ventili

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Nije predviđeno.  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dekiv68

Nije predviđeno kad voziš na osnovno gorivo :c:
A kad voziš na plin :conf: (iskustveno ili šta  :fiju:)

Loganovac

Pričam za modele koji nisu isporučeni sa fabrički ugrađenim TNG uređajem - u uputstvu i u servisnoj knjižici ne pominje se podešavanje zazora ventila. Za TNG modele ne znam.
Iskustveno je Keka napisao: benzin svakih 60.000km, plin 30.000. Neki nikad (sa hidro podizačima, znači TCe i 1.6 16V).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Iskustveno sve do jednog, kojeg sam otvorio..bili su pretegnuti ventili..bez obzira na kilometrazu.. :huh:

Loganovac

Ali nisu izgoreli... Koliki su bili zazori?

Izgleda da su ti naši ventili čudo jedno, ne možeš im ništa ni kad ih pretegneš ni kad ih "otpustiš", evo naš Zoran ubi preko 300K sa zazorom 0.5mm!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Zoranov zazor ne moze da izgori ventile..ali zazor od 0.10 moze...pretegnut...
Sve koje sam otvarao nisu imali preko 50 000 km..i ventili su im bili pretegnuti...nisam ni na jednom merio kompresiju da bih znao da kazem da li su nagoreli ili izgoreli..

Loganovac

Zoranov zazor naveo sam kao primer "opuštenih" ventila. Interesantno je da ispada da su fabrički svima pretegnuti ventili, ali motori i dalje po pravilu prelaze stotine hiljada kilometara. Velika je verovatnoća da prosečan korisnik i ne zna da bi trebalo štelovati ventile, tera u servis a oni rade po knjižici. Pa opet ništa.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac


Jelenko

Ja jos nikad nisam stelovao ventile presao vec 118000 km.I dalje samo sapuce kad radi u leru, jos kad ga malo nagazim na auto putu ma milina ga slusati kako radi ;).

Keka

Samo tako nastavi, dok ne promukne. A posle ces da kukas.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Jelenko

Nista njemu biti nece,ventili su provjereni kad sam radio veliki servis na 93000 km i zamisli nije bilo potrebe za bilo kakvim stelovanjem vjerovao ti meni ili ne. :ne:

Keka

Onda su ipak stelovani. I provera zazora spada pod stelovanje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


miki-bgd

Danas nastelovani ventili na 55000 km. Bili su opusteni:
Usis (po fabrici 0,10 - 0,15): 0,25 0,25 0,30 0,25
Izduv (po fabrici 0,25 - 0,30): 0,30 0,35 0,35 0,35

Majstor je sve usisne postavio na gornju granicu, dakle 0,15 a sve izduvne na 0,30.

Objektivno motor je znatno tisi, lepse peva, radi dosta mirnije. Subjektivno ima vise snage pri ubrzavanju.
Povremena cimanja pri promeni brzine u visim obrtajima su nestala.

:offtopic: Bobina napukla na donjem delu i to na dva mesta.

Sve u svemu veoma zadovoljan!  :lux:

g0sha

I kod mene prestelovani na 62000, bili pretegnuti, motor tisi, lepse radi, mirnije. Jos da istestiramo potrosnju i to je to :)

DrJekyll

Kako sad to ide, kada se našteluju na 60kkm, jel se posle šteluju opet na 120kkm?

P.S.
Ja sam to sve radio na 30kkm, iako nemam plin (kad sam mentol), a sad sam blizu 90 somića.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...