlo jednostavno jeli akumulator dao svoje. 1. slabo vergla  2. provjeriti nivo elektrolita. 3. voziti bar jedan sat bez ukljućenih većih potrošača.4. pustite da motor radi na leru sa upaljenim svjetlima okrenutim u neki zid, dajte gas na 2000 rpm ako svjetla pojačaju osjetno ( 20 %) odmah kupite drugi akumulator. U protivnom tražite kvar ( zašto ispravan akumulator nije dovoljno pun).

                                                     Zoran
Da budem posten, imam veliko povjerenje u Zivu (i njegove radnike), jednostavno, rekli su mi da je preporuka da se originalni, suvi, akumulator mijenja poslije 4 godine. Ja sa njim nisam imao nikakvih problema, radio je izvanredno. Poenta je bila sto sam na servisu bio u subotu, a vec u utorak sam isao za Grcku na nastavak odmora, pa sam se 'bojao' sta ako me akumulator izda u Grckoj i slicno ... ponavljam, sa akumulatorom nije bilo problema, ni nekih znakova otkaza (intenzitet svijetla se nije mijenjao i slicno), jednostavno, poslusao sam servis u koji imam povjerenja ...'

Pozdrav

Loganovac

Pa ne pale Grci auto kurblom, valjda ima tamo akumulatora...  :Smiley:


Ali nema BRC servisa niti Keihin gasnih dizni  :banghead:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ništa ne bacam što radi, a kad više ne radi kupim novo a staro stavim u otpad koji kasnije prodam na kilo.

                                                                                                                                Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

mladja73

Danas su mi u firmi bili majstori za agregat pa sam proverio akumulator sa sledecim ispitivacem:


Na moju radost i veliku srecu moj aku je jos uvek OK, a nadam se da ce tako ostati barem jos ove zime...

Ispitavac je kupljen prosle godine u Woby hausu. Cena je bila negde oko 2000din.

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Zoran

Lijepa ti je ova sprava . Posebno mi se sviđa to što je sa kazaljkom.

                                                                                  Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Saša

#72
Citat: Zoran poslato 13.10.2010. - 17:03Jednostavno svak sa sigurnošću može utvrditi vrlo jednostavno jeli akumulator dao svoje. 4. pustite da motor radi na leru sa upaljenim svjetlima okrenutim u neki zid, dajte gas na 2000 rpm ako svjetla pojačaju osjetno ( 20 %) odmah kupite drugi akumulator.
:ha:
Čekajte, narode, kakve veze ima akumulator sa svetlima dok radi auto?
Ovo je ,po mom skromnom mišljenju, isključivo stvar reglera alternatora jer je on odgovoran za napon struje dok auto radi.
Ako neispravan akumulator onemogućava alternator da ispravno radi, to je onda nešto drugo i slobodno izbrišite ovaj post.
Ili je moguće da je neispravan regler (slabo punjenje) uticao na životni vek akumulatora.

urkepz

Kakav je ovaj suvi akumulator,moj deda kupio za pezejca pre detsetak dana,neki americki,kazu da su dobri.Kakva su iskustva,

Raja

I moj ujka-teča kupio neki. Kaki je, nema pojma. Rekli mu isto da je dobar. Koje je marke i snage takođe nije važno. Molim mišljenje cenjenih forumaša o istom!