Zamjena ležaja zadnjeg točka

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Danas sam konačno zamjenio lijevi zadnji ležaj koji je postao toliko bučan da je vožnja postala neizdrživa.
Novi ležaj sam kupio od jedne firme koja članovima Renault kluba daje 20% popusta pa me je sa dostavom kući došao nešo malje od 30 Eura.
Ležaj je marke SKF i nadam se da će odradit kilometražu barem koliko i originalni.  :hihi1:



Na žalost nisam uspio slikati skidanje zadnjeg doboš ajer sam to izveo brže od Ferrarijevih mehaničara u boxu Formule 1. Servis koji ima hidrauličnu presu za izbijanje ležajeva radi do 16 sati a ja sam počeo skidanje u 15:45 i već za 10 minuta bio u servisu koji udaljen 3 km od mog stana.
Skidanje doboša jednostavan posao i nakon dizanja auta na dizalicu treba najprije skinuti felgu s gumom. treba skinuti metalni poklopac ispod kojeg je matica za što je najbolje upotrebiti ravni šrafciger.



Potom treba uz pomoć ključa 30 pozamašnih dimenzija odviti centralnu maticu i doboš se jednostavno skine.  Ručna kočnica treba biti otpuštena. Ja imam ovaj teleskopski ključa za točkove na
koji stavim gedoru 30.



Uglavnom, u servisu su samo izbili stari ležaj i upresali novi što je trajalo samo par minuta a onda sam ja nastavio dalje.
Ovako izgleda zadnja glavčina bez kočionog doboša.


Ovaj "kljun" koji se vidi pored osovine je čitač ABS-a



Prilikom rada treba paziti da se ne ošteti metalni obod oko ležaja jer je on davač impulsa čitaču ABS-a


Kad je ležaj upresan u doboš izgledao je ovako


Pošto je bila žurba ja sam ugurao osigurač ležaja tzv. seger prsten.



 
Sada je još samo trebalo vratiti doboš na svoje mjesto i ponovno dobro stegnuti centralnu maticu.




U setu s ležajem se inače dobije novi seger prsten i nova matica M 30.




Kad je stegnuta centralna matica, vraćamo natrag poklopac iznad nje



I onda slijedi montaža točka. Stezanje vijaka koji ga drže, skidanje dizalice i posao je gotov.  :lux:

Osim onog što odrade u servisu, posao nije kompliciran i ne treba nam bog zna što od alata. Dizalicu i ključ od točkova već imamo a još nam treba jedan plosni šrafciger kojim skidamo poklopac centralne matice, zatim trebamo okasti ključ 30 ili gedoru 3o s velikom polugom za odvijanje i stezanje centralne matice.
Seger kliješta nam nisu neophodna jer to nam mogu odraditi oni koji skidaju i stavljaju ležaj a ostali dio posla se doslovno može napravit na ulici.
Možda bi bilo dobro imati i ovaj Wurthov sprej za čišćenje kočnica pa prije montaže sve lijepo posrejati i očistit od masnoće i crnih čestica prašine



Originalni ležajevi su na mom Loganu marke SNR koje Renault stavlja u prvu ugradnju.


Dodatak 03.06.2012.g.:

  Prilikom zamene desnog ležaja to i nije išlo glatko jer se na osovini ispod ležaja stvotila korozija koja je otežavala skidanje. U tom slučaju bi bilo dobro imati spevijalni alat tzv. radapciger. Ja sam ipak uspio i bez tog tako da sam koristio staru  provjerenu tehniku - lupkanje čekićem uz istovremeno okretanje bubnja. Nakon  upornog kuckanja i okretanja bubanj polako spadne s osovine rukavca.

Na unutarnjoj strani ležaja je vidnjiva korozija koja je priječila jednostavno skidanje bubnja

www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

Svaka cast za tutorial.

Na koju silu se steze matica 30?

:offtopic:

Tebi je jos u zivotu mesingana dizalica  :aplause: mojoj je oblajznuo navoj posle 5 dizanja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

Da budem iskren ne znam na koju silu se steže ležaj a nemam ni moment ključ.  :c:
Ja sam ga  kao i mnoge prije njega stegnuo onako, po iskustvu. Do sada nikad nisam imao problema zbog takvog stezanja (što ne znači da ne bi trebalo poštivati normu proizvođača)

Što se tiče dizalice, mislim da nije od mesinga već od željeza iako po boji izgleda mesing. Djeluje mi čvrsta iako imam ispod auta one tronoge podupirače koji nose teret auta kad se nešto na njemu radi.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

 :aplause:

Što se momenta pritezanja tiče, verovatno piše u servisnom uputstvu, ali ja znam da se na stojadinu (odnosno na jugićima) ovaj vijak priteže sa 30kgm (ajde 300Nm po zakonu)! Znači, stvarno treba malo duža poluga...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

srbenda

Samo jedan mali savet kad dignes auto podmetni neku klocnu nemoj da ti auto sve vreme stoji na dizalici, bices sigurniji. Ako dizalica popusti moze svasta biti :to:

krle