Servisni intervali

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


vujanovgoran

Citat: roolet poslato 28.01.2014. - 12:27

sad da kupujem daciju, veliki servis (prvi) bih uradio na 90kkm. jedino ulje ne bih nikada produzavao preko 10k.
Sada se na Novim Daciama dci ulje menja na 15000km po servisnoj knjizici.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

zac

U Audijevoj knjizici je posalo da se menja na 30 000 km...ali smo mi uvek menjali do 10 000 km...i motori su prelazili i preko 700-800 000 km ..bez otvaranja... cesca zamena ulja ne skodi dok kasna zamena itekako skodi!!!

Veterinar

 :ne:

Kod dci motora radio sam na 10000 km, auto je sada kod drugog vlasnika, prešao je ukupno 180000 km bez problema (izuzev problema sa diznama koje je imao kod mene).

Na Stepwayu ulje menjamo na 15000 km. Malo je prešao pa ne mogu davati zaključak.

Na Citroenu Saxo 1.5 D brat menja ulje na 20000 km (uvek prekorači preporučene rokove). Motor ima 190000 km.

Drugi brat je menjao ulje kod Opel Astre 2.0 Dti na 20000 km, prodao je sa 250000 km (sa njegovim nenormalnim stilom vožnje :) , bez ikakvih intervencija na motoru).

Ne znam... Ne razumem se u mehaniku mnogo i svakako zastupam stav da je motorno ulje od najvitalnijeg značaja za normalno funkcionisanje motora, ali verovatno su današnja ulja nešto boljeg kvaliteta nego što su ranije bila. Opet, proizvođačima je u interesu da se naše greške u održavanju (možda baš zbog smernica koje smo dobili od njih) pokažu nakon isteka garantnog roka.

Ovo će definitivno biti off topic, ali imam prijateljicu koja ulje u Zastavi 10 nije menjala četiri godine (mada, ne verujem da je prešla više od 25000 km u tom periodu). Kada je moj drugar (igrom slučaja - Ayrton  :friends: ) proverio koliko ulja ima u tom motoru, izvukao je suvu mernu šipkicu.  :doh:   Motor je dobro zvučao, a zvuči i dalje. Kako? Ne znam.

zac

Ulja jesu sigurno kvalitetnija, nego pre 20 godina, ali sam ja ipak za staromodnije termine zamene (cesce)...do sada nisam cuo da se nekom "zalio" motor sto se vrti u svezem i cistom ulju..  :wave:

saša61beograd

Moram da se pridružim ovom off-u:ulje se degradira od lošeg goriva,naročito onog sa mnogo  sumpora.Sada ga je u gorivu,i dizelu i benzinu, mnogo manje nego pre,pa verujem da svako sintetičko ulje može da traje bar 20.000km.Samo kako odoleti pa ga ne zameniti mnogo ranije kad to košta manje od 20 evra,ko ga sam menja.

boki01

Moje mišljenje u vezi ulja je sipaj jako skupo i kvalitetno i slobodno ga menjaj na 20-30 hiljada. Ako se opredelite za ulje niže do srednje cenovne grupe, treba ga menjati na 10-tak hiljada km.

Samo, kad se preračunate, u novcu, dođe mu slično sipali ultra kvalitetno i menjali na 30000 km ili neko jeftino 3x10 hiljada km.

E sad, ako je motor nov i neprlja ulje, mislim da mu ipak više prija vrhunski premium kvalitet sa ređim intervalom zamene od nekog relativno jeftinog ulja koje se često menja, a da se od zamene do zamene (10000 km) čestito i ne uprlja. Zamislite kroz 3000,000 jedan motor je cugao vrhunsko ful sintetičko ulje a drugi je stalno radio sa nekom polusintetikom...

saša61beograd

Koje je to vrhunsko ulje kad na svima piše isto, ACEA A3 B4 i API SM CF.Jel ima neka tajna šifra samo za upućene?Ili je pokazatelj vrhunskog kvaliteta visoka cena (koju grade alavi i bezobrazni uvoznici i trgovci).Jer znaju da za prosečnog laika važi pravilo:ako ne znaš šta je dobro,pitaj šta je skupo.
Prosečnom srpskom vozaču Dačije trebaće skoro dve decenije da stigne do 300.000km,a tada će vrednost njegove Dačije biti 100-200 evra,a šta je u motoru,koga to uopšte zanima.
Zato je možda ispravno sipati kvalitetna ulja Made in Serbia,kad je motoru svejedno,da bar radnička klasa Srbije proda ono što pravi i primi platu.

roolet

Citat: boki01 poslato 30.01.2014. - 00:22
Moje mišljenje u vezi ulja je sipaj jako skupo i kvalitetno i slobodno ga menjaj na 20-30 hiljada.

Ma kakvi... imam oci, vidim kakav je elf koji istocim na 10.000.

Ivan

Drugari, jedno od vrhunskih ulja je Marly :nami: kod nas ga zastupa Kolibri oil možete ga naći na njihovom sajtu.Ja sam ga jedanput sipao, ne reklamiram ih,više ga ne sipam jer je stvarno preskupo, jeste u sebi imalo kao neku vrstu grafita, novo ulje je crno, motor stvarno tiše radi, mirnije, mekše, ali sam se vratio na Elf sintetiku 5-40 koja je sasvim dobra.Menjam ga jednom godišnje izmedju 12000 i 15000km  :nami:

zac

#55
Motorno ulje  Marly Silver Max 5W/40

Gustina na 15°C: 855 Kg/m3,
Indeks viskoziteta: 176,
Tačka stišnjavanja: -39°C,
Tačka paljenja: 214°C,
TBN: 9.5gKOH/kg


Motorno ulje RLF EVOLUTION 900 SXR 5W40
   
Gustina na 15°C     ASTM D 1298 Kg / m³     855
Kinematska viskoznost na 40°C     ASTM D 455  mm²/s     90
Kinematska viskoznost na 100°C     ASTM D 455   mm²/s     14.7
Indeks viskoznosti ASTM D 2270 -     172
Tačka stinjavanja ASTM D 97°C     -42
Tačka paljenja,otvoren sud ASTM D 92    230°C
T.B.N.     ASTM D 2896  mgKOH/g     10

Iskren da budem, nemam pojma koje i cije je ovo Marly ulje???

Ne vidim neku drasticnu razliku u specifikaciji ova dva ulja (ELF-Marley), osim sto je u nekim tackama ELF bolji.. i jeftiniji duplo..
Ako bi ponovo krenuo sa skupljim uljem, kupio bih Castrol, kao i do skora...on je sto se tice cene i kvaliteta provereno dobro ulje...vozim na njemu jako dugo, a u cenovnom rangu je sa Marly uljem.


Andrix

Koliko se secam za logana 2004 g. tada je pisalo da se ulje menja na 15000, a preporuka kod nas od strane servisa je bila na 10000 km, da bi na nekim sajtovima video da se u Evropi menja na 20000 km.Sta reci dalje, danas sva novija kola imaju takozvani produzeni interval menjanja ulja, dal zbog savremenijih motora, goriva ili ulja, ko zna, ili svega zajedno. Za astru G dizel interval zamene je 30000 km po knjizici a preporuka na 15000, mada znam taxiste koji su je kupili novu, i menjaju ulje na 30000 i teraju, sa preko 300000 km na satu...Odlicno je ulje i Motul, sa grafitom, ali cena...Bice da je odluka na servisima / u garanciji/ ili nama...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

Pozdrav svima,
Uskoro mi, ako Bog da, dolazi Logan MCV 1.0 Sce, pa ako neko zna neka napiše, kakvi su servisni intervali za ova vozila, koja je cijena servisa, kako se održava veliki servis jer nema remen nego lanac u motoru itd.

Već imam Reno Megan 3, 1.5 dci i uglavnom, evo već do skoro 90 000 samo mali servisi svakih 10 000 km, jedan veliki na 60k km i prednje disk pločice na nekih 60 000 km, uglavnom, nije skup za održavanje, kod nas u BiH je mali servis oko 80 eur, ovisno šta se sve mijenja.

Jesu li kod Dacia slične cijene i imali ne nešto bitno što treba znati u vezi održavanja?

szs

Ako je 80e mali u BIH onda je to jeftinije nego ovde. Ja radio proslo leto na dci i čini mi se sve bilo oko 130e
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Aleks

U ovlašćenom servisu bude oko ,130€. U sopstvenoj režiji može da se prođe do 100€ sa Mann ili Purflux filterima i Elfom 5w30. Ovo se odnosi na dCi.