Skidanje kabinskog ventilatora

prethodna tema - sledeća tema

nik

Pošto me par poslednjih meseci zezao kabinski ventilator (znatno lošiji protok vaduha i povremeni zvuci grebanja, kao da je nešto zaglavljeno u peraja), pre neki dan po uputstvima člana slavni66 sam skinuo i očistio ventilator kabine, pa rekoh da uslikam detaljno i postavim tutorijal, pošto isti nemamo u ovom podforumu.

Kao što je i opisano u originalnom postu, potrebno je osloboditi desnu stranu table.

Posle skidanja kedera, skida se ukrasna plastika A stuba povlačenjem uzdužno ka krovu, a zatim ka unutrašnjosti automobila.


Po skidanju zaštitne plastike, vidljiv je prvi šraf table koji je potrebno skinuti (zaokružen na slici).


Sledeći šraf koji se skida se nalazi u donjem desnom uglu table, ispod plastičnog poklopca. Poklopac je potrebno pažljivo povući u gornjem delu na dole, vodeći računa da se ne ošteti mekana plastika (ja koristio nokte, može i drvcetom ili pažljivo šrafcigerom).


Sledeći šraf koji sam skinuo je na tabli kod centralnog tunela sa suvozačeve strane. Isti takav sa vozačeve strane sam malo otpustio.  Ovo možda nije obavezno, ali sam zbog nekih mojih ranijih dorada (dodati provodnici, skretnice od zvučnika i sl) morao da bih mogao da izvučem ventilator po skidanju.


Da bi se omogućilo izvlačenje ventilatora potrebno je usmerivač vazduha na komandama klimatizacije usmeriti na centralne "izduve"


Sledeća radnja je zauzeti povoljan položaj na patosu kod suvozačevih nogu, tako da levu ruku možeta da zavučete ispod table. Zbog takvog specifičnog položaja, malo se gubi pojam o stranama (levo-desno, gore dole), pa ću u nastavku objašnjavati kao da normalno posmatramo od suvozačevih vrata ka unutrašnjosti vozila.

Na vrhu kutije za klimatizaciju, iznad polenskog filtera, napipaćete sklop ventilatora sa konektorom sa gornje strane.

Prvo skinite konektor pritiskom na perce osigurača sa leve strane (zelena strelica) i zarotirate ga na gore (crvena strelica) oko osovine (crveni krug) na kojoj se nalazi za 90 stepeni i svučete ga sa osovine.


Da bi se oslobodio sklop ventilatora iz kućišta potrebno je pritisnuti utvrđivač gore desno (crvena strelica) na unutra i zarotirati sklop za nekih 30 stepeni u smeru kazaljke na satu (zelena strelica) (za smer nisam potpuno siguran, možda je i kontra, jbg, dok se radi sve je kontra) i izvući sklop iz kućišta povlaćenjem ka suvozačevim vratima i spustiti pored zadnje strane pregratka za sitnice na patos.


Preporučljivo je vlažnom krpom (ja sam je natopio alkoholom) prebrisati ležište na kućištu za klimatiaciju. Na slici su obeleženi otvori kroz koje prolaze perca na nosaču ventilatora i koji sprečavaju pogrešnu instalaciju.


Sklop ventilator se sastoji od nosača i elektromotora sa perajama (na prvoj slici žutom strelicom je obeležena osovina konektora, a crvenom utvrđivač sklopa).


Da bi se ova dva dela odvojila potrebno je kroz peraja otkačiti tri metalne žabice.


Sada su delovi uglavnom dostupni za čišćenje i podmazivanje. Ja nisam skidao plastična peraja sa osovine, ali nisam primetio nikakav poseban utvrđivač, pa pretpostavljam da su samo nabijena na osovinu elektromotora.
Na ležajevima, četkicama i konektorima je bilo dosta masnih naslaga, prljavštine i patine koje sam očistio, što karburator sprejem, što kontakt sprejem, alkoholom i šmirglom.

Posle izduvavanja, čišćenja, sušenja i podmazivanja silikonskim sprejem, sve obrnutim redosledom sklopljeno i vraćeno na mesto.

Ventilator radi za medalju, nema čudnih zvukova i kapacitet je dupliran (subjektivni osećaj). U svakom slučaju preporuka da se operacija odradi s vremena na vreme.

mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

kiconix


VaskezNS

Fantastično !
Mislio sam da se kabinski ventilator ne može demontirati bez skidanja cele table  :too:

Nejasno mi je ipak ostalo sledeće - prve 4 slike i uticaj tih operacija na dalji sled koraka.  :ces:

Može li tu samo malo pojašnjenje ?
Ovo je mesto za sLogan ;-)

nik

Izvinjavam se na nedorečenosti. Odvijanje ovih šrafova je neophodno da bi tabla mogla da se odvoji nekih 2-3 cm ka kabini i da bi sklop ventilatora mogao da se izvuce kroz prostor izmedju zadnjeg zida pregratka za sitnice i fajervola. U normalnim uslovima, kada je tabla ušrafljena na svoje mesto nema dovoljno prostora za izvlačenje napolje.
Nisam ovo potencirao jer je objašnjeno u originalnoj temi u podforumu Kvarovi i popravke.

Loganovac

Svaka čast!!! :hall:
Profesionalno odrađeno, na nivou, što reče Herr Šika!   :to:

Tek sam sad ubeđen da je ovo stvarno moguće.   :lux:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

szs

@nik
Profesionalno. Svala čast  :hall:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

trajce

 :aplause: :aplause: NIK, pre zamene filtera klime uradicu to ciscenje, jer mi se desava vec duze vreme, da ventilator skripi, a ne znam sta da mu radim.

Keka

Odlican tutorial, imas pivo od mene  :dobro:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


trajce

Danas skidao ventilator, prema uputstvu. Tek kad sam ga izvukao iz lezista kokpita, uspeo sam da odvojim prikljucak za napajanje. Zabice (kod mene ih ima cetiri) nisam smeo da diram  :ne: samo sam ventilator oribao cetkicom, alkoholom i swiss clean-om i deo rotora na koji nalezu cetkice brisao stapicima za usi natopljeni alkoholom. Bilo je dosta naslaga prasine po perajima ventiatora. a sad se oseca svezina i miris kad ukljucim ventilaciju. Sto kazu, mirise na Merix ;)

staracstol