Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

roolet

Mislio sam na benzince  :ranting:

staracstol


Daniel

Ako je placebo manja potrošnja i vidno bolje performanse onda ste u startu pogrešili sa izborom atmosferskog benzinca.
Pod vidno bolje performanse sem ličnih smatram utiske drugih vozača koji su probali, a kao master mišljenje je mišljenje predsednice kućnog saveta.  :wave:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

hobbista

Ja napisah onomad koji su benefiti na atmosferskim benzincima  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

DrJekyll

Ovde neki ljudi ocigledno ne znaju sta je obrtni moment....nikakav problem nije da se i dokaze i pokaze :whistling:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

blagojevic

Samo da javim utiske vezane za potrosnju. Mesovita voznja grad-van grada, malo klima, malo bez klime. Potrosnja pala sa 8,2 na 7,6l na 100km. U prevodu 8% :woo-hoo:

Veterinar

O ovome smo nekad pisali...



http://www.autoevolution.com/news/2016-dacia-logan-09-tce-gets-tuned-makes-103-hp-on-lpg-109516.html

Zanimljivo je ovo: "The company boosted the 0.9 from 90 PS and 135 Nm to 99 PS and 155.3 Nm on regular gas. When switched to LPG, the numbers are increased to 103 PS and 165 Nm of torque."   Odnosno, na TNG pogonu ima veću snagu. Kako, ne znam. Uvek je važilo da automobili koji idu na plin imaju nešto veću potrošnju i nešto slabije performanse. Kod 0.9 TCE sa performansama nije takav slučaj.  :ne:


Keka

Manje vise se svodi na to da su cipovanjem na benzin digli snagu za ~10%, znaci dobija vise vazduha i goriva, na TNG dobija jos vise goriva, posto su koeficijenti dizni obicno 1+, bolje sagorevanje itd. Veca temperatura izduvnih gasova, bolje puni turbo, itd.

Nisam siguran da se tih 3KS i navodnih 10 Nm oseti, krivulje izgledaju podjednako, ako uzmemo u obzir i gresku merenja, koja sigurno postoji.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ajgor bejzik

Ljuti se Francuz, a Švaba se buni, jer vozila za gangstere - prave Rumuni!

lovac

Ja sam odavno pisao na ovom forumu o Race chipu.
Kod mene na stepway u funkciji, od kada je istekla fabrička garancija. Uređaj funkcioniše sasvim OK. Kada se lepo podesi, dobija se na snazi, a potrošnja se smanjuje.

Auto je startnije, bolje povuče i imam osećaj da uvek ima određenu ''rezervu snage'', što je bitno na uzbrdici, kod preticanja i kad je klima uključena.

Ponekad, radi provere , isključim uređaj i provozam nekoliko dana sa originalno fabrički podešenim motorom -  razlika je osetna.

E sad - kako će to delovati na motor kroz nekoliko godina, ne znam. Do sada sam prešao ukupno 100 000 km, i sve je OK.

Lazar@

Nabavio sam i ja tuning box, i evo se igram par dana sa podesavanjima.
Dodaje 10 do 15ks i 30-40nm zavisno od podesavanja

Iskustva su sledeca:
Auto u prvoj brzini mnogo bolje povuce kad se patosira( odlicno za ukljucivanje u rasksnice)...
U drugoj i trecoj brzini odziv na gas mnogo brzi, vuce malo bolje...

Najveca razlika je u 4 i 5 brzini, pogotovo pod opterecenjem( voznjom uzbrdo)
Dodatni obrtni momenat se bas osjeca pogotovo u rasponu od 2000 do 2700-800 obrtaja


Sa torque aplikacijom sa mjerio ubrzanja u cetvrtoj brzini, da nije slucajno placebo efekat, rezultat je sledeci:

fabricki:
60-100km 7.6 sekundi
80-120km/h  12.6 sekundi

power box:
60-100km/h  6.9 sekundi
80-120km/h 10.5 sekundi

Box definitivno radi, jer sam uspio  da ga odvrnem previse pa mi je na 150km/h upalio "stop" i izbacio gresku za regulator pritiska nafte...

Funkcionise tako sto se poveze na senzor za pritisak nafte i vara ecu da dodaje vise goriva.




Sent from my NX591J using Tapatalk


Loganovac

#401
Citat: Lazar@ poslato 01.07.2019. - 10:50
Funkcionise tako sto se poveze na senzor za pritisak nafte i vara ecu da dodaje vise goriva.

E ovo bih voleo da mi neko objasni, odakle mu više snage bez više goriva, varanjem se to ne dobija. Logično je da će u tom slučaju ECU da doda više vazduha i da napravi siromašnu smešu, što nikako en može da bude dobro.
Ili, ako sam  suprotno shvatio, vara ECU da je pritisak goriva niži pa onda ovaj dodaje više goriva. U tom slučaju smeša je prebogata - opet ne valja. Jedini pravi način da se snaga poveća je povećati količinu smeše povećenjem pritiska punjenja (kompresor), ali u stehiometrijskom odnosu, dakle u optimalnom odnosu goriva i vazduha.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Koliko sam ja razumeo
On vara ecu tako što mu šalje da je MANJE goriva stiglo pa ecu gura još
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Keka

Benzinci rade u optimalnom odnosu smese (osim direktnog ubrizgavanja koje vuce na siromasnu sa stratifikacijom sagorevanja), dizeli rade sa viskom vazduha-nemaju klapnu gasa, sve ide preko pumpe i kolicine goriva. Ovakvo varanje ima smisla ako je kolicina vazduha predimenzionirana za konkretne fabricke vrednosti, pa se onda moze izvuci koja KS bez forsiranja turbine, ali to znaci neminovno cadj, koja je veliki prijatelj svih delova motora.

Pravim chip tuningom bi se dobilo vise i verovatno sigurnije, ali to kosta i ne moze tako lako da se iskljuci.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Lazar@

Citat: Keka poslato 01.07.2019. - 16:40
Benzinci rade u optimalnom odnosu smese (osim direktnog ubrizgavanja koje vuce na siromasnu sa stratifikacijom sagorevanja), dizeli rade sa viskom vazduha-nemaju klapnu gasa, sve ide preko pumpe i kolicine goriva. Ovakvo varanje ima smisla ako je kolicina vazduha predimenzionirana za konkretne fabricke vrednosti, pa se onda moze izvuci koja KS bez forsiranja turbine, ali to znaci neminovno cadj, koja je veliki prijatelj svih delova motora.

Pravim chip tuningom bi se dobilo vise i verovatno sigurnije, ali to kosta i ne moze tako lako da se iskljuci.

Upravo tako :to:

Kupila sestra juce Clio 2 1.5dci 2005, onaj model sa plavim slovom I...
Motor 60kw odnosno 82ks dok je kod mene 50kw i 70ks


Vozio danas i imam osjecaj da bi ga ovaj moj motor sa cipom pojeo za dorucak...Jednostavno je odziv na papucicu gasa mnogo bolji,i rekao bih da mnogo prije postize snagu...vec od 1600 obrtaja povuce jako, dok ovaj od 60kw tek na 2000 krene


Jbg, par godina starija verzija motora i presao je 50tak hiljada vise nego moj...


Moracu da ubodem dijagnostiku i da uhvatim jedan krug da sa torque aplikacijom izmjerim 60-100 i 80-120km/h  cisto da vidim da li je to to.


Ova moja slabija verzija sa cipom bi trebala da ide priblizno kao ova jaca, ali mi se cini i brze  :ces: