Promena ulja u mjenjaču

prethodna tema - sledeća tema

Rimad

Nisam uspio naći ovu temu. Ima o potrebnoj količini ulja.

Interesuju me neke stvari:
   - gdje se otprilike nalaze čepovi za ispuštanje/punjenje  mjenjačkog ulja (našao sam sliku u Dacia Logan uputstvu, ali
    mi je nejasna )  :c:

  - da li postoji filter mjenjačkog ulja u Loganu?

  - da li čep na kojem se ispušta ulje za mjenjač  ima bakrenu podlošku (prodavač u prodavnici Renault/Peugeot
    dijelova mi je rekao  da nema - što mi je sumnjivo)

  - flushing:
    * neki rade tako što promijene ulje, vozaju auto par dana ili drže motor upaljenim oko 10 min i mijenjaju brzine, pa
      ga opet promijene (malo je poskup ovaj način)
    * ima i način da se neke cijevi skinu (nakon ispuštanja starog i dolijevanja novog ulja), pa se uključi motor i
      dodatnog prljavog ulja izađe iz te cijevi - zna li iko kako se ovo radi?

hobbista

Mislim da vec pisano, ali...

Crvenim strelicama je obelezen cep za ispustanje ulja iz motora (levo) i cep za nalivanje ulja u menjac (desno).
Broj 1 je cep za ispustanje ulja sa donje strane menjaca (logicno).Cep za nalivanje ulja je ka hladnjaku - plasticni leptir sraf.
Sa desne strane je slika koliko ulja treba naliti u menjac - kada pocne da preliva iz otvora za dolivanje, onda je dosta.

- Filter kao deo za zamenu ne postoji na Loganu

- Nisam siguran, ali mislim da postoji bakarna podloska (koju ja nisam zamenio prilikom promene ulja u menjacu, i ne curi za sada)  :c:

Necistoce u menjackom ulju su uglavnom metalni opiljci. Iz tog razloga u menjacu postoji magnet koji skuplja to djubre. Ne zamaraj se oko "pranja" menjaca, jer u teoriji postoji neki dobitak, dok je u praksi to zanemarivo
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Koliko se sjećam podloška je ista kao i za karter. Pazi na gustoću da bude 75w80 jer renoovi mjenjači su osjetljivi po tom pitanju. Ja sipam INA transmol 75w80 koje je polusintetika i košta nešto preko 10 KM /l. Mjenjam ga na nekih 100 000 - 120 000 km.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

... odnosno na viskozitet pazi.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

"Pobrljavio" sam gustoću i viskozitet. Naravno viskozitet je u pitanju  :c: :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

samsung

Koliko tacno u praksi staje ulja u menjac?
pozdrav iz St.Pazove

zac

Negde sam procitao, cini mi se, oko 3 l.  ali nisam siguran, jos nisam menjao ulje u menjacu..

hobbista

Mislim da je 2,8l po uputstvu, ali staje oko 2,6l - oko 0,2l ostane u menjacu.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

maestral5747

Ja sam ga do sada jednom mijenjao, a da sam i češće nebi škodilo. Mada se proizvođači kunu da je ulje for life. Kod nekih auta čak i nema otvora za ispust ulja iz tog razloga

Rimad

Hvala vam na odgovorima. Vidjeću da slikam, kad budem, ako Bog da, mijenjao.

Rimad

Koji ključ se koristi za čep za ispust ulja u mjenjaču? Za neka druga auta sam vidio da naglašavaju da treba imbus, neki govore da treba "poseban ključ".

zac

Isti kao za karter, cetvrtka od 8 mm.

Rimad

#12


Hvala.  :too:

Rimad

Ispostavilo se da nije baš tako jednostavno naći četvrtasti ključ.
Čak ni uvoznik Unior-a ga nema na stanju.

Jedino što sam uspio naći je ovo (nisam provjerio da li ima na stanju): http://www.wurth.ba/Public/OnlineShop/ProductDetailsPage.aspx?CatalogId=2811&ProductId=40332

Može li ovaj ključ, izgleda kao da bi mogao smetati prilikom odvrtanja/zavrtanja ?

zac

#14
Napravi sam kljuc..od zavrtnja M12 obrusis navojni deo u cetvrtku 8x8 mm, na tocilu.... i skratis ga na 10 mm... naravno o-ka glavu ostavis...moze i od imbus zavrtnja...tako sam ja napravio.

Poslednje tri slike u ovom postu..  :wave:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3725.msg80454#msg80454