Oborena svetla danju ili drugi oblik dnevnih svetala-moguća rešenja

prethodna tema - sledeća tema

nik

Treba da ugradiš dodatni relej, koji će da premosti pinove na ručici B3 i B5, a da napajanje elektromagneta (špulne) dobija sa nekog uredjaja koji napon dobija posle kontakta.

Predlog povezivanja, gde elektromagnet releja dobija napon sa radija, imaš na sledećoj slici.


Vodi računa da se osigurač kratkih svetala nalazi posle ručice (F10 od 10A), tako da je cela instalacija pre njega osigurana glavnim osiguračem u kutiji ispod haube (F02 od 60A). Iz tog razloga su provodnici koji dolaze na ručicu (crvena na B3) i odlaze ka osiguraču u kabini (bela sa B5) velikog poprečnog preseka od 4mm2, te za povezivanje releja treba provodnik istog poprečnog preseka i kvalitetan spoj pri "kačenju" na originalne provodnike.

Provodnik za napajanje radija posle kontakta je od 1mm2.

Masa MAM se nalazi sa desne strane stuba volana i vidi se (šraf) kada se skinu instrumenti.

Pozdrav i puno uspeha u radu (i javni/slikaj kada uradiš).

Keka

Ako sam dobro razumeo shemu, ovakav sistem ce da upali svetla cim se da kontakt, bez obzira na polozaj prekidaca za svetla. Medjutim, ukoliko je na prekidacu ukljuceno svetlo, iskljucivanje kontakta nece iskljuciti svetla, sto je, koliko sam razumeo, bilo pitanje. Nesto u stilu starih Zastavinih vozila, prekidac za svetla stalno ukljucen, ali svetla rade samo pod kontaktom.

U tom slucaju bi kontakte releja 30 i 87 trebalo staviti redno izmedju prekidaca svetla i osiguraca.

Nezgodno je sto bi u slucaju kvara releja ostao bez svetla.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ni na Zastavama se to tako nije radilo - svetla su se automatski uključivala (a i danas se uključuju npr. na automobilu moje supruge, prim. prev.  :D) tek kad motor proradi, odnosno kad alternator počne da puni akumulator.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Citat: doowla poslato 14.05.2017. - 08:33
... kada dam kontakt da se svetla automatski upale i suprotno kada ugasim kontakt da se ugase svetla.

Čovek tražio svetla na kontakt. Šema povezivanja je za tu situaciju. Ako se upale svetla na ručicu, ostaju upaljena po prekidu kontakta.

Citat: Keka poslato 15.05.2017. - 08:02
U tom slucaju bi kontakte releja 30 i 87 trebalo staviti redno izmedju prekidaca svetla i osiguraca.

U ovom slučaju bi dobio gašenje svetala po prekidu kontakta, ali ne i automatsko paljenje svetala po davanju kontakta zato što je prekidač na ručici otvoren.
Elem, da ne gledamo u pasulj, najbolje da doowla precizira šta mu treba (samo paljenje kratkog svetla po davanju kontakta, rad upaljenog kratkog svetla samo u kombinaciji sa kontaktom ili obe ove opcije zajedno). U slučaju poslednja dva mora da se secka instalacija.

doowla

Evo da pojasnim sta mi treba posto ni sam sebe nisam razumeo kad sam procitao sta sam napisao :Smiley:

Ovako, potrebno mi je da rucica bude  uvek ukljucena a da ja kad upalim auto da se upale i svetla, kad ugasim auto da se ugase svetla a da ja pritom ako zelim dok auto radi mogu na rucici da ugasim svetlo. Na Jugicu i Puntu koji sam imao tako je bilo fabricki i nemam naviku da palim posebno svetlo nezavisno od paljenja auta sto mi se umalo ibilo o glavi kad me zaustavila policija sa ugasenim svetlom.

nik

Problem je što u slučaju da ručica ostane u položaju upaljenih kratkih svetala, po prekidu kontakta (vadjenju ključa) ostaće upaljena poziciona svetla (zajednički prekidač, odnosno, ne postoji mogućnost paljenja kr. svetala bez prethodnog paljenja pozicije). Mogu i ona, još jednim relejem, da se prebace da funkcionišu tek po datom kontaktu, ali to ne bih preporučio zbog moguće potrebe/neophodnosti funkcionisanja bez ključa u bravi (mislim da je i zakonska obaveza da funkcionišu tako, na stalnom plusu).