Pritisak u gumama

prethodna tema - sledeća tema

dzule

a na koji pritisak duvate gumekada imate krovni kofer na autu?
prepun naravno......

saša61beograd

Puno opterećenje,visoka temperatura,velika brzina (auto-put) - tada je neka opšta preporuka da se duva na 5-10% iznad redovnog pritiska.To bi značilo otprilike za Sandera i Logana koji jure prema Grčkoj 2,2 napred i 2,3 nazad.

dzule

hvala puno, tako cu i uraditi.....

Andrix

U novom sanderu po fabrici ide napred 2.2 a nazad 2.0 za sve uslove puta dok je na prvom loganu bilo napred 2.0 a nazad 2.2. ja ne bih preduvavao gume, jer i to ne valja
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Proizvođači guma se uvijek žale da proizvođači automobila stavljaju mali pritisak jer se tako dobija na udobnosti. :ne:
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Ja itekako osecam udobnost i razliku 2.2 i 2.0
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Drole80

Ima raznih iskustava...I stilova voznji...Ali ipak,preporuka proizvodjaca je napred 2.2 a nazad 2.0....pozz svima

Keka

Kako kod koga. Kod mene je 1,9 napred i 2,1 pozadi.

Preporuka proizvodjaca je zalepljena na vozacevim vratima, pa izvol'te pogledati i primeniti.

Ponavljam, najveca caka je u tacnosti manometara po pumpama/vulkanizerima. Razlike su do 1 bar.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!



Keka

I oni imaju manometar, ne duvaju na osecaj, samo sto manometar nije tacan  :D

Tako ne znaci ni da je ovaj tacan.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


silent

#205
Sve je relativno.  :amen:

Ali ako 3 (ili više) manometra pokažu 2.2 bara, ja ću biti zadovoljan i smatraću da sam dobio referentnu vrednost, te da sa takvim pneumatikom mogu i da krenem na duži put.

Uostalom, ne vozimo DTM šampionat. Još uvek :)

saša61beograd

#206
Smanjio sam pritisak u gumama (sve četiri) sa uobičajenih 2,0-2,1 na 1,9.Nakon par dana vožnje utisci su:definitivno mekša vožnja i čini mi se manje buke.Ne planiram skoro duži put,niti puno opterećenje,samo vozikanje u krugu od 30 km umerenom brzinom.
Poznate su mi dobro sve negativne posledice vožnje sa umanjenim pritiskom.Smatram da je ovo ipak u nekim prihvatljivim granicama,uz primetan dobitak u udobnosti,a to je bio cilj.Ako je cena te udobnosti nekoliko proceneta veće potrošnje,onda mi se isplati.

Andrix

I ja nekada smanjim sa preporucenih 2.2 na 2.0, ali najcesce zimi i kad vozim po gradu, a kad je otvoren put u pitanju idem na preporucene vrednosti, jer su i vece brzine i duza voznja....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

dekiv68

Zaboravih da upišem krajem prošlog meseca, nakon 4.000km pređenih od poslednje kontrole pneumatika (ili nakon oko 4 i po meseca) signalizirao mi je indikator probušene gume (nedovoljnog pritiska u pneumaticima). Malo me je preseklo jer sam bio na sred ibarske magistrale, žureći ka Čačku, i jel sam pomislio da se probušila guma, a zna se da nemam (još) rezervni točak niti dizalicu već komplet za reparaciju koji u životu (za oko 30 godina vozačkog staža) nisam koristio. Na svu sreću ubrzo smo naišli na NIS-ovu benzinsku stanicu sa ispravnim kompresorom za vazduh. Manometar je pokazao sledeće vrednosti za ZD 1.9 atm, za ZL 2.0 atm, za PD 2.1 atm i za PL točak 2.2 atm. Ne znam kako funkcioniše sistem za kontrolu pritiska u gumama na autu, ali zadnji reset je upamtio 2.3 atm na svim točkovima, tako da je max razlika od upamćene vrednosti 0.4 atm na ZD  gumi ili oko 17% . Ovoga putam sam sve 4 napumpao na 2.4 jer su gume bile zagrejane nakon brže (duže) vožnje.

Nakon 10-tak dana gume se normalno ponašaju, fabričke Goodyear.

Da li neko zna koliki je rok upotrebe lepka u kompletu za krpljenje guma :conf:

Veterinar

 :ne:   

Kad već pišemo o pritisku. Pritisak idealan po senzoru, auto tvrd nakon kupovine. Proverim pritisak, u svim gumama 2.7. Jutarnje merenje, na hladnim gumama.  :ljut: