Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Nova tema za diskusiju: u uputstvu za upotrebu preporucuju upotrebu ulja Elf evolution 5w30 A5/B5 ili Elf competition 10w40.....Meni od pocetka eksploatacije sipaju Elf evolution 5w40 (A3/B3).

Sad ne znam da li da smatram da sam ostecen, prevaren, ili je to sve OK  :ne:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle


Keka

 :hall:

ipak cu traziti sledeci put 5w30
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

U principu za toplije vreme (leto) ide 5w-40 a za hladnije (zimu) 5w-30. Ja sam pred zamenom i sipacu 40.

Loganovac

Jedno konstruktivno pitanje, hitno jer mislim sutra na servis: gde to ima da biraš koje će ulje da ti sipaju? Planiram da "svratim" kod Žive u Pančevu, pa me baš zanima. Inače, mislim da je zaista upotreba ulja gradacije 5W40 primerenija ovim tropskim vrućinama. Međutim, ne razumem koja bi bila prednost upotrebe ulja 5w30, koje ima istu zimsku gradaciju (5W), a na visokim temperaturama ne može da zadrži viskozitet (suviše se razredi) u odnosu na 5W40. Inače razlika između ACEA A3 i A5 standarda (za 4-taktne benzinske motore, B se odnosi na dizel motore) je da A5 ima pojačane zahteve za isparljivošću i viskozitetom ulja na visokim temperaturama i velikim smicanjima (moj slobodan prevod termina HTHS - High Temperature High Shear).Ko hoće da lupa glavu oko toga - http://mysite.verizon.net/b5crazy/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/vw-audi_oil_spec_article.pdf . Na prethodnom forumu Krle je dao dobar link ka Renoovoj tehničkoj noti u pogledu vrste ulja za sve naše motore : http://img228.imageshack.us/img228/7720/aceasc8.jpg , mada je tu data preporuka u smislu izbora zimskog viskoziteta, a ne letnjeg o kome upravo pričamo. Svejedno, navedena je ACEA A3/A5 klasifikacija za benzinske i B4 za dizel motore u Loganu. Ulja koja sipaju u našim servisima su A3/B3/B4 ili A3/A5 - piju vodu u obe vrste motora i oko toga nema šta da se džezira. ELF, naravno. http://www.elf.gr/lub/content/NT0004CDE2.pdf
Još jedan moj stav: kako vozim na gas (a i Keka, takođe :ces: , mislim da ne treba ići na gradaciju 30 jer se pri sagorevanju gasa razvija viša temperatura nego na benzinu, pa po mojoj logici treba i to uzeti u obzir. i ko god misli da se vozi i tokom leta na 40+ stepeni, neka razmisli o tome.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Mozda je laicki pristup, ali ako pricamo o zimi, kad je kod nas bilo -25 i hladnije?  :ne:
Sto se visokih temperatura tice, u motoru je uvek mnogo toplije nego napolju, pa mi ni to nije najjasnije......Koliko sam video na elf sajtu, jedina bitna razlika je u viskozitetu na 100 stepeni izmedju 5w40 i 5w30, i koliko sam razumeo prednost 5w30 je da zbog nizeg viskoziteta redukuje potrosnju goriva (ostej diskutabilno koliko). Nizi viskozitet, lakse tece, lakse stize gde treba, ali lakse se i spere  :ne:
Po elf sajtu oba imaju Renault 0700 odobrenje za benzinske motore, ali 5w30 je samo za benzinske, a 5w40 je prevashodno za dizele, ali pije vodu i kod benzinaca.
http://www.lubadmin.com/Restitution.aspx?Marque=3&Famille=4&Type=2&Language=1&Site=4&Parametre1=2
http://www.lubricants.elf.com/lub/lubroot.nsf/VS_OPM/227BB0DFF3DA5AA7C12573750054F385?OpenDocument
http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/1021.pdf
http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/486.pdf
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

#6
Citat: Loganovac poslato 19.05.2009. - 06:14
Jedno konstruktivno pitanje, hitno jer mislim sutra na servis: gde to ima da biraš koje će ulje da ti sipaju? Planiram da "svratim" kod Žive u Pančevu, pa me baš zanima. 

Mislim da svaki servis koristi "svoje"ulje. U BG-u: Hit -Valvoline, AC Marković- Castrol.Kod  Žive u Pančevu je isključivo Elf 5W30 i to u  kantici od 2l. Znači ništa burad . Za ostale servise nemam informacije.

Munze

... da dodam AK Voždovac i Reno Sava - Elf :to:

Loganovac

#8
1. Zimi je kritičan start motora, odnosno sposobnost ulja da na temperaturi od -xx stepeni u trenutku pokretanja motora obezbedi pravilno podmazivanje svih tarućih delova u najkraćem mogućem roku, odnosno da se eliminiše u najvećoj meri tzv. hladni start motora. Ako se ulje previše zgusne, uljna pumpa neće biti u stanju da ga protera u dovoljnoj meri kroz sve kanale i zazore ležajeva pa će doći do kontakta tarućih površina.
2. Jeste u motoru (u ustaljenom režimu) mnogo toplije nego napolju, ali nije svejedno da li je napolju -10 ili +30 stepeni. Motor uvek disipira približno istu energiju, pa bi njegova nadtemperatura u odnosu na okolinu bukvalno bila konstantna da nije termostata. Međutim, i mogućnosti termostat su ograničene i primarna mu je funkcija da obezbedi brže zagrevanje motora, a potom se otvara i više nema uticaja na radnu temperaturu. Normalno će motor imati veću radnu temperaturu po letnjoj žezi nego zimi po mrazu - to zna svako ko je vozio auto sa analognim termometrom. E tu dolazi do izražaja ona druga sposobnost ulja da zadrži optimalni viskozitet (znači ne premali, jer ako se suviše "razredi" opašće pritisak u sistemu za podmazivanje jer se smanjuje otpor a uljna pumpa ima ograničen kapacitet (protok) pa ne može više da održi potreban pritisak, iako je potpuno ispravna.
3. Sve komplikovane stvari su jednostavne kad ih skapiraš, a podmazivanje je ključna funkcija - srce i krvotok naših ljubimaca.
4. Zvao sam danas Živu iz Pančeva i zakazao servis za sutra. Pitao sam za ulje - kažu da možeš da biraš Evolution (5W30) ili Excellium (5W40). Oni po defaultu sipaju Evolution, kao što Krle reče. Razmisliću do sutra, a konačnu odluku donosim u servisu - posavetovaću se sa ipak sa ljudima.
Pozz  :wave:

P.S. Ipak sipano ELF Evolution 5W30 u skladu sa njihovom preporukom. Znaju oni da je A5 bolje ulje od A3 ali ne znaju baš tačno u čemu. A za Excellium koji sam imao u motoru (A3/B4) kažu da je prevashodno za dizele ali da može da ide i u benzince (!), pa mi je onda rekao dok je ispuštao ulje da će sledeće ulje biti mnogo svetlije boje pri zameni, skoro kao kad je sipano (vidi kako je ovo tamno). 'De će pile kokoš učiti, mislim se ja, i ostavim se ćorava posla od ubeđivanja da ulje treba da potamni, da je uloga ulja i da pere radne delove a ne samo da podmazuje i hladi... Svejedno, glavni razlog što sam se odlučio za ovo ulje (pored Krletovog izričitog stava, naravno) je tvrdnja da se u prvoj ugradnji u motoru nalazi baš ovo ulje i da homologacija odgovara baš benzinskim motorima. Opet sam pomislio, šta s.rem, pa koliko treba ovaj motor da pređe - milion, dva miliona km kad ga toliko cickam (A prelazim malo jače od 10 iljada godišnje, koliko je to, 100 godina za milion?). Sipam mu kvalitetno ulje od 750 dinara po litru koje je fabrički preporučeno i to sa zebnjom... ko bre mene toliko titra? :ranting:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Munze

Kada sam prvi put menjao ulje izgleda da je baš bilo u motoru 5W30, jer je i meni bilo svetlo kao da je juče sipano. Pošto mi predstoji servis mislio sam da sipam 5W40, jer je bolje za naše podneblje, ali posle ovoga što si napisao, ostajem i ja na 5W30.

Keka

Dooooobro, i ja cu da istem 5W30 pod pretnjom srmcu  :gun:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


madridista


kiconix


Veterinar

Period zamene za benzinske motore 15.000-30.000km, dizel - 15.000-40.000km - kopirano sa te stranice. Zato mislim da nema potrebe biti presavestan i menjati ga kod dci-ja pre isteka 10000 (ne mislim bukvalno da treba da se predje 10000, pogotovo ne u garanciji). Da sam siguran da nalepnica odgovara sastavu (a skoro da jesam) bio bih (sa svojim stilom voznje) opusten i 15000 km. Svidja mi se zvuk pucanja cepa kada se otvara novo ulje u PA. Poznanik je menjao ulje u Citroenu u HR u jednom od ovlascenih servisa i video je da je cep otvoren cak i pre nego sto je majstor uzeo da otvara "novo" ulje. Nije trebalo meni paranoicaru da isprica to.

samsung

Do sada sam radio servise na cliu dci 100.000km i na loganu dci 50.000km u ovlascenim servisima...uglavnom u Sabcu-Vukovic i Veterniku-Sekulic...
Elem
resih da predjem na domacu radinost tj.sam da menjam filtere i ulje...

Ima li neko predlog koje ulje da sipam...

Elf ili valvoline ili neko drugo....?

5w40 ili 10w40 ili 5w30 ili ....?
pozdrav iz St.Pazove