Pritisak u gumama

prethodna tema - sledeća tema

YUgisa

off: Pa ja nikad ne lazem u profilu  :crazy:  :Smiley:

U svakom slucaju, na vama je da odlucite koliki ce tacan pritisak da bude u gumama (a sad to moze da ispostujete i fabricku preporuku), licno meni se najbolje pokazalo tako da balon gume bude jednakog oblika napred i nazad... I naravno da balon nije ovakav (.....) nego ovakav [.....], mada to zavisi i od profila gume pa sad neki veci profil mora da ima malo zaobljenje...
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

saša61beograd

Tamo negde,sedamdesetih i osamdesetih  redovno  sam išao na trke na Ušću i sećam se jednog detalja:šetao sam kroz boksove (tada to nisu branili) i gledao i slušao...Pred start najjače klase vidim Milovana Vesnića (Mikicinog oca) kako kleči pored kola i strpljivo i polako duva gume i meri.Oko njega se u tom trenutku muvalo bar 5-6 njegovih ljudi i svaki je mogao da mu naduva gume,ali je Šampion i Majstor očigledno smatrao da to treba da uradi lično i svojeručno!!!Toliko o važnosti pritiska u gumama.
Takođe sam od onih kojima nije jasno zašto 2,2 pozadi.Zato duvam 2,1 leti i 2,0 zimi sve četiri.
Moguće da ima veze sa testom severnog jelena,ali vozim oprezno pa ću ga valjda na vreme uočiti!

Sir Oliver

Koji je to test sa jelenom??   :ne:
I drink to make other people more interesting.

YUgisa



Koliko se meni cini tu bas prednja guma pokazuje znake premekanosti posto skoro felna da dovati beton... Na kraju se vidi i onaj famozni test kad su uspeli da prevrnu gde se meni isto cini da je problem sa prednjim gumama...
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

Aleks

Sve četiri gume pumpam na 2,1. Tako mi najviše odgovara, što zbog buke, što zbog lakoće okretanja volana, što zbog mog načina vožnje, udarnih rupa, ležećih policajaca koji kao da su pravljeni od ivičnjaka...

trajce

Takodje, danas naduvane sve cetiri na 2.1bar. Prednje zbog rezultata testa, a zadnje po fabrickim podacima.

DrJekyll

2.0-2.2 je po fabrici. Ja sve na 2.0 pumpam i malo je mekši nazad na rupama. Ako vozim nekog 3-4 osobe, onda svratim blizu na pumpu i dopumpam tih 0.2 bara.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Zoran

Ja vozim na 2,5 sve cetiri vec duze vrijeme (bar 50 000 km) Nije po preporuci ali boli me uvo za sve. Manje trosim goriva i bubrege ce dobiti teze...
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

I ti ces teze dobiti kamen u bubregu... :whistling:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Citat: Zoran poslato 11.07.2012. - 09:05
Ja vozim na 2,5 sve cetiri vec duze vrijeme (bar 50 000 km) Nije po preporuci ali boli me uvo za sve. Manje trosim goriva i bubrege ce dobiti teze...
Uštedećeš na gorivu,ali zato trošiš ležajeve,spone, kugle,amortizere...Pa i karoserija je nepotrebno izložena vibracijama više nego što treba,i svaki šraf i spoj na kolima,uključujući tu i sve elektronske delove,pa i CD plejer!
A na mokrom kolovozu prepumpana guma lošije drži.
Razmisli šta ti se više isplati:ušteda goriva (kratkoročno) ili stalno i sitno treskanje kola (dugoročno).
Da ne spominjem udobnost!

speedo

Gume držim na fabričkih 2,0-2,2. Probao sam i prednje na 2,2, ali osim lakšeg volana ništa pozitivno nisam uočio. Negativno su bili bolni prelasci preko ležećih i rupa...tako da sam odmah i vratio na 2,0.

Veterinar

Citat: saša61beograd poslato 11.07.2012. - 20:24
Uštedećeš na gorivu,ali zato trošiš ležajeve,spone, kugle,amortizere...Pa i karoserija je nepotrebno izložena vibracijama više nego što treba,i svaki šraf i spoj na kolima,uključujući tu i sve elektronske delove,pa i CD plejer!

Ovo bi vazilo u slucaju vecine nas. Kod Zokija je akcenat bacen apsolutno na ustedu, tako da sam uveren da on i preko neravnina prelazi upola sporije nego vecina nas. Za pocetak, presao je kilometrazu koju mnogi predju za desetak godina, a nije imao intervencije na trapu, ako se ne varam.
Na Loganu sam sve gume drzao na 2,2-2,3 i do 150000 km je samo jedan kraj spone menjan.

saša61beograd

Ok.Ali ostaje da prepumpane gume loše drže na mokrom,proverio više puta sa srećnim završetkom.
0,1-0,2  +/- od fabričke preporuke ne može da škodi,ali baš 2,5,čini mi se mnogo.

zac

Ne znam da li gresim, ali ja sve cetiri pumpam na 2.0 bara. Nikada nisam ni zagledao nalepnicu.  :ne:

Loganovac

Znaćeš kad je budeš pogledao.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.