preporuka za kablove i svecice

prethodna tema - sledeća tema

DarioGTI

Za par tjedana sam opet u HR pa ću baš pogledati koji su mi kablovi na Loganu. Sada se ne mogu sjetiti, ali čini mi se da su sa "Renault" natpisom, odnosno originalni. Sad me baš zanima :ces:!
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

Baš sam "ćutuk". Pa šta ima da se pokvari na kablovima? Jeli možda trebaju da se mijenjaju i žice na banderama? :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

Dragan D.

Zoki, vremenom izolacija kablova propada, pa počinje rasipanje struje.
Ja sam sa starim Renoom 12 imao problem sa njima, bili su stari 25 godina,
kad je motor upaljen, a ja se uhvatim za bilo koji kabl, odigram Užičko kolo brže od brzog Gonzalesa.
Po mome skromnom mišljenju treba ih sa vremena na vreme zameniti.

Sir Oliver

Treba ih zameniti ako propadnu. Ne vidim razlog menjati ih preventivno, i to fabričku ugadnju.
I drink to make other people more interesting.

Loganovac

Ko nije imao priliku da vidi koronu oko visokonaponskih (VN) kablova, a to su upravo kablovi ka svećicama koji prenose napone reda desetak hiljada volti, normalno ne razume potrebu da je ponekad potrebno i njih zameniti. Usled promena osobina izolacionog plašta dolazi do "curenja" prema spoljašnjoj sredini što se na tako velikom naponu uočava kao korona oko kablova na ugroženim mestima - najčešće tamo gde su kablovi najbliži masi vozila. Ova pojava se vremenom pojačava i sve više energije oduzima samoj varnici dok jednog trenutka motor ne počne da trokira usled nedostatka varnice ili njene nedovoljne energije za adekvatnu inicijaciju smeše. Problem je što se u konkretnom sistemu ova pojava malo teže uočava jer pražnjenje nije kontinualno već se po preskakanju varnice proces zaustavlja do sledećeg "okidanja". Ovo što sam opisao najbolje se može videti na VN sistemima za paljenje gorionika gde varnica ume da traje više od desetak sekundi a i šire. Na gubitak kvaliteta izolacije po pravilu najviše utiče povišena temperatura, tako da je u zavisnosti od toga u mojoj fabrici propisana preventivna zamena VN kablova na gorionicima i jonizacionim elektrodama gorionika.

Znači, preventiva nema alternativu. Znam, sad će Zoki da kaže da uvek ispod desnog sedišta nosi rezervne kablove, pored one sajle kvačila...  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ma lako mi je za kablove, već poodavno mislim da tamo turim i sajlu za gas... :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

vujanovgoran

#21
Zoki,
Ti si car :ziveli:


Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Sir Oliver

Citat: Loganovac poslato 17.06.2016. - 08:57
Ko nije imao priliku da vidi koronu oko visokonaponskih (VN) kablova, a to su upravo kablovi ka svećicama koji prenose napone reda desetak hiljada volti, normalno ne razume potrebu da je ponekad potrebno i njih zameniti.
Sve je to ok što si napisao, hteo sam da kazem da ako auto funkcionise i radi bez problema uzrokovanih kablovima, zašto menjati. Kad pocne da zeza, zamenice se.
Doduše, ni Zokijeva taktika da se nosi pola magacina Kit Kommerca u gepeku i ispod sedista, nije loša.
I drink to make other people more interesting.

Batakole

Hvala na savetu svecice sam zamenio ostaju kablovi i bobine. Moze preporuka gde i koje kablove i bobine kupiti i gde zameniti

Zoran

Upali auto po mraku, pa vidi dali gdje varniči po motoru.
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

Odavno sve što kupujem od delova, kupujem u Auto Extra, Gospodara Vučića ili Ace Joksimovića.

Tamo imaš i Valeo i Sagem i još neki brend bobina.

Kablove sam uzeo Bougicord.

Zovi telefonom, javljaju se na telefon, jedina je muka što radnim danom rade samo do 17:00.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

silent

Имају и попуст 10% неким данима, средом и суботом, да ли.