"Kućna" dijagnostika

prethodna tema - sledeća tema

VaskezNS

Dragi svi,

Searchovao sam forum ali nisam uspeo pronaći nešto više u vezi pitanja "kućne" dijagnostike. Ako sam omašio u searchu brišite me o'ma  :fiju:
Ako nisam, sad ne znam da li je to neko (ne)pisano pravilo foruma "zabranjene teme"  :whistling: ili prosta slučajnost, ali ću svakako postaviti pitanje (ako sam pak omašio mesto topica, zamoliću da ga premestite tamo pripada  :c:

S obzirom da se na tržištu sada već može naći velikika ponuda uređaja za dijagnostiku, da li u vidu "ručnih" skenera ili interfejs uređaja, da li je neko imao iskustva sa ovim stvarima i ako jeste, šta može reći u smislu preporuke uređaja. Naravno da ovde ne mislim na super-profi uređaj od 2.000€ već za uređaj koji nama amaterima (izvin'te na izrazu  :nami:) može pomoći. Ako ništa drugo, ono bar da ne dozvolimo nekom "zloća" majsteru da nas slaže za MIL indikaciju kvara  :cul:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Loganovac

Pa nismo se baš razbili od priče po ovom pitanju, ali bilo je nekih ideja za samogradnju. http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=820.0
DDT softver je već distribuiran i postavljan (skidali smo ga združenim snagama), a interfejs se može naći po raznim tamo Limundima i slično za veoma razumnu cenu od par 'iljadarki. podrazumeva se upotreba laptopa, dakle ne trebaju ti one zvrčke koje pominješ.
Siguran sam da će kako nam vozila stare da se poveća interesovanje po ovom pitanju  :zloca:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

panta

Kad već postoji i tema o android telefonima - ajd da spojim. Postoji narvno i aplikacija za Android, radi sa Bluetooth dijagnostičkim interfejsima. I koliko sam primetio nije ni tako spora. Ali naravno to je samo igračka u odnosu na uotrebu krštenog računara.

VaskezNS

Ja uzeo interfejs :-D

Nešto više o njemu ima ovde http://www.cardecode.rs/elm327.htm i ovde http://www.auto-elektronika.rs/V2Elm327.html

S obzirom da prodavac nije bio siguran da li radi jer ga ranije nisu probavali na Loganima, predložio je da dođem kod njega da ga probamo na licinom mestu. Kako je i on u NS naravno da mi nije bilo teško. Otišao tamo, on poneo svoj laptop, interfejs u Loganov port, kabal interfejsa u USB laptopa i - radi ! (bar kod njega jeste)  :lux:

Software ScanMaster (ima i na srpskom) kojim smo se kačili je takođe univerzalan kao i interfejs, mada uz interfejs ide i instalacioni disk sa drugim programima koji podržavaju rad sa ovim interfejsom. Negde sam pročitao da podržava i Renoov DDT ali so tim se ne bih zezao jer je em na francuskom em što so se so njim može menjati setovanje UCH. Navodno, interfejs se najbolje pokazao sa FIAT-ovim dijagnostičkim programima, ali kako nisam profi radionica, valjda će i ovo biti dovoljno.

E sad, ovo čudo radi dijagnostiku samo motora, očitava DTC (greške) i ima neku njihovu predefinisanu bazu. Očitavanje abs-a, airbagova ili setovanje UCH ne radi. Navodno može i da briše greške, ali to nismo imali priliku da probamo jer ih nije bilo.

To je to a sada, kad budem probao sa svog laptopa javljam novosti  :nami:

p.s. I da, nisam uzeo ni sa jednog od ona dva sajta gore, uzeo sam na drugom mestu jer je bilo jeftinije. Garancija godinu dana.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

panta

Ne znam dal da se pohvalim ili da prećutim - ja sam radio prevod na srpski.  :crazy:

Tražili smo interface i softver za kola pomoći na putu za AMSS i ovaj nam se činio najsimpatičniji, mogu dosta da urade a ne mogu ništa da zahebu (i ne mogu da menjaju stanje kilometraže  :Smiley: Pa smo kupili tridesetak kompleta i usput sa Gurskijem odradili prevod. U međuvremenu je on dorađivao softver pa bi možda trebalo doraditi i par reči - ovi moji se ne žale.

VaskezNS

@panta - vi ste radili prevod na srpski za ScanMaster ? Svaka čast !  :to:

Ako zatreba neka pomoć oko tumačenja funkcija programa onda znam kome da se obratim ;)

p.s. danas nisam stigao da ga prikačim na moj laptop, nadam se da ću sutra. Naravno, javiću kako je prošlo.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Andrix

meni su ocitali gresku na motoru kada sam isao na servis brc plina i to nekim brc cudom, prikacio ga na dzek u pretincu i ocitao i ponistio, kako/ne znam
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

VaskezNS

Da prijavim ono što sam i obećao - posle provobitnog "problema" jer na laptopu nisam instalirao drajver za dijagnostički interfejs ELM327, posle je sve išlo glatko  :hihi1:

Drajver inače ide uz instalacioni CD zajedno sa dijagnostičkim programom ScanMaster koji se jednostavno instalira. Ono što još kod kuće možete uraditi je setovanje da ScanMaster interfejsu pristupa preko USB porta a to je prikazano na fotki SCM0.

Fotografije DLC1 - DLC8:
- u pretincu kod suvozača u njegovom dnu nalazi se DLC (Data Link Conector). Pritiskom žabice na vrhu zatvarača se otvara pristup DLC-u. Interfejs ELM327 koji se vidi na fotki se uključi direktno u DLC a kraj njegovog kabla naravno u  USB port vašeg računara. Njega nisam slikao jer svi znate kako računar izgleda   :nami:

Fotografije SCM1 - SCM7:

- nakon što date kontakt spremni ste za povezivanje. Uspešno povezivanje je prikazano na fotki SCM1 - program je prepoznao ECU i odmah automatski i protokol kojim će komunicirati sa njim, pa o protokolu razmene podataka ne morate da lupate glavu
- SCM2 prikazuje "Status sistema" odnosno parametre koje će program moći da očita iz ECU
- SCM 3 prikazuje listu grešaka (DTC-a) koje je očitao i to u tri kategorije - "zapamćene" (koje je ECU memorisao do uključenja dijagnostike), "trenutne" (koje u tom trenutku vidi) i "permanentne" (za ove poslednje nisam siguran šta predstavljaju). Kod mene grešaka nije bilo pa nisam mogao da obavim proveru brisanja grešaka, što se navodno sa ovim interfejsom i programom može učiniti
- SCM5 - spremni ste za očitavanje parametara koje program može da preuzme od ECU, startujete motor i kliknete na taster "Čitanje". Ono što će se dinamički menjati na ovom ekranu možda se preglednije i lepše vidi na ekranima SCM6 i SCM7
- SCM6 i SCM7 su grafički dizajnirani ekrani pregleda trenutnih vrednosti parametara, da li u modu broja ili grafikona, već onako što se vama čini zgodnije i preglednije. Takođe, možete izabrati parametre koje ćete pratiti, a moj izbor se vidi na slikama. U grafikon ekranu, postoji mogućnost da podatke snimite (log fajl na računaru) kako biste ih posle dijagnostike lakše analizirali

- SCM8 - SCM 10 je generalno ista stvar kao i prikazi SCM5- SCM7 samo prikazana malo atraktivnije u vidu kom table. Sem što izgleda lepše, meni se praktičnijim ipak učinio prethodni prikaz

- i to je to, za sada. Ostale funkcije su razna setovanja (jezika, metričkog sistema, skina programa itd.) koja možete a i ne morate da radite. Program ima i mogućnost da snimi podatke očitavanja u HTML obliku ali to nisam uspeo da stignem jer mi je iscurila bakterija na laptopu  :huh:

Da li mi je pomogao - s obzirom da nisam imao grešaka moglo bi se reći da nije imao šta da mi pomogne. Ali ne bih se složio - konstatovao sam sledeće - termostat mi otvara na 81c (bio je primetan pad temperature rasladne tečnosti a i pipanje creva je to potvrdilo), a ventilator hladnjaka uključuje na 98c rashladne tečnosti. Evo mesta za pomoć - sve vreme imao sam "samo" 2 crtice temperature motora na displeju komtable. Elem, ako sonda temperature meri dobro zaključujem da mi termostat malo ranije otvara (ali mislim da se može tolerisati), ventilator uključuje na vreme a displej ne pokazuje dobro. Ako pak ne, problem sa prikazom temperature mogu tražiti i u sondi i u displeju komtable. Ako sonda i "podbacuje" sa merenjem (ako poredimo očitano otvaranje termostata na 81c a da je realno možda bilo malo više), do očitanih 98c je prikaz na komtabli sigurno morao imati više od dve crtice.

Zaključak - sa nešto više podataka pomogao mi je da me usmeri gde bih mogao da tražim problem sa prikazom temperature na displeju i suzim krug "sumnjivaca" - u ovom slučaju su glavni "osumnjičeni": temperaturna sonda, odnosno njen izlaz za displej komtable i sama komtabla. Uz malo daljeg testiranja sonde i komtable, mislim da bi se problem "dve crtice" mogao rešiti. Znam da ste vi ovo sve znali i bez dijagnostike ali sada bar imamo i konkretne vrednosti nekih parametara  :c:

Toliko za sada, do sledeće dijagnostike  :wave:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Gagi1/2

Svaka čast na detaljnom opisu  :aplause: :respect:.
A što se tiče crtica - gledam sad onu pretposlednju sliku i lepo se vidi da u realnom vremenu može da se očita temperatura vode sa tačnošću u stepen! Zar je toliko bilo teško da se napravi malo precizniji displej :bonk:!?
Ako ništa drugo, barem je mogao da se pomera za po jednu crticu, umesto po dve.

bmiillan

ako nekoga zanima neka pogleda male oglase
nemoj na silu uzmi veci cekic

hobbista

Da li radi DDT i CLIP sa ovim?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

bmiillan

CLIP radi samo sa svojim interfejsom koji kosta oko 300e.

za DDT ne znam nije me zanimalo posto sam video samo verzije na francuskom
nemoj na silu uzmi veci cekic

hobbista

Znam za CLIP, al reko` da pitam dal` moze, slucajno, malo da virne kroz ovo :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

VaskezNS

Odgovor (još uvek) ne mogu da dam  :ne:

Najbolji način bi bio da instaliram DDT-a na laptopu pa da probam, ali na mom instalacionom CD-u sa dijagnostičkim softverom nije stigao DDT. Neki ga nude u paketu sa interfejsom http://www.kupindo.com/Ostalo/9365117_FIAT-univerzalna-autodijagnostika-ELM327-OBD-II-CAN pa bi se pretpostavilo da može da radi.

Opet, neki su 2007. rekli http://www.dekodiranje.info/autodijagnostika/ddt2000/?action=printpage
"Ne ELM 327 funcioniše potpuno drugačije od ostalih interfejsa za dijagnostiku. Radi samo sa softom koji je namenski pravljen za ELM kola, a ddt nije tako pisan." ali je to bilo pre 5 godina i moguće je da su i ELM 327 i DDT softver u međuvremenu unapređeni.

Zanimljivih razmišljanja o DDT ima i ovde http://www.elprog.com/forum/topic-16-renault-ddt-adapter-page-3.html

Za Clip-ov software nisam uspeo ništa da "povežem".

Sve u svemu, ako bih negde našao instalaciju DDT-a ili CLIP-a, ne bi mi bio problem da probam da li može da se nakači. Ali opet ponavljam, ne bih se mnogo igrao jer je jedan lik "ubio" auto igrajući se sa DDT-om (ima u jednom od gore navedenih linkova)  :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

bmiillan

mozes da viris al se nista ne vidi   :Smiley:

salu na stranu i DDT i CLIP su ozbiljni programi sa ozbiljnim mogucnostima,
ali i vrlo nezgodni za rad, ako neko nema iskustva. desavalo se ljudima da
obrisu kljuceve, ABS, ili airbag pa da bude kuku lele  :bonk:. zato su
scanmaster i slicni programi primereniji za kucnu dijagnostiku, jer ne postoji
mogucnost iskljucivanja pojedinih delova elektronike na kolima.
nemoj na silu uzmi veci cekic